کد خبر : 1781529 | 01 مهر 1400 ساعت 13:09 | 15.5K بازدید | 2 دیدگاه

خیز برای عبور از این مانع بزرگ

برای ایراندوست تساوی هم چاره‌ساز نیست (عکس)

سرمربی باتجربه تیم ملی فوتبال زنان، یک گام تا ثبت نام خود در تاریخ فوتبال ملی ایران فاصله دارد.

 برای ایراندوست تساوی هم چاره‌ساز نیست (عکس)

به گزارش "ورزش سه" مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران که بخش مهمی از دوران فوتبالی‌اش با نام باشگاه ملوان گره خورده، با انگیزه صعود به جام ملت‌های آسیا در تاریخ فوتبال ملی زنان ایران از روز نخست فعالیت خودش را در کسوت سرمربی آغاز کرد؛ او پس از اعتماد فدراسیون فوتبال و تایید عزیزی‌خادم، تلاش کرد تا برنامه‌ریزی فشرده، جبران تعطیلی دو ساله را کند و ملی‌پوشان را در شرایط مسابقه قرار بدهد. البته که در این بین حمایت ویژه‌ای هم از تیم ملی زنان ایران شد و برای آن‌ها تدارک دو اردوی برون‌مرزی هم دیده شد.

 

پس از گذراندن بیش از 80 روز اردو در فاصله 4 ماه بعد از تشکیل دوباره تیم ملی فوتبال زنان، به نظر می‌رسد مریم ایراندوست توانسته ملی‌پوشان را به سطح ایده‌آلی که در تصور خود دارد، نزدیک کند؛ نمایش کم‌نقص همراه با برتری پر گل مقابل بنگلادش، نشان از هماهنگی خوب ملی‌پوشان داشت اما آن‌ها حریف دشوارتر را در بازی بعدی باید مقابل خود ببینند.

 

1646791

 

دیدار با اردن که شاید یکی از حساس‌ترین و شاید حساس‌ترین مصاف تاریخ تیم ملی فوتبال زنان ایران باشد؛ چرا که در این مسابقه تنها پیروزی حکم به صعود ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران می‌دهد و نتیجه‌ای غیر از آن، اتفاق تاریخ صعود را برای فوتبال ایران رقم نمی‌زد و اردنی‌ها مسافر هند خواهند شد.

 

از این حیث، این مسابقه برای مریم ایراندوست هم حساسیتی دوچندان و مضاعف دارد، چرا که پیروزی در آن می‌تواند ایراندوست را به عنوان اولین سرمربی بدل کند که توانسته تیم ملی فوتبال زنان را به جام ملت‌ها برساند؛ باید دید ایراندوست و همکارانش در کادرفنی موفق به ثبت این مهم به نام خود خواهند شد یا نتیجه دیگری در مصاف با اردن رقم می‌خورد.

دیدگاه‌ها