کد خبر : 1762230 | 28 خرداد 1400 ساعت 13:24 | 28.9K بازدید | 6 دیدگاه

نمایندگان چین با تیم رزرو در ACL 2021

عجیب ترین دوره لیگ قهرمانان در منطقه شرق!

تیمهای چینی با بازیکنان زیر 23 سال در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند.

عجیب ترین دوره لیگ قهرمانان در منطقه شرق!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق از چند روز بعد آغاز می‌شود و در اولین روز تیر ماه، دو تیم قدرتمند پوهانگ استیلرز و ناگویا گرامپس، به مصاف رقیبان خود می‌روند. فصل تازه لیگ قهرمانان برای تیمهای شرقی، زیر سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود و برخلاف سالهای گذشته، هر گروه در کشوری خاص برگزار شده و امکان انجام رفت و برگشت مسابقات به میزبانی تیم‌های حاضر وجود ندارد.

 

مسابقات قرار است در دو کشور تایلند و ازبکستان برگزار شود. نکته جالب همین است که کشورهای شرق آسیایی به خاطر قوانین کرونا به هیچ عنوان نتوانستند میزبان لیگ قهرمانان باشند و در نهایت یک کشور غربی یعنی ازبکستان، میزبانی دو گروه را برعهده گرفت. دو گروه در تاشکند رقابت خود را برگزار خواهند کرد و دو گروه نیز در شهرهای بوریرام و بانکوک.

 

1613481

 

ورود بیجینگ گوان به تاشکند؛ میانگین سنی بازیکنان 20.9 سال!

 

با این حال تاثیر کرونا در لیگ قهرمانان منطقه شرق بیش از مسئله میزبانی است. چندی پیش نمایندگان استرالیا اعلام کردند که باتوجه به تعویق بازی‎‌های لیگ و فشردگی این رقابتها، امکان حضور در لیگ قهرمانان را ندارند و در نهایت مجبور به انصراف شدند. موضوعی که واکنش ای اف سی را به دنبال داشت اما هنوز کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی در این باره نگرفته است.

 

1613488

 

شانگهای SIPG هالک و اسکار را در لیگ قهرمانان همراه نخواهد داشت.

 

 

اما انصراف تیمهای استرالیایی، آخرین دغدغه ای اف سی برای برگزاری هرچه بهتر لیگ قهرمانان آسیا 2021 نبود. در حالی که تیم‌های چینی با حضور ستارگان بین المللی، از جذابیت‌های لیگ قهرمانان به حساب می‌آیند اما آنها نیز تصمیم گرفتند که تیم رزرو خود را به لیگ قهرمانان بفرستند و بازیکنان خارجی را هم مسافر بانکوک، بوریرام و تاشکند نکنند.

 

1613485

 

گوانژو اف سی (اورگراند) که هدایتش برعهده فابیو کاناواروست، تیم رزروش را به لیگ قهرمانان آسیا می‌فرستد.

 

 

این تصمیم در حالی گرفته شده که حتی قرار است سرمربیگری این تیمها نیز برعهده سرمربی تیم زیر 23 سال و کمک مربیان تیم اصلی باشد تا سرمربیان با فراغ بال، برای سوپرلیگ چین برنامه ریزی کنند.

 

به نظر می‌رسد فشردگی مسابقات داخلی و همچنین در پیش بودن مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، مهم ترین دلایل نمایندگان چین برای آنچه رسانه‌های مجازی «بایکوت غیررسمی» می‌خوانند، بوده است. همچنین در چین قانون 14+7 روز قرنطینه برای مسافران تازه وارد وجود دارد و به همین خاطر اگر هر تیم بازیکنان اصلی خود را به لیگ قهرمانان می‌بُرد، به عبارتی دو ماه سوپرلیگ تعطیل می‌شد.

 

1613486

 

گوانژو اف سی بدون حضور کاناوارو در لیگ قهرمانان؛ در فهرست این تیم بازیکنی متولد 2004 دیده می‌شود!

 

 

با کناره گیری نمایندگان استرالیا و تصمیم تیمهای چینی، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق با حساسیت کمتری دنبال خواهد شد و به نظر می‌رسد تیمهای کره‌ای و ژاپنی شانس بیشتری برای صعود به مراحل نهایی داشته باشند و بی دردسر راه صعود به فینال را پیدا کنند.

دیدگاه‌ها