کد خبر : 1778953 | 19 شهریور 1400 ساعت 12:17 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

یواس اوپن؛ شگفتی سازان فینالیست شدند

مرحله نیمه‌نهایی تنیس ازاد امریکا با مشخص شدن فینالیست‌های سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

یواس اوپن؛ شگفتی سازان فینالیست شدند

به گزارش "ورزش سه" در اولین مسابقه لیلا فرناندز، پدیده ۱۹ ساله دنیای تنیس، این بار ارینا سابالنکا، بخت دوم قهرمانی را شکست داد. لیلا که در ست اول چهار بر یک از حریف قدرتمند خود عقب بود، با حمایت تماشاگران به بازی برگشت و حساب کار را ۴-۴ کرد. در ادامه مسابقه هم با وجود این‌که سابالنکا می‌توانست با بریک کردن سرویس فرناندز ست اول را به نفع خود تمام کند، از این مهم باز ماند تا کار به تایبریک بکشد. در تایبریک هم با اینکه سابالنکا پیش افتاد، اما دوباره فرناندز بود که نتیجه را عوض کرد و در نهایت ست اول را پیروز شد.

 

سابالنکا که فرصتی کم نظیر برای کسب گرنداسلم به دست آورده بود، پا پس نکشید و ست دوم را با نتیجه شش بر چهار به نفع خود به پایان برد. با شروع ست سوم فرناندز که کلکسیونی از نامداران تورنومنت را کنار زده، باز هم درخشان ظاهر شد و با وجود افت و خیز چندباره، با بریک کردن گیم سرویس حریف بلاروسی‌اش که به طرز عجیبی ۵۱ امتیاز را با خطاهای خارج از فشارش به او هدیه کرده بود، شش بر چهار پیروز ست اخر شد تا بعد از بیانکا اندرسکو، دومین فینالیست کانادایی در سه سال اخیر مسابقات لقب بگیرد.

 

1642305



در مسابقه دوم، اما رادوکانو نوجوان ۱۸ ساله انگلیسی هم شگفتی‌سازی های خود را ادامه داد و ماریا ساکاری تنیسور یونانی را با نتیجه دو بر صفر شکست داد. اما که نهمین مسابقه خود را در نیویورک برگزار می‌کرد، در ست اول طوفانی ظاهر شد و ۱-۶ برنده شد. در ست دوم هم با عملکردی فوق‌العاده بدون اینکه با بریک پوینتی در سرویس‌های خودش روبه‌رو شود، شش بر چهار، برنده شد و به فینال مسابقات رسید.

 

1642307



با این حساب دو پدیده جدید دنیای تنیس که هر دو در کانادا متولد شده اند و زیر ۲۰ سال سن دارند، فینال مسابقات ازاد امریکا را در شرایطی برگزار می‌کنند که رادوکانو به جوان‌ترین فینالیست گرنداسلم‌ها از سال ۲۰۰۴ و جوان‌ترین فینالیست یواس اوپن در قرن ۲۱ تبدیل شده است. در عین حال تنها فینالیست تاریخ گرنداسلم‌ها می‌باشد که از مرحله انتخابی در مسابقات شرکت کرده و به طرز شگفت انگیزی بدون از دست دادن حتی یک ست، به این مهم دست یافته است. اما با وجود اینکه سه مسابقه بیشتر از لیلا فرناندز در راه رسیدن به فینال برگزار کرده است، از نظر ساعات حضور در کورت شرایط بهتری دارد، چرا که فرناندز به خاطر سه سته شدن چهار مسابقه اخیرش برابر حریفان نامداری چون اوساکا، کربر، اسویتولینا و سابالانکا در مجموع ۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه در زمین حاضر بوده ولی اما رادوکانو ۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه با احتساب مسابقاتش در مرحله انتخابی، در زمین به رقابت با حریفان قدرتمندش پرداخته است. گفتنی است فینال مسابقات فردا شب در استادیوم ارتور اش برگزار خواهد شد.
 

 

1642306

دیدگاه‌ها