کد خبر : 1778074 | 14 شهریور 1400 ساعت 15:25 | 54.3K بازدید | 4 دیدگاه

افشا شده توسط موندودپورتیوو

سند محرمانه؛ بروفکس جنجالی مسی منتشر شد(عکس)

روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو مدعی شده که به سند رسمی که لیونل مسی در آن در آگوست 2020 خواهان جدایی از بارسلونا شده بود دست پیدا کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، یک سال و یک روز پیش بود که لئو مسی پس از تلاش برای جدایی اعلام کرد که در بارسلونا باقی می‌ماند. این اتفاق در چهارم سپتامبر و پس از درخواست برای جدایی از باشگاه از طریق بروفکس معروف رخ داد. او در زمان ارسال این سند که رد جوهر روی آن دیده می‌شود و به عقیده بسیاری باید به دلیل روایت زنده‌ای که از تاریخ باشگاه دارد، در موزه بارسلونا قرار بگیرد امیدی به ادامه کار نداشت. در سندی که موندو دیپورتیوو به آن دست پیدا کرده، مسی در تاریخ 24 آگوست 2020 از جوزپ ماریا بارتومئو، رییس وقت باشگاه، خواسته که بر اساس بندی که در قراردادش ذکر شده با جدایی او در 30 آگوست موافقت کند که فقط شش روز بعد از تاریخ ارسال فکس بود. 

 

 

1640809

 

 


مسی بروفکس را از آدرس دفترش در شهر بارسلونا به دفتر بارتومئو و سایر دفاتر باشگاه ارسال کرد. زمان ارسال آن 6:19 بعدازظهر 24 آگوست بود، هرچند اقدام لئو یا رسیدن درخواستش به دفتر باشگاه در آن روز منتشر نشد. 


« همانطور که رییس باشگاه مطلع هستند و بر اساس شروط بند 3.1 قرارداد امضا شده در 25 نوامبر 2017، تمایلم را برای فسخ قرارداد با باشگاه به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای تا تاریخ 30 آگوست 2020 اعلام می‌کنم.»

این سرتیتر بروفکس ارسالی بود. بند 3.1 ذکر شده از آخرین قرارداد لئو است که زمانش از تاریخ یک جولای 2017 تا 30 ژوئن 2021 بود اما در آن ذکر شده بود که او می‌تواند «با اطلاع به باشگاه و حتی بدون دلیل مجوه  پیش از این تاریخ و به شکل رایگان از بارسلونا جدا شود». 


نکته کلیدی بروفکس مسی همین است: این که لئو درخواست جدایی داد اما این درخواست را در 24 آگوست ارسال کرد، دو ماه پس از 10 ژوئن که زمان رسمی فسخ قرارداد و جدایی او به عنوان بازیکن آزاد بود. با این حال او در این بروفکس به شرایط خاص این فصل اشاره کرد که به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه آگوست به پایان رسید. «بند ذکر شده باید با توجه به شرایط استثنایی که فصل 20 – 2019 در آن برگزار شد و موقعیت اضطراری که پس از شیوع جهانی ویروس کرونا پدید آمد، تعبیر شود.» 

 

 

1640808

 


مسی در بروفکس ارسالی خود مدعی شد که علیرغم پایان محدودیت زمانی 10 ژوئن، درخواست او در موعد مقرر انجام شده چون « فصل 20 – 2019 به دلیل همین شرایط ویژه روز گذشته به پایان رسید و این درخواست برای آسیب نزدن به تیم، در تاریخ 15 آگوست پس از حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان در شب 14 آگوست تهیه شد». لئو به 23 آگوست به عنوان روز پایانی فصل 20 – 2019 اشاره کرده چون فینال لیگ قهرمانان بین بایرن و پی اس جی در آن روز برگزار شد. 


مسی در پاراگراف آخر بروفکس تاکید دارد که درخواستش برای جدایی علیرغم یک سال باقی مانده از قراردادش کاملا به حق است: «در فاصله 10 روز پس از پایان فصل و بنا به بند 3.1 توافق صورت گرفته که در قرارداد به آنها اشاره شده که باید با توجه به شرایط استثنایی فصل 20 – 2019 تعبیر شود، من حق خود می‌دانم که قراردادم را تا تاریخ 30 آگوست 2020 با تمامی شرایط ذکر شده در بند 3.1 فسخ کنم. با احترام، لیونل آندرس مسی.»

 

 

1640807

 


موارد ذکر شده در بروفکسی که لئو مسی برای باشگاه ارسال کرد منتشر شد. اما جزییات دقیق آن مشخص نبود. همان روزی که این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، یک بروفکس (تصویر زیر) در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که جعلی بود. نشان اختصاصی شهر بارسلونا، نشان اختصاصی پادشاهی اسپانیا و حتی نشان ایالت کاتالونیا هم روی این بروفکس جعلی دیده می‌شد. علاوه بر این ذکر شده بود که این بروفکس از کاستیادفلز، اقامتگاه مسی، ارسال شده است. این در حالی بود که بروفکس واقعی از دفتر رسمی این بازیکن در آوینگودا دیاگونال در بارسلونا به دفتر باشگاه فرستاده شد. 
بند 3.1 در قرارداد مسی همان بندی بود که اجازه جدایی رایگان را به او می‌داد. در این بند یک فصل کامل از تاریخ یک جولای تا 30 ژوئن در نظر گرفته شده بود. و همین باعث شد که درخواست او به نتیجه نرسد.

 

 

El resguardo del burofax que Messi le envió a Bartomeu

دیدگاه‌ها