کد خبر : 1792113 | 24 آبان 1400 ساعت 09:38 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

انریکه: صعود به جام جهانی مانند فتح یک جام بود

لوییز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا، مدعی شد که فشار مرحله انتخابی جام جهانی از رقابت‌های یورو بیشتر بوده است.

انریکه: صعود به جام جهانی مانند فتح یک جام بود

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم اسپانیا و سوئد شب گذشته در حالی در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر به قطر به مصاف هم رفتند که برنده این دیدار مستقیما مجوز حضور در رقابت‌های جام جهانی را دریافت می‌کرد.

تساوی در این بازی نیز به سود اسپانیایی‌ها بود که با یک امتیاز اختلاف نسبت به سوئد در صدر جدول قرار داشتند اما این تیم موفق شد با تک گل آلوارو موراتا در دقیقه 86 به برتری رسیده و خیالش را از بابت صعود قطعی به جام جهانی راحت کند.

لوییز انریکه در کنفرانس خبری پس از این بازی گفت:« یکی از خوشحال‌ترین لحظات زندگی‌ام را سپری می‌کنم. این بازیکنان همیشه ایمان داشتند. آنها گروهی فوق العاده هستند. این صعود متعلق به همه است. ما حالا در جام جهانی هستیم و این بار از روی شانه‌های ما برداشته شد. من فشار این  مسابقات را بیشتر از یورو حس می‌کردم. امروز بازیکنان بسیار خوب بودند و در نیمه دوم فضای بیشتری داشتیم تا بتوانیم پیروز بازی شویم.»

 

1664494

 

او ادامه داد:« امروز به بازیکنانم گفتم که ما در حال بستن یک چرخه هستیم. ما حمایتی که این بازیکنان را سرشار از انگیزه کرد حس کردیم. سویل همیشه شهر خاصی است. اگر در پایان بازی گل می‌خوردیم خیلی بد می‌شد. آلوارو شایسته زدن این گل بود، هیچ بازیکنی نمی‌تواند تا این حد انتقادات را تحمل کرده و زمینه‌ساز چنین پیروزی‌هایی شود.

این سرمربی سابق بارسلونا اضافه کرد:« این صعود برای ما مانند فتح یک جام بود، اتفاقی درخشان در ورزشگاهی فوق العاده با هوادارانی بی‌نظیر که از دقیقه اول بازی به ما کمک کردند. ما برای اولین بار از حمایتی بی‌وقفه از دقیقه یک بازی برخوردار بودیم. این اتفاق بسیار خوبی بود. صعود به جام جهانی بار زیادی را از روی شانه‌های من برداشت چون این کار آسانی نبود.»

دیدگاه‌ها