کد خبر : 1770973 | 06 مرداد 1400 ساعت 22:32 | 59K بازدید | 1 دیدگاه

شکست حقوقی تازه برای سرخپوشان؛

محکومیت دو و نیم میلیاردی پرسپولیس برای بیرانوند

کمیته تعیین وضعیت پرسپولیس را محکوم به پرداخت 2 میلیارد و 421 میلیون تومان در پرونده شکایت علیرضا بیرانوند کرد.

محکومیت دو و نیم میلیاردی پرسپولیس برای بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی باید این رقم سنگین را پرداخت کند که پیش از این مدیران سرخپوشان ادعا کرده بودند که در این پرونده «خطری باشگاه را تهدید» نخواهد کرد.

 

با این حال کمیته تعیین وضعیت اعلام کرده که باتوجه به قرارداد پنج ساله و «دو متمم موجود و شروط قهرمانی لیگ و سهمیه» باشگاه پرسپولیس باید 2 میلیارد و 421 میلیون تومان را «به عنوان اصل خواسته» و رقم 52 میلیون تومان را به عنوان هزینه دادرسی پرداخت کند؛ رقمی بسیار سنگین که قرمزها را در موقعیت کنونی دچار مشکل خواهد کرد. بیرانوند درخواست دو میلیارد و 600 میلیون تومان داشت که موفق شد رقمی قابل توجه از این خواسته خود را به دست بیاورد.

 

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که در مستندات تقدیم شده از سوی بیرانوند «نظریه کارشناسی رسمی دادگستری» هم وجود داشته که تاثیری ویژه در پرونده ایفا کرده و سبب شده تا گلر سابق سرخپوشان پیروز این پرونده شود.

 

یکی از متمم‌های اصلی که سبب شده تا بیرانوند طلبکار میلیاردی پرسپولیس شود، به دوره محمدحسن انصاری فرد در لیگ نوزدهم برمی‌گردد. جایی که پس از انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ، انصاری‌فرد برای حفظ او در قراردادی نوشت که «یک میلیارد و 500 میلیون تومان به قرارداد» اضافه شد و انصاری‌فرد با استفاده از عبارت «این متمم در فدراسیون فوتبال از درجه اعتبار برخوردار» است، دست بالا را به علیرضا بیرانوند داد. در مجموع قرارداد برای لیگ نوزدهم به «پنج میلیارد و 500 میلیون تومان» رسید.

 

نکته جالب اینکه بیرانوند در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم تنها چهار بازی با پیراهن پرسپولیس انجام داد و به نوعی این متمم باعث شد تا او برای هر بازی 687 میلیون تومان دریافت کند تا شاهکاری عجیب و غریب به نام محمدحسن انصاری فرد ثبت شود.

 

این در حالی است که مدیرعامل بعدی پرسپولیس یعنی مهدی رسول پناه در برنامه فوتبال برتر ادعا کرد که «باتوجه به عدم ثبت قرارداد در سازمان لیگ، این رقم پرداخت نخواهد شد» اما در نهایت حکم کمیته تعیین وضعیت علیه ادعای باشگاه پرسپولیس بود و حالا قرمزها باید فکری جدید برای این پرونده کنند.

 

نکته مهم اینکه کمیته تعیین وضعیت 7 روز به باشگاه پرسپولیس وقت داده تا در این پرونده دفاعیات خود را ارسال کند و بنابراین در نتیجه نهایی حکم، علاوه بر مدیران قبلی باشگاه، تیم حقوقی کنونی نیز مسئولیت خواهد داشت چرا که در موقعیت فعلی، امکان ارسال دفاعیه و تغییر حکم وجود دارد.

دیدگاه‌ها