کد خبر : 1761143 | 22 خرداد 1400 ساعت 17:34 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

مارماهی مقدماتی جام جهانی کیست؟(عکس)

واکنش ها به پنالتی جنجالی بازی ویتنام و مالزی در صفحات مجازی همچنان ادامه دارد.

مارماهی مقدماتی جام جهانی کیست؟(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ویتنام در ادامه روند شگفت انگیز خود در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2022 موفق شد با کسب پیروزی دو بر یک مقابل مالزی با 17 امتیاز همچنان به صدر جدول گروه G تکیه بزند. با توجه به پیروزی امارات در بازی شب گذشته مقابل اندونزی، این پیروزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و اینک، ویتنام می تواند با کسب یک تساوی در بازی آخر مقابل اماراتِ 15 امتیازی، به عنوان صدرنشین، راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی شود.

 

پیروزی دو بر یک ویتنام مقابل مالزی اما در شرایط عجیبی به دست آمد. در حالی که دیدار دو تیم تا دقیقه 80 با تساوی یک بر یک در جریان بود و ویتنام به شدت در زدن گل برتری به مشکل خورده بود، یک دایوِ جنجالی در داخل محوطه جریمه مالزی، تصمیم عجیب داور ژاپنی بازی را به همراه داشت؛ ریوجی ساتو داور 44 ساله و ژاپنی نام‌آشنای فوتبال آسیا صحنه ای را به نفع ویتنام پنالتی گرفت که در آن هیچ برخوردی بین مدافع حریف با مهاجم این تیم به وجود نیامده بود.

 

1611321

 

بازیگر این صحنه بحث برانگیز، وان توآن مهاجم تعویضی ویتنام بود که در دقیقه 79 به زمین آمد و تنها 2 دقیقه بعد در حالی که در داخل محوطه جریمه بدون هیچ مزاحمتی توپ را در اختیار داشت، به یک باره با شیرجه ای بلند خود را به زمین انداخت و با فریب داور یک پنالتی حساس را برای تیم ملی کشورش به دست آورد؛ پنالتی که انگوک آن را به گل تبدیل کرد تا ویتنام دو بر یک پیروز بازی شود.

 

1611320

 

بلافاصله بعد از پایان بازی، واکنش ها به این پنالتی آغاز شد؛ رسانه های مختلف از یک سو و کاربران فضای مجازی از سوی دیگر، به تشریح و اظهار نظر در مورد یکی از عجیب ترین پنالتی های تاریخ فوتبال آسیا پرداختند. کاربران مالزیایی که تیم ملی کشورمان بیشترین ضربه را از این اتفاق خورد، حملات توئیتری شدیدی به انگوین وان توآن داشته و القاب عجیبی را به او نسبت داده اند. یکی از القابی که بسیاری از کاربران در آن توافق نظر داشتند "مار ماهی" بود!

 

البته مار ماهی این داستان برای روشن شدن موضوع در همان شبکه های مجازی به بیان دفاعیات خود پرداخت. او که در صفحه شخصی خود مورد حمله بسیاری از هواداران مالزی قرار گرفته بود در پستی جالب با انتشار تصویری از خودش در حالی که بسیار آرام و شاد بود نوشت: بازی را تمام کنید، دوش بگیرید، سپس در فیسبوک گشت بزنید و ببینید که همه تو را مار ماهی می نامند ولی باید بدانید که بازیکن حریف در صحنه پنالتی واقعا به من لگد زد."

 

1611318

 

این موضوع برای مهاجم ویتنامی ها اما یک مزیت هم داشت چرا که تعداد دنبال کنندگانش در فیسبوک در عرض چند ساعت رشد چشمگیری داشت. او طی یک اقدام جالب در پیج رسمی خود از کاربران خواست تا فن پیج اش را هم دنبال کنند؛ فن پیجی که جملات بالا در آن منتشر شده بود و مقایسه تعداد لایک و کامنت هایش با روزها و هفته های گذشته نشان از افزایشی 5-6 برابری می دهد.

 

در همین حال روزنامه Sinarharian مالزی با کلاهبردار دانستن توآن نوشت: "این پنالتی بازیکنان مالزی را عصبی کرد چرا که تقلب بازیکن ویتنام واضح و عمدی بود." بسیاری از رسانه های خبری مالزی نیز خواستار مجازات سنگینی برای توآن شده اند.

 

1611317

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که صحنه ای که توآن در آن تعادل خود را از دست داد خیلی سریع اتفاق افتاده و جنجالی زیادی به پا کرد اما با این حال بررسی صحنه آهسته از چند زاویه نشان می دهد که برندان به گونه ای که خود توآن هم در صفحه خود به اشتراک گذاشته، روی پاشنه او تاثیر گذشته و موجب سرنگونی اش شده است.

دیدگاه‌ها