کد خبر : 1780322 | 26 شهریور 1400 ساعت 13:18 | 58.3K بازدید | 14 دیدگاه

مددی خودش را با حرف‌هایش محکوم کرد

توضیح مومنی درباره حمله به بازیکن تازه وارد استقلال

مهاجم سال‌های گذشته آبی‌پوشان پایتخت شرایط مدیریتی این تیم را نامناسب ارزیابی می‌کند.

 توضیح مومنی درباره حمله به بازیکن تازه وارد استقلال

محمد مومنی مهاجم دو دهه قبل آبی‌پوشان پایتخت، در گفتگو با "ورزش سه"، در رابطه با دیدار استقلال برابر الهلال اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: الهلال تیم بسیار خوب ریشه دار و با اعتباری در فوتبال آسیا است. همینطور که استقلال این محاسن را دارد و چه بسا حتی بالاتر از الهلال. اما این الهلال توانایی به این حد نداشت که استقلال را بتواند مغلوب کند. البته اگر همان استقلالی را داشتیم که توانسته بود صدرنشین آن گروه سخت شود. اما اتفاقات ناخوشایندی رخ داد که همه در آن دخیل بودند، از مدیریت گرفته تا پایین ترین فرد باشگاه خوب عمل نکردند و شکاف زخم استقلال را بیشتر کردند ا الهلال نهایت استفاده را ببرد. من معتقدم این اتفاقات برنامه ریزی شده است، وگرنه همه دوست دارند در کارشان نتیجه بگیرند.


مومنی در آخرین مصاحبه خود تاکید کرده  بود که برخی بازیکنان تازه وارد استقلال ظرفیت لازم را در دیدار برابر الهلال از خودشان نشان نداده‌اند. سوال دوم از این پیشکسوت باشگاه استقلال این بود که چطور می‌توان با 90 دقیقه تماشای بازی به این موضوع پی برد که یک بازیکن به درد یک تیم می‌خورد یا نه.  او در واکنش به این سوال گفت:« حسین زاده از تمام کسانی که به استقلال آمده، با توجه جسارتی که نشان داد بهتر بود. بازیکنی که خوب باشد، با 10 دقیقه هم تشخیص داده می‌شود. سهم فوتبالی بازیکن مهم است. مهم نیست که چقدر پاس می دهی، مهم این اس که کجا پاس می دهی. بازیکن داریم که اصطلاحاتی نظیر در مخالف را بلد نیست.  


بخش بعدی حرف‌های مومنی در رابطه با جعفر سلمانی بود که در مصاحبه اخیرش به او اشاره کرده بود و در این مورد گفت: ببینید بازیکن 20 تا 25 از نظر آمادگی بدنی طبیعی است که در اوج باشد، اما باید دید از لحاظ فهم فوتبالی و شاخصه های درونی نظیر استرس و خشم آیا توانایی دارد یا خیر؟ موقعی که نتواند این شاخصه‌ها را مدیریت کند، یعنی مشکل دارد. استقلال و تیم ملی جای پرورش این چیزها نیست و باید از این توانایی‌ها استفاده کرد. آقای سلمانی در تیم ملی 2 سانتر کرده که هر دو را داده به تیم حریف. اینجا می شود که می‌فهمیم این تقابل به نفع این بازیکن نیست و بهتر بود با شرایط بهتری در رقابت قرار می گرفت. نقش اول را در فوتبال امروز دنیا، تفاوت های فردی می زند و بی دلیل نیست که مثلا برای نیمار آن مبلغ را می دهند. از همین موضوع می توان فهمید. وقتی درصد اشتباه یک بازیکن بالا می‌رود، یعنی از نظر روانی نمی‌تواند رقابت کند.

 


او سپس در واکنش به این سوال که به هر حال جعفر سلمانی تواناهایی داشته که توانسته به فوتبال اروپا ببرد، عنوان کرد: در این شکی نیست که این بازیکن توانایی هایی داشته که این بازیکن را به پرتغال برده است. آن مربی تشخص داده که این بازیکن توانایی دارد، ولی نمی تواند در مقابل چهار بازیکن نخبه توانایی هایش را بارور کند. در سطح خودش داشته و در مقابل چند بازیکن با سطح بالاتر این توانایی را از دست می دهد. من هم معتقدم به عنوان مثال آقای  سلمانی توانایی هایی داشته ولی در سطح رقابت بالاتر شرایط برای او سخت شده است و استقلال و  تیم ملی جای تجربه اندوزی و امتحان شدن نیست. با تمام این اوضاع یا باید تغییر نگرش بدهند یا خودشان را زودتر پیدا کنند و زوددتر در تیم حل شوند؛ در غیر اینصورت بهتر است بروند.


از مومنی خواستیم در مورد شرایط فنی بازی برابر الهلال صحبت کند و او اینطور در مورد این موضوع توضیح داد: الهلال ضعفش در یک سوم میانی اش بود؛ جایی که به بازیکنان استقلال که با هم هماهنگ نبودند، فشار می آوردند. استقلال تیم خوبی نشان داد، ولی آنها نخبه گرایی کرده بودند و آدم هایی داشند که نهایت استفاده را از فرصت‌هایشان بردند.

 

 

مرادمند بدجایی لیز خورد. نباید بازیکن در این سطح لیز بخورد. با روندی که دیدیم کار تیمی استقلال خوب بود. متین کریم زاده خیلی خوب نشان داد. متین می‌تواند آینده چپ استقلال باشد و  نشان داد که می تواند پا جای بزرگان استقلال بگذارد. سمت راست یعنی جایی که وریا بود، هنوز چالش تاکتیکی داریم چون موسوی نیست و هنوز بازیکنی پیدا نشده که با وریا مچ شود. جایی که الان ریگی رفته، هنوز به تسلط تاکتیکی نرسیده‌ایم؛ آنجا به بازیکنی نیاز داریم که جلوی مدافعان را جارو کند. همین خرده تاکتیک ها باعث ایجاد عدم هماهنگی شده بود. مقابل تیمی مثل الهلال وقتی گل بخوری هر چقدر هم خوب باشی، باز افت روحی پیدا می کنید. اعتقاد دارم اگر گل اول زده  می‌شد، در 5 دقیقه آخر می‌شد گل دوم را هم به این تیم زد؛ ضمن اینکه دروزاه بان تیم الهلال هم موقعیت های خوبی گرفت. عدم هماهنگی ارسلان و قاسمی نژاد هم مشخص بود و آنها نتوانستند توانایی زوج دیاباته و قایدی را دشته باشند و ارسلان هم تعویض شد.


بخش بعدی صحبت‌های مهاجم سابق استقلال در مورد عدم حضور فرشید اسماعیلی بود و در این مورد گفت: عدم حضور فرشید اسماعیلی هم مزیت برعلت شد. این مواقع باید خود مدیریتی داشته باشیم. درست است ایشان علیه مدیریت باشگاه صحبت کرده، اما اما اگر مدیری نیستیم که یک بازیکن 30 ساله را به خط کنیم، بهتر است برویم. بازگرداندن اسماعیلی می‌توانست با تعامل مدیریتی انجام شود. شاید می‌خواستند اقتدارشان را نشان بدهند؛ اقتدار که هست، که اگر نبود مدیر تیم نبودند. در مورد این ماجرا می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، تا هم پرچم فرشید اسماعیلی بالا برود و هم مدیریت. آن زمان طرفداران هم به آقای مددی احسنت و ماشاالله می گفتند و اینکه می گویند ما مدیر برتر هستیم، عینی می شد اما الان همه می گویند مسئولان استقلال حرف های خلاف واقع حرف می زنند.


محمد مومنی سپس با اشاره به درگیری فریاد شیران و دو مجری شبکه سوم دقایقی پس از شکست استقلال مقابل الهلال اضافه کرد: مسئولین خواهش می کنم طوری حرف بزنند که به سخره گرفته نشوند. متاسفانه حرف‌هایی خارج از ادبیات زده می‌شود. به هر حال مجری وقتی سوالی می پرسد، من باید در آرامش جواب بدهم. چه اشکالی دارد، به مجری بگوییم حق باشماست. نمی خواهم از رفتار دو مجری هم دفاع کنم، ولی حرف هایی بزنیم که اعتبار باشگاه استقلال زیر سوال نرود.


مومنی که نسبت به رفتارهای توهین آمیز به پرویز مظلومی به شدت ناراحت بود، در مورد این ماجرا تاکید کرد: پرویز مظلومی پرچم باشگاه استقلال است و زحمات زیادی برای باشگاه کشیده است. اینکه فیلم بگیریم و توهین کنیم، قطعا کار خوبی نبوده و کسی که اینکار را انجام داده نه هوادار است و نه رفتارش مورد تایید هوادار واقعی استقلال قرار دارد. این کار هماهنگ شده بود و دوربین هم داشتند تا آن حرف‌ها را بزنند. نه تنها استقلالی‌ها که همه پیشکسوتان از جمله پرسپولیسی‌ها به پرویز مظلومی احترام می‌گذارند.خیلی ناراحت شدم که این اتفاق برای او افتاد. درست است و شاید خیلی ها از او ناراحت باشند ولی این رفتار اصلا درست نیست چون اسطوره باشگاه است. بعد به مظلومی می‌گویند بروید. کجا برود؟! 20 سال است در باشگاه بوده. برود پرسپولیس کار کند؟ این حق مظلومی است که در استقلال کار کند؛ البته کار بر اساس صداقت در در گفتار و رفتار.

 


از محمد مومنی در رابطه با حرف‌های دوپهلوی مدیریت باشگاه  استقلال در رابطه با ادامه کار فرهاد مجیدی پرسیدیم که او به این سوال اینطور پاسخ داد: اینکه مشخص نمی کنند می خواهند ادامه بدهند یا نه، نقطه ضعف مدریت است. زبانشان لرزان است و  احساس می کنم می خواهند از جایی مشورت بگیرند و خب این مشورت گرفتن معایب دارد. بعد هم باید جو عمومی را ببینیم. آیا مردم فرهاد مجیدی را می خواهند یا نمی‌خواهند. به فرهاد مجیدی نباید سلیقه‌ای نگاه کنیم. باید ببینیم از بودن یا نبودن مجیدی استقلال منتفع می‌شود یا خیر. آیا با این داستان وحدت اجتماعی ایجاد می کنیم یا تفرقه. با این داستان ها دیده اید که هواداران می‌خواهند بروند تجمع کنند مقابل ریاست چمهوری. اگرچه وزیر صحبت هایی کرده که فکر می کنم به زودی اتفاقاتی بیفتد.


درنهایت در بخش پایانی این مصاحبه از حواشی اخیر پیرامون استقلال و صحبت‌های محمود فکری علیه مجیدی پرسیدیم و او در واکنش به این موضوع بیان کرد: خوب نیست که آقای فکری علیه مجیدی صحبت کند و مجیدی شکایت کند. این ها نتایج فوتبال است. چه بهتر بود که آقای فکری سعه صدر داشته باشد. سال‌هاست او را می‌شناسم و می‌دانم آدم صبوری است و با درایت رفتار می‌کند، ولی دیگران از آب گل‌آلودی که ایجاد شده در حال ماهی گرفتن هستند. روابط پیشکسوتان استقلال یک جورایی باید ترمیم کننده باشد نه شکننده.


درنهایت با مهاجم سابق استقلال در رابطه با ماندن یا رفتن مددی و عملکرد این مدیریت صحبت کردیم که در چند بخش مصاحبه این عملکرد را خوب ارزیابی نکرده بود. مومنی حرف‌هایش را اینطور خاتمه داد: به هر حال در اینکه آقای مددی زحمت می‌کشد، شکی وجود ندارد، اما یکی از مسئولان باشگاه  چند روز پیش گفته بود که توانایی ما همین است؛ نه من می‌خواهم بگویم که توانایی استقلال و پرسپولیس باید سقف باشد. اگر  نمی‌توانید، باید بروید. درست مثل بازیکنی که معمولا نخبه تیم‌های دیگر است و به استقلال می‌آید تا تغییر ایجاد کند. گرفتن بازیکن عادی که کاری ندارد. تازه در استقلال راضی هستند با پول کمتر هم بازی کنند.

 

اینجا جای نخبه پروری است نه بازیکن پروری. ضمن اینکه چند وقت پیش آقای مددی خودش را محکوم کرده است. می‌گوید مزایده برای کارگزار برگزار کرده ایم ولی فقط یک کارگزار بوده است. با یک نفر که نمی شود مزایده برگزار کرد! احساس می کنم دوست ندارند با آقای مجیدی ادامه بدهند. ما که می دانیم چه کسی صداقت دارد و چه کسی ندارد. به هر جهت برای باشگاهی مثل استقلال خوب نیست. یا زنگی زنگ یا رومی روم. جرات و جسارت فاکتورهای اصلی مدیریت است که متاسفانه شرایط در حال حاضر اصلا خوب نیست.

 

دیدگاه‌ها