کد خبر : 1786729 | 28 مهر 1400 ساعت 14:55 | 25.8K بازدید | 11 دیدگاه

گزارش مارکا

انقلاب آرسن ونگر، رونمایی از دو طرح جدید فیفا

آرسن ونگر امروز از دو طرح خود برای تغییر تقویم فصل فوتبالی رونمایی کرد.

انقلاب آرسن ونگر، رونمایی از دو طرح جدید فیفا

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال که این روزها به عنوان مدیر توسعه جهانی فوتبال فیفا فعالیت می کند، قصد ایجاد تغییر و تحولاتی را در تقویم فوتبالی دارد. ونگر امروز در ویدیو کنفرانسی با مدیران کنفدراسیون های فوتبال دنیا، در مورد برنامه های خود برای ایجاد تغییرات در فوتبال صحبت کرد.

ونگر که اخیرا در مورد برگزاری دو سالانه جام جهانی صحبت کرده بود و این طرح جاه طلبانه را معرفی کرد، امروز در جلسه ویدیویی خود با سران کنفدراسیون های فوتبال، دو تقویم فوتبالی را مطرح کرد.

 

 

1656096

 

 

طبق ادعای مارکا، اولین تقویم شامل یک فیفا دی 4 هفته ای در ماه اکتبر می شود. فصل فوتبالی از ماه آگوست شروع شده و ماه ژوئن به اتمام می رسد و تنها در ماه اکتبر بازی های ملی به انجام خواهد رسید. به این ترتیب فیفا دی های سپتامبر، نوامبر و مارس حذف خواهند شد.

 

 

1656097

 

 

در طرح دوم نیز فصل از ماه آگوست شروع می شود و اواخر ماه می به اتمام خواهد رسید با این تفاوت که دو فیفا دی در ماه های اکتبر و مارس خواهیم داشت. در این طرح فیفا دی سپتامبر و نوامبر حذف شده است. فیفا دی اکتبر سه هفته ای و مارس دو هفته ای خواهد بود.

 

 

1656098

 

 

در هر دو طرح، ماه ژوئن به برگزاری بازی های ملی فیفا و یوفا اختصاص داده شده است و قرار است ماه دسامبر 2021 در مورد آنها تصویب نهایی صورت بگیرد. ایجاد تغییر در تقویم فوتبالی قطعی است و در نهایت یکی از این دو طرح پیش برده خواهد شد.

هدف نهایی، کاهش مسافرت های طولانی و پرتعداد بازیکنان به منظور شرکت در بازی های ملی و استراحت بیشتر فوتبالیست هاست. خلوت شدن تقویم نیز در نهایت کمک خواهد کرد تا فیفا طرح دوسالانه خود برای جام های جهانی را با جدیت بیشتری مطرح کند.

 

دیدگاه‌ها