کد خبر : 1781145 | 30 شهریور 1400 ساعت 13:18 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ

20از 21؛ ستاره های تاریخ ساز پرسپولیس (عکس)

جام باشگاه های تهران در سال 63 بعد از شش هفته به دلایل مختلف ادامه نیافت ، در آن سال رقابت در صدر جدول بین استقلال و پرسپولیس میلیمتری بود.

به گزارش"ورزش سه "، جام باشگاه های تهران در سال 62 با قهرمانی استقلال به پایان رسید.آنها در حالی در روز آخر با دو امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در زمانی که هر برد دو امتیاز داشت قهرمان شدند که قرمزها با توجه به رای کمیته انضباطی و تکرار بازی با شاهین دو امتیاز این بازی را با عدم حضور در بازی تکراری از دست دادند و تفاضل گل آنها هم به اندازه شش واحد با توجه به برد 5بر2در جریان بازی تغییر کرد. اتفاقی که اگر نمی افتاد ،قرمزها را با تفاضل گل برتر قهرمان تهران در سال 1362می کرد.
سال 63رقابت دو بزرگ پایتخت هم میلیمتری و نفس به نفس در جریان بود تا اینکه بعد از شش هفته و در حالی که هر دو تیم با شش برد 12 امتیازی بودند به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه  شهید شیرودی جهت پذیرایی از خیل عظیم هواداران پرسپولیس و اعتراض تماشاگران به عدم برگزاری بازی پرسپولیس و پاس که با آتش روشن کردن در زمین بازی و شکستن شیشه ها در خیابانها همراه بود و همچنین شرکت تیم ملی در جام ملت های آسیا در اندونزی و تعداد زیاد بودن اردوهای تیم ملی تا پایان سال تعطیل شدو  بازیهای این سال دیگر برگزار نشود.


تصویری از جدول رده بندی آن رقابت ها در پایان هفته پنجم دیده می شود که در آن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس 10امتیازی هستند و پرسپولیس با 21گل زده و 3گل خورده در رده اول است و استقلال با 17گل زده و 2گل خورده به دنبال پرسپولیس است. رقابتی تنگاتنگ و نزدیک که در آن تفاضل گل نقش اساسی را ایفا می کند.


جدول رده بندی گلزنها در همان تصویر نشان می دهد ستاره های خط حمله پرسپولیس شامل ناصر محمدخانی و غلامرضا فتح آبادی به همراه شماره 7 ماندگار این تیم علی پروین که پشت سر این دو مهاجم بازی می کرد چه نقشی در گلهای پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی لیگ دارند. 20گل از 21 گل پرسپولیس توسط این سه نفر زده شده است و تک گل باقی مانده را حمید درخشان به ثمر رسانده است . ناصر محمدخانی و علی پروین هرکدام 8گل و غلام فتح آبادی نیز 4گل به ثمر رسانده است تا پرسپولیس آمار خیره کننده 4.2درصد گل در هر بازی را به جا بگذارد.آماری که نشان از خط حمله زهردار و سیری ناپذیر پرسپولیس در آن سال دارد.

 

1646214


در جدول رده بندی گلزنها نام آقای گل همیشگی تهران از سال 65 به بعد هم دیده می شود. فرشاد پیوس از شاهین  با 2گل در جدول گلزنها دیده می شود. ضمن اینکه فوروارد گلزن آبی ها عبدالعلی چنگیز نیز با شش گل آمار خوبی در فهرست گلزنان از خود به جا گذاشته است.

 

دیدگاه‌ها