کد خبر : 1776099 | 04 شهریور 1400 ساعت 21:13 | 8.9K بازدید | 1 دیدگاه

تساوی، دستاورد آخرین دیدار تدارکاتی فوتبال زنان در تاشکند؛

نجات مارادونایی از شکست سه‌باره مقابل ازبکستان

تیم ملی فوتبال زنان ایران امشب در دومین و آخرین دیدار دوستانه خود در اردوی تاشکند، به تساوی مقابل تیم ملی ازبکستان رضایت داد.

نجات مارادونایی از شکست سه‌باره مقابل ازبکستان

به گزارش "ورزش سه" در آخرین شب حضور تیم ملی فوتبال زنان ایران در اردوی تاشکند، شاگردان مریم ایراندوست پس از شکست سه روز قبل مقابل این تیم با نتیجه 2 بر 0، در تلاش برای این بودند تا آخرین مسابقه رسمی دوستانه خود پیش از حضور در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا را با نتیجه‌ای مناسب به پایان ببرند و با شناخت تمامی نقاط ضعف، به بهبود آن‌ها در فاصله کمتر از یک ماه تا دوئل با بنگلادش و اردن بپردازند.

 

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان با ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم نسبت به بازی گذشته، تلاش کرده بود تا همه بازیکنان خود ارزیابی کند و کیفیت فنی آن‌ها را بسنجد؛ از طرفی ازبکستان هم تغییراتی در ترکیب خود داشت و با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه ترکیب نهایی خود را چینش کرده بود و در واقع می‌توان گفت که آن‌ها هم برای محک زدن بازیکنان جوان‌تر خود در مسابقه امروز حضور پیدا کرده بودند.

 

در نیمه اول، توپ و میدان بیشتر در میانه زمین در گردش بود و تلاش ازبک‌ها برای مدیریت مسابقه بود؛ آن‌ها روی اشتباه خط دفاعی ایران در دقیقه 12 موفق شدند بازهم توسط کاراچیک، بازیکنی که در دو رویارویی پیشین تیم ملی ایران 4 گل به ثمر رسانده بود، به گل برسند و از حریف خود پیش بیفتند.

 

چند حمله نصفه و نیمه از سوی ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست طراحی شد اما به سرانجام نرسید؛ نکته قابل‌توجه در سبک بازی ملی‌پوشان، این بود که ایراندوست تاکید داشت که باید خط دفاعی جلوتر بازی کند تا مهاجمان ازبک در آفساید گرفتار شوند و این مورد بارها در نیمه اول به چشم آمد.

 

با شروع نیمه دوم و تغییراتی که در ترکیب تیم ایران ایجاد شد، سرعت بازی شاگردان ایراندوست بهتر شد و آن‌ها توانستند موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه ازبکستان خلق کنند؛ موقعیت‌هایی که بی‌ثمر بود و از آن‌سو تلاش ازبک‌ها برای رسیدن به گل دوم هم ثمری نداشت. پس از آن‌که بازی به آرامش نسبی رسیده بود، در دقیقه 80 روی حرکت انفرادی و فوق‌العاده هاجر دباغی ستاره اصفهانی تیم ملی فوتبال زنان، او توپ به شکلی زیبا به درون محوطه جریمه رساند و در روی نقطه پنالتی برای نگین زندی در مقابل دروازه خالی ازبکستان کاشت تا زندی گل تساوی را برای تیم ملی ایران به ثمر برساند.

 

این اولین گل تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از چهار مسابقه دوستانه مقابل بلاروس و ازبکستان به شمار می‌آمد، گلی که باعث شد تا سومین شکست متوالی ایران مقابل ازبکستان ملغی شود و دو تیم به تساوی یک-یک در پایان 90 دقیقه رضایت دادند تا با یک شکست و یک تساوی اردوی تاشکند برای ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران به پایان برسد و آن‌ها با این کارنامه به تهران برگردند.

 

شاگردان ایراندوست در بازگشت به تهران، دو اردوی فشرده را پشت سر خواهند گذاشت و مهیای دو مسابقه حساس مقابل بنگلادش و اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا می‌شوند؛ دو مسابقه‌ای که 31 شهریور و 3 مهر به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد. بدون‌تردید اردوی سپری شده در تاشکند، می‌تواند به جز شرایط فنی، ملی‌پوشان را با شرایط آب و هوایی ازبکستان هم آشنا کرده باشد.

دیدگاه‌ها