کد خبر : 1781242 | 30 شهریور 1400 ساعت 21:30 | 172.6K بازدید | 16 دیدگاه

صابر غیرت به خرج داد، دستش را می بوسم

کری سنگین ستاره تیم ملی والیبال برای ژاپن

محمدرضا حضرت پور که در لیست نهایی آلکنو برای حضور در المپیک توکیو حضور نداشت، در مسابقات آسیایی ژاپن یکی از ستاره های ایران بود.

کری سنگین ستاره تیم ملی والیبال برای ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، شاید عجیب ترین خط خورده والیبال ایران برای رقابت های المپیک توکیو محمدرضا حضرت پور بود. لیبرویی که طی یکی، دو سال قبل از المپیک بازیکن ثابت تیم ملی والیبال ایران به شمار می‌آمد اما به یکباره پیش از مهمترین رقابت ورزشی دنیا از لیست ولادیمیر آلکنو خط خورد. 

 

با این حال محمدرضا حضرت پور بعد از المپیک توسط سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران یعنی بهروز عطایی به اردوی تیم ملی دعوت شد و قابل پیش بینی بود که او لیبروی اصلی ایران در مسابقات آسیایی ژاپن باشد. همین اتفاق نیز رخ داد و حضرت پور با نمایش های فوق العاده خود علاوه بر کمک به قهرمانی ایران به عنوان بهترین لیبروی مسابقات نیز معرفی شد. 

 

ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از قهرمانی در رقابت‌های آسیایی امروز به ایران بازگشتند. بعد از درخشش محمدرضا حضرت پور با این والیبالیست کشورمان هم کلام شدیم که در انجام مصاحبه خبرنگار ورزش سه با آن را می خوانید.

 

* از ابتدا هدفمان قهرمانی بود
بابت قهرمانی خدا را شکر می کنیم. تیم ما از ابتدا یک هدف داشت و تصمیم گرفته بودیم به عنوان قهرمانی برسیم. تیم ما برای رسیدن به آن، یک دل بود و خدا را شکر که توانستیم این مقام را به دست بیاوریم.

 

 

1646347

 

 

 

* از اعتماد به مربیان ایرانی خوشحالم
ما در سال 2019 نیز با آقای عطایی قهرمان جوانان جهان شده بودیم. کار ایشان خیلی درست است ولی من از این جهت خیلی خوشحالم که به مربی ایرانی اعتماد کنیم و این را نشان دادیم که ما می توانیم با مربی ایرانی هم قهرمان شویم. من مطمئنم که سالهای بعد نیز این اتفاق رخ خواهد داد. تیم ما در این مسابقات منسجم بود و چیزی که من در این تیم دیدم، باعث شد اطمینان یدا کنم باز هم نتایج خوبی کسب کنیم و امیدوارم این مسئله تداوم داشته باشد.

 

* نمی خواهم درباره آلکنو صحبت کنم
من خیلی تلاش کردم و شب و روز نداشتم. سه تا چهار سال ذهنیت من بازی کردن در المپیک توکیو بود. متأسفانه تصمیم مربی این بود که من در این تیم نباشم. من هیچ موقع انگیزه و عطش خودم را پایین نیاوردم و همیشه تمرین کردم. زمانی که بچه ها در المپیک بازی می کردند، من در حال تمرین کردن بودم و هدفم نیز این بود که بتوانیم قهرمان آسیا شویم و عنوان بهترین لیبرو را به دست بیاورم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. خداوند در این مورد خیلی به من کمک کرد. من هیچ نظر بدی ندارم و اتفاقی بود که بالاخره افتاد. آقای آلکنو نیز این تصمیم را گرفت و من نیز نمی خواهم در مورد ایشان حرفی بزنم. او تصمیمش را گرفت و من را انتخاب نکرد.

 

* کادر فنی به خوبی حریفان را آنالیز کرده بود
آقای عطایی و آقای طلوع کیان کارشان خیلی درست است و حریفان را خیلی خوب آنالیز کرده بودند. قطع به یقین می توانم این را به شما بگویم که ما تیم ها را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم و این مسئله به ما خیلی کمک کرد. ما جلوی تیم ها راحت بازی می کردیم که به خاطر آنالیز حریفان بود. آقای طلوع کیان در این تورنمنت خیلی زحمت کشیدند. آقای عطایی نیز سرمربی بودند و خدا را شکر تصمیماتی که گرفتیم، خوب از آب درآمد و امیدوارم سال بعد که 3 تورنمنت مهم المپیک آسیایی، قهرمانی جهان و لیگ ملت ها را در پیش داریم، بتوانیم روی سکو برویم و مقام کسب کنیم. باز هم تأکید می کنم، با توجه به پتانسیلی که من در این تیم دیدم، مطمئنم نتیجه می گیریم.

 

 

 

1646341

 

 

* ما هم مانند ژاپن، غایبین زیادی داشتیم
شاید ذهنیت بعضی ها این باشد که چون ژاپن پشت خط زن و پاسور خوبی نداشتند، به ایران باختند. ولی در سمت دیگر ما نیز غایبین زیادی داشتیم. افرادی همچون سعید معروف، موسوی، غفور و... را در تیم نداشتیم. اینگونه نیست که من بخواهم این عزیزان را تخریب کنم، آنها اسطوره هستند و من همیشه افتخار می کنم چند سالی در کنار آنها بازی کرده ام و خیلی چیزها را به من یاد داده اند و واقعا دست بوسشان هستم. آنها اسطوره و تکرارنشدنی هستند ولی منظور من از این حرف این است که هر دو تیم غایبین زیادی داشتند. اما به دلیل آنالیز خوب، انسجام عالی، روحیه بالای تیم همه چیز خوب بود.


* حریف اصلی ما، چین بود
به نظر من حریف اصلی ما در این مسابقات چین بود و خیلی به ما فشار آوردند و قدرتشان از ژاپن بیشتر بود. اما خودتان می دانید که ژاپنی ها نظم خاصی دارند و زمانی که می خواهید نظم تیمیشان را به هم بریزید، کار سختی دارید چون با نظم والیبال بازی می کنند. آنها درون زمین خوب بازی می کنند و در فینال نیز فشار زیادی به ما وارد کردند و حتی در ست پایانی از ما جلو افتادند ولی ما این اعتقاد را داشتیم که می توانیم جبران کنیم و امتیازات بعدی را کسب کنیم و اجازه ندادیم ژاپنی که در کشور خودش با حضور کلی تماشاگر بازی می کرد، خودنمایی کند و توانستیم آنها را شکست دهیم.

 

* صابر کاظمی غیرت به خرج داد و تنهایمان نگذاشت
من از صابر کاظمی تشکر می کنم. بابت غیرتی که گذاشتند و اجازه ندادند تیم به بحران برود. با اینکه مصدومیت داشت و قبل از بازی دماغ او آسیب دید یا مچ پایش مصدوم شد و برای سلامتی اش خطرناک بود، اما به بازی ادامه داد. من دست او را می بوسم. خیلی زحمت کشید و با غیرت است و جزو یکی از پشت خط زن های آینده دار تیم ملی است. او می تواند حتی خیلی بهتر از این نیز کار کند. در وصف صابر کاظمی می توانم بگویم گه او پسر ترکمن با غیرتی است که ما را در بازی فینال تنها نگذاشت.

دیدگاه‌ها