کد خبر : 1804267 | 24 دی 1400 ساعت 09:58 | 15.9K بازدید | 5 دیدگاه

آیا مازنی‌ها بالانشین می‌شوند؟

ساکت الهامی و پایان ماموریت دوم در نساجی

نساجی دور رفت بازی های لیگ برتر را با 20 امتیاز و حضور در رده نهم جدول پشت سر گذاشت. این در حالی است که اختلاف امتیازش با تیم پنجم جدول یعنی مس رفسنجان تنها سه امتیاز است.

ساکت الهامی و پایان ماموریت دوم در نساجی

به گزارش "ورزش سه"، نساجی در دور برگشت بازی ها می تواند برای حضور در رتبه های بالای جدول با رقبای خود مبارزه کند و به دنبال ماجراجویی باشد و به بهترین رتبه خود در تاریخ حضور در لیگ برتر دست یابد.

بهترین رتبه نساجی در زمان حضور رضا مهاجری و محمود فکری به دست آمد که تیم در پایان فصل به عنوان نهمی دست پیدا کرد. این موقعیت در حالی برای نساجی به دست آمده که این فصل با بودجه ای نزدیک به 35 میلیارد تومان وارد بازی ها شده و از سویی با گذشت نیم فصل هنوز استادیوم شهید وطنی مهیای میزبانی از نساجی نشده، نساجی تنها تیمی در لیگ برتر است که هر هفته برای انجام بازی های خود به سفر می رود آنهم در روزهایی که بازی ها به صورت فشرده برگزار می شود. به طور مثال این هفته و بعد از بازی با تراکتور در تبریز باید روز دوشنبه راهی مشهد شود تا یک روز بعد در استادیوم امام رضا میزبان گل گهر درمرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشد.

 

1682493

 

همه وعده های داده شده به باشگاه نساجی مبنی بر آماده سازی زمین استادیوم شهید وطنی و هم چنین استادیوم شهدای ساری تاکنون در حد حرف بوده به‌طوریکه گفته می شود استادیوم شهید وطنی در ادامه مسیر هم برای میزبانی از بازی های نساجی آماده نخواهد شد و احتمالا به بازی های فصل بعد می رسد و هنوز در خصوص کشت چمن جدید هم در استادیوم شهدای ساری اقدامی نشده است و به نظر می رسد نساجی تا پایان فصل در استادیوم امام رضای مشهد از حریفان پذیرایی خواهد کرد. این در حالی است که در ابتدای فصل ساکت الهامی شرط تمدید قرارداد با نساجی را یک زمین خوب تعیین کرده بود.

 

ساکت الهامی که بعد از قهرمانی در تراکتور در جام حذفی و پایان دوران محرومیت هدایت نساجی را قبول کرد در روزهای بحرانی و شکست های متوالی قول داد این تیم را در جدول بازی ها نگه دارد که این کار را به سختی انجام داد و نساجی فصل گذشته با حضور در رتبه دوازدهم جدول در لیگ برتر ماند.

او ابتدای فصل هم به مدیران باشگاه نساجی وعده داد با توجه به بودجه محدود که از سوی بخش خصوصی برای این تیم تامین شده همه تلاش خود را به‌کار می گیرد نساجی در فصل جاری دغدغه بقاء در جدول بازی ها را نداشته باشد که این چنین شد. به واقع او ماموریت دوم خود را هم در نساجی تا به این جای کار به خوبی انجام داده و باید منتظر ماند و دید که نساجی در دور برگشت بازی ها به ماجراجویی خود در بازی های لیگ برتر ادامه خواهد داد و به تیم های مدعی در جدول نزدیک خواهد شد یا نه؟ چرا که این موقعیت به خوبی برای نساجی مهیا است. همان طور که اشاره شد فاصله این تیم با تیم پنجم جدول یعنی مس رفسنجان 3 امتیاز و با تیم چهارم 4 امتیاز است.

 

1682494

 

نساجی فصل گذشته دور رفت بازی های لیگ برتر را با وضعیت بسیار بدی به پایان برد. به این خاطر که تنها 9 امتیاز کسب کرد و در رده پانزدهم جدول قرار داشت. اما این فصل 20 امتیاز کسب کرده؛ یعنی یازده امتیاز بیشتر و تیم نهم جدول به حساب می آید. از سویی نساجی در این فصل 3 باخت داشته که این بعد از تیم های استقلال، پرسپولیس و آلومینیوم اراک و به همراه تیم پیکان کمترین باخت به حساب می آید. هم چنین این تیم در برابر تراکتور هشتمین هفته متوالی در لیگ برتر را بدون شکست پشت سر گذاشت.

 

اما آخرین نکته در مورد نساجی اینکه جز معدود تیم هایی است که با 3 دفاع بازی می کند و این شیوه از ابتدای فصل تا هفته پایانی در برابر تراکتور دستخوش تغییر نشده. 1-2-4-3 شیوه بازی های نساجی در لیگ برتر است که شباهت زیادی به سیستم 3-4-3 دارد. تعداد گل های خورده نساجی و هم چنین تعداد شکست های این تیم نشان می دهد تیمی که با 3 دفاع بازی می کند بر خلاف باورهایی که در فوتبال ایران وجود دارد تیم آسیب پذیری نیست. باید منتظر ماند و دید که ساکت الهامی و شاگردانش بعد از بقاء و حضور در یک جایگاه خوب در دور برگشت لیگ برتر ماجراجویی خواهند کرد یا خیر؟

 

1682495

 

عکس: مهدی افشاری

دیدگاه‌ها