کد خبر : 1793820 | 02 آذر 1400 ساعت 15:48 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

انصاری: عین این اتفاق در مسابقات جهانی هم رخ داد

فدریکو پریرا اعتراف و عذرخواهی کرد!

دبیر سازمان لیگ والیبال معتقد است تخلفات رخ داده از سوی بازیکن آرژانتینی تیم شهداب یزد حتما باید در کمیته انضباطی بررسی می شد.

فدریکو پریرا اعتراف و عذرخواهی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از انتشار ویدیوهایی از تخلفات فدریکو پریرا، پشت خط زن آرژانتینی تیم شهداب یزد در فضای مجازی، این بازیکن از سوی کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شد، اما در نهایت کمیته انضباطی رای به محرومیت تعلیقی و جریمه 30 میلیون تومانی او داد.


نادر انصاری دبیر سازمان لیگ والیبال در خصوص اتفاقاتی که این بازیکن آرژانتینی در جریان بازی های تیمش رقم زده، در گفت و گو با "ورزش سه" توضیحات بیشتری داد.  او در این باره گفت: این بازیکن در دو بازی با تیم های ملل مریوان و هورسان رامسر مرتکب دو خطای عمدی شده است. او در مقطعی از زمان حضورش در مسابقه مرتکب خطای تور عمدی شده و با کشیدن تور امتیاز مربوط به تیم حریف را از آنها را گرفته است. همچنین در زمانی که خارج از زمین بوده و اصطلاحا در قسمت گرم کردن حضور داشته، علیرغم اینکه مسابقه در حالت رالی قرار داشته، با پرتاپ توپ به زمین باعث توقف بازی می‌شود که این اقدام تخلف بسیار بزرگی است. اما از آنجا که این حرکت از میان ازدحام بازیکنان انجام شده بود، تشخیص بازیکن متخلف سخت بوده و طبق فیلم آنالیز بازی که در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت مشخص شد فدریکو پریرا آن اقدام را انجام داده است.

 

1667225

 


وی افزود: روز دوشنبه یکم آذر کمیته انضباطی با تمام اعضای مربوطه تشکیل جلسه داد که در آن فدریکو پریرا نیز به همراه مدیرعامل باشگاه شهداب یزد به صورت آنلاین حضور داشتند که ضمن اعتراف به انجام این اشتباهات، دائما عذرخواهی و اظهار ندامت می‌کردند. در پایان این جلسه کمیته انضباطی حکم نهایی خود را صادر کرد. این حکم شامل جریمه مالی و محرومیت تعلیقی است.


دبیر سازمان لیگ والیبال در پایان گفت: خطای تور موضوع جدیدی نیست و چندین مرتبه در ادوار مختلف رقابت‌ها شاهد آن بوده‌ایم. داور در صورت مشاهده این خطا باید توپ و امتیاز را به حریف بدهد و بازیکن خاطی را با کارت قرمز از زمین اخراج کند اما در خصوص پرتاپ توپ به زمین آن هم در حین رالی، با توجه به اینکه این حرکت برای بازیکنان حاضر در زمین خطرناک است و می‌تواند به آنها آسیب جدی بزند، لذا باید کمیته انضباطی ورود می‌کرد. عین این اتفاق در مسابقات قهرمانی جهان سال 2018 نیز رخ داد که مربی برزیل توپ را به زمین فرستاد و بلافاصله از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جریمه شد.

دیدگاه‌ها