کد خبر : 1768458 | 26 تیر 1400 ساعت 13:19 | 89.6K بازدید | 22 دیدگاه

صالح، نفر دوم کادرفنی استقلال؛

یار وفادار فرهاد، بچه مشهد استقلالی تیر (عکس)

پس از اینکه کادرفنی استقلال دومینو وار تیم را ترک کردند، تنها یک نفر از دستیاران مجیدی در کنارش ماند؛ صالح مصطفوی که خیلی هم روی استقلال تعصب دارد.

به گزارش "ورزش سه"، در بحبوحه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود که اخباری مبنی بر جدایی فراز کمالوند از استقلال شنیده می شد. با بازگشت آبی پوشان به تهران این خبر رنگ واقعیت به خود گرفت و مدیرفنی آبی پوشان هدایت سایپا را برعهده گرفت. با حضور استراماچونی در الغرافه، دانشیار نیز به قطر رفت و چند روز بعد ماجدی هم از این جمع جدا شد. اگر غلامپور و نوشادی را کنار بگذاریم، از میان کادرفنی مجیدی تنها یک نام در کنار او باقی مانده است؛ صالح مصطفوی.


صالح مصطفوی در زمان حضور علیرضا منصوریان به نیمکت استقلال راه پیدا کرد. مربی که پس از جدایی علیمنصور و محرومیت میک مک درموت، در رشت و بازی با سپیدرود سکان هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و اتفاقا به پیروزی نیز رسید. صالح مصطفوی یار قدیمی منصوریان است. او از زمان تیم ملی امید این مربی را همراهی کرده بود و با او به نفت و سپس استقلال آمد.


شاید جالب باشد بدانید که جی‌پی اس و حوضچه یخ که در نفت تهران توسط منصوریان انجام شد و در استقلال سروصدا و حاشیه‌های زیادی به پا کرد را مصطفوی پای‌شان را به این دو تیم بازکرد. مصطفوی همچنین یک بار توسط منصوریان از استقلال برای مدتی کنار گذاشته شد. گویا یکی از مصاحبه‌های مصطفوی به مذاق سرمربی استقلال خوش نیامده بود. پس از حضور شفر در جمع آبی ها، صالح نیز تیم را ترک کرد.


مصطفوی در العین، آنالیزور والتر زنگا بود و رابطه بسیار خوبی با این مربی دارد. او مدتی عضو کادرفنی تیم ملی ایران در دوره کارلوس کی‌روش بود. پس از حضور استراماچونی در تهران، پای صالح یک بار دیگر به استقلال باز شد. او به عنوان آنالیزور به کادرفنی آبی ها پیوست و پس از جدایی مربی ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی پوشان، به کارش در این تیم ادامه داد.


حضور محمود فکری در استقلال به معنای رفتن صالح از این تیم بود. در روزهایی که آبی های پایتخت خوب بازی نمی کردند، هواداران معترض در حاشیه تمرینات از فکری پرسیدند که چرا مصطفوی را به کادر فنی اش اضافه نمی کند؟ جواب محمود خان به این سوال اصلا خوب نبود و او گفت اگر مصطفوی مربی خوبی است، پس چرا بیکار است؟ گفته هایی که با واکنش صالح نیز مواجه شد.

 

1624076

 


اما با جدایی فکری و در بازگشت سه باره فرهاد، مصطفوی یک بار دیگر به نیمکت آبی ها بازگشت. او این بار به دستیار شماره یک مجیدی تبدیل شد. مصطفوی در کنار کمالوند، یوسف دانشیار و فرشاد ماجدی به اعضای کادرفنی استقلال تبدیل شد و با این تیم نیز به موفقیت های خوبی دست یافت.


شکل بازی استقلال با حضور کادرفنی جدید کاملا تغییر پیدا کرد. آبی ها نسبت به زمان فکری، بازی های بهتری را از خود ارائه می دادند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شدند. هر چند دو باخت بدموقع برابر ذوب آهن و پرسپولیس باعث از دست رفتن قهرمانی لیگ شد ولی استقلال در ادامه بازی های کاملا برتری را از خود ارائه می داد و از همه مهمتر، سازمان دفاعی آبی پوشان پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد.


در این میان، کمالوند، دانشیار و ماجدی نیز از تیم جدا شدند و تنها صالح در کنار مجیدی ماند. مصطفوی که در مشهد متولد شده، به یار وفادار فرهاد تبدیل شد. او با وجود تمام سختی ها، مشکلات مالی، حواشی مدیریتی و سایر مسائل در کنار مجیدی و تیم محبوبش ماند و برای موفقیت استقلال جنگید.


قطعا در این روزها که استقلال با کوهی از مشکلات مواجه است، صالح مصطفوی نیز شایسته تقدیر است. مربی که با مشورت های مفید و به موقع و آنالیز حریفان، کاملا به کار فرهاد آمده و عصای دست او در دیدارهای اخیر بوده است. او که از قدیم تعصب زیادی روی استقلال داشت، حالا در کنار مجیدی، نقش پر رنگ تری در موفقیت های تیم محبوبش دارد.

دیدگاه‌ها