کد خبر : 1778592 | 01 مهر 1400 ساعت 01:14 | 36.4K بازدید | 7 دیدگاه

بهترین شروع تاریخ تیم ملی؛ حالا نوبت باشگاه‌هاست

بعد از شروع خوب تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، اینک نوبت تیم‌های باشگاهی کشورمان است تا هفته آینده در لیگ قهرمانان آسیا قدرت‌نمایی کنند.

بهترین شروع تاریخ تیم ملی؛ حالا نوبت باشگاه‌هاست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل سوریه، دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 را شروع کرد. این تیم در بازی دوم خود که امشب در دوحه قطر برگزار شد، با ارائه یک بازی کاملا برتر سه بر صفر از سد عراق گذشت تا با 6 امتیاز و بالاتر از کره 4 امتیازی در صدر جدول رده بندی گروه قرار بگیرد.

شاگردان اسکوچیچ در حالی با هدایت این مربی به نهمین برد پیاپی خود دست یافتند که تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ رقابت‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی هیچ‌گاه نتوانسته بود در هر دو بازی ابتدایی‌اش به برد دست پیدا کند. با این شروع خوب، تیم ملی ایران به صدر جدول گروه اول مسابقات تکیه زد تا با روحیه و اعتماد به نفس بالا، یک ماه دیگر مقابل کره جنوبی و امارات قرار بگیرد.

در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران دو برد روحیه بخش را کسب کرده و پیروزی سه بر صفر مقابل عراق بازتاب‌های زیادی هم در رسانه‌های عربی داشته، هواداران فوتبال ایران منتظر تکرار این نتایج در عرصه باشگاهی هستند؛ جایی که سه نماینده فوتبال ایران باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

پرسپولیس به‌عنوان فینالیست دو دوره گذشته هفته آینده مقابل استقلال تاجیکستان قرار می‌گیرد. استقلال باید در برابر الهلال عربستان قرار بگیرد و تراکتور هم حریف النصر عربستان خواهد بود. بی تردید عملکرد اخیر تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند ضمن بالا بردن انتظار از تیم‌های باشگاهی ایرانی، یک انگیزه و اعتماد به نفس بالا را در بازیکنان این سه تیم ایجاد کند. برتری مطلق تیم ملی در این چند ماه اخیر که با بردهای صد در صدی همراه بود، این تکلیف را در تیم‌های باشگاهی هم به‌وجود آورده که با صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا، اقتدار فوتبال ایران را در عرصه باشگاهی هم موازی با عرصه ملی حفظ کنند. البته نباید این نکته را فراموش کنیم که نمایندگان ایران به خصوص استقلال و تراکتور کار سختی مقابل حریفانی خواهند داشت که برای موفقیت میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌‌اند.

نویسنده: مهدی شاملو

دیدگاه‌ها