کد خبر : 1769209 | 29 تیر 1400 ساعت 21:54 | 13.3K بازدید | 1 دیدگاه

سری آ در آستانه تغییرات اساسی از فصل ۲۴-۲۰۲۳

فردا جلسه ای برگزار خواهد شد که در آن پیرامون تغییرات احتمالی در رقابتهای سری آ بحث خواهد شد.

سری آ در آستانه تغییرات اساسی از فصل ۲۴-۲۰۲۳

به گزارش "ورزش سه"، گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، پیش از این چند بار ایده انجام تغییرات در رقابت‌های سری آ را مطرح کرده بود؛ مسئله ای که به نظر او می تواند از نظر درآمد زایی آن هم در شرایط پیش آمده در فصول اخیر به خاطر همه گیری ویروس کرونا، به باشگاه‌های حاضر در این لیگ کمک کند.

 

از طرفی کوریره دلاسرا مدعی شده که باشگاه‌های حاضر در سری آن نیز متقاعد شده اند که با این تغییرات موافقت کنند و در واقع می‌توان گفت که آن ها نیز به مزایای اقتصادی آن پی برده اند.

 

 

1624834

 

 

مهم‌ترین تغییر به کاهش تیم های حاضر در سری آ بر می گردد. بر این اساس این ایده وجود دارد که تیم های حاضر در سری آ از 20 به 18 تیم کاهش پیدا کنند؛ مسئله ای که باعث می‌شود سری آ از این لحاظ با بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه همسو شود؛ این در حالی است که لیگ برتر انگلیس و لالیگا همچنان با  20 تیم به کار خود ادامه می‌دهند.
این اما پایان تغییرات نیست و برنامه دیگری توسط گراوینا ارائه شده که بر اساس آن از مسابقات پلی آف برای تعیین فاتح اسکودتو و تیم های برتر سری آ استفاده شود.

 

گفتنی است این تغییرات قرار است فردا در جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد و در صورت موافقت با آنها از فصل 24-2023 اجرایی خواهند شد.

دیدگاه‌ها