کد خبر : 1759806 | 15 خرداد 1400 ساعت 12:10 | 7.6K بازدید | 1 دیدگاه

قوانین جدید جذب خارجی‌ها تا 23 مرداد ابلاغ می‌شود

فصل جدید نقل و انقتالات در فوتبال ایران از 23 مرداد آغاز و تا 16 آبان ادامه خواهد داشت. البته فصل جدید بازی ها از 2 مهر استارت می خورد و تیم ها بعد از شروع بازی ها هم اجازه جابجایی بازیکن خواهند داشت.

قوانین جدید جذب خارجی‌ها تا 23 مرداد ابلاغ می‌شود 

به گزارش "ورزش سه"، این بخش از فصل نقل و انتقالات چند فصلی است که از آیین نامه نقل و انتقالات در فوتبال اروپا کپی برداری شده و مورد تاکید فیفا است به این خاطر که تیم ها بعداز شروع بازی ها متوجه می شوند که در جذب یک یا برخی از بازیکنان مرتکب اشتباه شده اند و این احساسی است که شاید بازیکن هم به آن دست پیدا کند که در انتخاب تیم مرتکب اشتباه شده و فرصت ایجاد شده بعد از شروع بازی ها تا پایان نقل و انتقالات برای این است که اشتباهات اصلاح شود و نه باشگاه متضرر شود و نه بازیکن. 

 

و اما آیین نامه جذب بازیکن خارجی تا پیش از شروع نقل و انتقالات به باشگاه ها ابلاغ خواهد شد. آیین نامه جدید در حال پیش نویس شدن از سوی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ است و در آینده ای نزدیک برای تصویب در اختیار اعضای هیات رییسه  فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت. خبرهای رسیده حاکی از آن است که تیم های دارای پرونده در فیفا از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم هستند و در آینده طرح هر پرونده ی جدید و محکومیت تیم ایرانی از سوی فیفا منجر به محرومیت تیم مورد نظر از جذب بازیکن و مربی خارجی به مدت زمان مشخص خواهد شد. از دیگر قوانین محکمی که قرار است برای جذب بازیکن خارجی تدوین شود عبور از فیلترهای جدید برای عقد قرارداد با تیم های ایرانی خواهد بود. طور مثال هر بازیکن آسیایی که قرار است عضو تیم های لیگ برتری شود باید در حال حاضر بازیکن تیم ملی کشورش باشد. 

 

گفتنی است در فصل جدید حضور بازیکن و مربی خارجی درتیم های لیگ برتری ممنوع بود که این قانون در پایان فصل برداشته خواهد شد. این محدودیت البته سال هاست در لیگ یک برقرار است.

دیدگاه‌ها