کد خبر : 1760931 | 21 خرداد 1400 ساعت 17:36 | 97.1K بازدید | 3 دیدگاه

سکوت امین طاهری در برابر شایعات عجیب!

یک دنیا حاشیه در نبرد غول های کشتی

شکست امین طاهری برابر رقیب مصری که سطح پایین تری از او داشت، شائبه هایی را درباره این کشتی گیر سنگین وزن به وجود آورده است.

یک دنیا حاشیه در نبرد غول های کشتی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اوزانی که انتخاب نفر المپییکی برای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد سخت شده بود، 125 کیلوگرم بود. پرویز هادی، یداله محبی و حتی عباس فروتن نفراتی بودند که برای خودشان شانس قائل می شدند تا به المپیک بروند، اما نتایجشان در انتخابی سال گذشته و مسابقات یکی، دو سال اخیر باعث شد تا غلام محمدی و دیگر همکارانش در نهایت به دو نام در سنگین وزن برسند؛ امیرحسین زارع و امین طاهری.


امین طاهری که قهرمان انتخابی سال 99 بود و البته به خاطر لغو مسابقات جهانی نتوانست در این رقابت ها کشتی بگیرد، بعد از یک دوره مصدومیت، در تورنمنت بلغارستان طلا گرفت، ‌اما در آسیایی قزاقستان با اینکه تصور می شد می تواند قهرمان شود، با یک غافلگیری شکست را در نیمه نهایی پذیرا شد و در نهایت برنز گرفت.


از سوی دیگر امیرحسین زارع که از دو سال قبل هم در لیگ برتر و هم در چند تورنمنت بین‌المللی نتایج خوبی گرفته بود، به خاطر ابتلا به کرونا آسیایی قزاقستان را از دست داد و منتظر یک فرصت دیگر برای نشان دادن توانایی‌های خودش بود. 


به همین خاطر غلام محمدی مثل چند وزن دیگر تصمیم گرفت مدعیان سنگین وزن را به جام زیلکوفسکی لهستان اعزام کند. امین طاهری و امیرحسین زارع راهی ورشو شدند تا در رقابت با کشتی گیران خارجی خودشان را نشان دادند و در نهایت در جدول طوری قرار گرفتند که در فینال به هم می رسیدند. پیش‌بینی هم این بود که احتمالا شاهد یک فینال تمام ایرانی باشیم، اما امین طاهری بعد از پیروزی برابر قهرمان آسیا، در دور بعد مقابل یوسف حمیدا از مصر با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد. این شکست در شرایطی رقم خورد که طاهری در دو دقیقه پایانی مبارزه با وجود داشتن نفس و توان به آب و آتش نزد! این موضوع در روزهای اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفت و حتی برخی از عمدی بودن شکست طاهری سخن گفتند!

 

1610892


از سوی دیگر اما امیرحسین زارع با قدرت پیش رفت و با شکست دادن تمامی رقبای خود به مدال طلا رسید تا به احتمال فراوان ملی پوش اعزامی کشتی آزاد در سنگین وزن به المپیک توکیو باشد.


با اینکه زارع توانسته در رقابت غیرمستقیم امین طاهری را شکست دهد و حرف و حدیثی برای انتخاب او باقی نمی ماند، اما طاهری که از قبل اختلافاتی هم با کادرفنی داشت، با رفتار خود حرف و حدیث هایی را برای اهالی کشتی ایجاد کرد. او که رابطه فامیلی با علیرضا رضایی، نایب قهرمان المپیک آتن هم دارد، بعد از قهرمانی در انتخابی سال 99 روی تشک برای کادرفنی تیم ملی خط و نشان کشید! این اختلافات که گویا هنوز هم ادامه دارد، با توجه به اینکه امیرحسین زارع از دوره نوجوانان شاگرد غلام محمدی بوده، همواره شایعاتی را پیرامون تصمیم گیری سلیقه ای در سنگین وزن به وجود آورده است. با این حال به نظر می رسد امین طاهری این بار در لهستان به خودش باخته و نمی تواند بهانه ای بیاورد.


وقتی با امین طاهری تماس گرفتیم تا درباره اتفاقات روزهای اخیر صحبت کنیم، او ترجیح داد فعلا اظهارنظری نکند. البته که همین سکوت طاهری و البته غیبت او در عکس دسته جمعی تیم ملی در فرودگاه تهران در زمان بازگشت، باز هم به حرف و حدیث ها می افزاید.

 

1610894

 


حالا امیرحسین زارع انتخاب نهایی کادرفنی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی المپیکی ایران است و ممکن است امین طاهری با این اتفاقات حتی نتواند به مسابقات جهانی نروژ که بعد از المپیک برگزار می شود هم برود.

دیدگاه‌ها