کد خبر : 1764013 | 05 تیر 1400 ساعت 12:04 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک

صالحی امیری: با اقتدار در توکیو حاضر می‌شویم

مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری: با اقتدار در توکیو حاضر می‌شویم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک صبح امروز با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، برخی از اعضای هیئت اجرایی و دیگر مسئولان ورزش کشور برگزار شد.

امین عارف‌نیا در مراسم افتتاح هفته فرهنگی المپیک گفت: المپیک جشنواره‌ای است که ریشه در تاریخ دارد و رویداد معتبری است که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود.

 

مسئول ستاد فرهنگی کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو ادامه داد: ستاد کمیته برنامه‌های فرهنگی المپیک توکیو برای نخستین بار در قالب فعالیت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی عنوان کرد: با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ٢ سال گذشته اقدامات فرهنگی تدوین شده و از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه‌های فرهنگی در ژاپن در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

 

در ادامه با حضور رئیس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران از کتاب «جام نمایشی جان ارجان» و کتاب «منتخب اشعار ایران» رونمایی شد و صالحی امیری از پیشنهاد دهنده جام ارجان تقدیر کرد.

رئیس کمیته المپیک در مراسم هفته المپیک گفت: ایران فرهنگی بزرگترین سرمایه و مزیت ایران است و اگر قرار است پرچم ایران را همواره برافراشته نگه داریم، این مسئله با همان فرهنگ غنی ایران است. بدون فرهنگ، شخصیت و هویت نداریم و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگی گام برمی‌دارند، قدردانی می‌کنیم. تلاش کردیم تصویر جدیدی از ورزش ایران که فرهنگی است را ارائه دهیم و ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می‌شود. ورزش ایران ٢ هویت قهرمانی و فرهنگی دارد. همچنین انتخاب شعار کاروان با نام «ستارگان ایران زمین» و انتخاب «جام ارجان» به عنوان نماد کاروان همگی پایه فرهنگی دارد.

دیدگاه‌ها