کد خبر : 1805098 | 28 دی 1400 ساعت 01:19 | 46.8K بازدید | 50 دیدگاه

در لیست نهایی هستی و باید بازی را در بیاوری؛

دعوتنامه غافلگیرکننده اسکوچیچ برای مهدی طارمی!

در شبی که مهدی طارمی منتظر کسب جایزه پوشکاش بود، اسکوچیچ به شکلی غافلگیرکننده، دعوتنامه حضور در تیم ملی را به مهاجم پورتو هدیه کرد.

دعوتنامه غافلگیرکننده اسکوچیچ برای مهدی طارمی!

به گزارش "ورزش سه"، اهالی فوتبال در ایران امیدواری زیادی به کسب جایزه پوشکاش توسط طارمی داشتند اما این اتفاق رخ نداد. طارمی که به عنوان نخستین ایرانی نامزد کسب این جایزه شده بود، لحظاتی پس از برگزاری مراسم و در حالی که کت و شلوار به تن داشت، به صورت اسکایپی در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و درباره شرایط خودش صحبت کرد.

 

طارمی در این برنامه به صورت مفصل درباره تیم ملی صحبت کرد و با اشاره به ماجرای پیش آمده با اسکوچیچ آن را سوتفاهمی خواند که تبدیل به یک جنجال بزرگ شد و او گفت که در این مسئله «شیطنت‌ها» باعث شد تا کار به اینجا برسد.

 

پایان گفتگوی نسبتا طولانی طارمی و میثاقی با ورود ناگهانی اسکوچیچ به استودیو و اعلام دعوت او به تیم ملی همراه بود و در آخر هم سرمربی تیم ملی  با شوخی و خنده از طارمی خواست تا در بازی عراق کار را برای تیمش در بیاورد!

 

اظهارات مهدی طارمی را می‌خوانید:

 

* اگر می‌رفتم آنجا خوشحال بودم
مراسم زوم کال نبود. بخاطر شرایط کووید و برای اینکه قرنطینه همه را حفظ کنند هر کسی از جایی که حضور داشت زوم کال کرده بود و تصویری بود و آنجا نبودم که حس و حالش را بگویم اما اگر آنجا بودم صد در صد برای هر کسی باعث افتخار است که بتواند آنجا باشد. بهترین های دنیا آنجا حضور دارند و باعث افتخار است. حتما اگر آنجا بودم خیلی خوشحال بودم.

 

* دوست داشتم جایزه پوشکاش را بگیرم
گل اریک لاملا انتخاب شد و گل ایشان هم خیلی خوب بود. یک سری ملاک ها برای انتخاب بهترین گل وجود دارد که متاسفانه نشد باعث افتخار مردم ایران شوم چون این جایزه صد در صد برای مردم ایران است و کسانی که به من رای دادند و حمایت کردند؛ از هر جای دنیا، طرفداران پورتو و به خصوص مردم ایران. همین که جزو سه کاندید بودم افتخار بزرگی برای خودم است اما دوست داشتم این افتخار را برای مردم ایران و کسانی که به من لطف داشتند و حمایت کردند و رای دادند، کسب کنم اما نشد. تلاش می‌کنم که بتوانم از یک طریق دیگر یا دوباره از طریق همین پوشکاش، یک جایزه ای که بشود دل مردم را خوش کرد به دست بیاورم که جبران مافات شود.

 

1683685

 

* تلاش می‌کنم راهی برای بازیکنان ایرانی باز کنم
خدا را شکر اوضاع اینجا خیلی خوب است و شرایط برای من عالی است. تیم هم خیلی خوب کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد و امیدوارم بتوانیم همین را حفظ کنیم و بتوانیم امسال قهرمان شویم و دل هواداران‌مان را شاد کنیم. روند خودم هم تا به اینجا خوب بوده و تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم بهتر از این عمل کنم. هر چه بیشتر بتوانم خوب کار کنم، برای بازیکنان و پتانسیل های زیادی در ایران داریم بهتر است که می‌توانند به کشورهای اروپایی به خصوص پرتغال بیایند و بتوانند خودشان را نشان بدهند و برای ایران افتخار آفرینی کنند و این هدف من است. تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم یک راهی باز کنم برای بازیکنانی که امید و آرزو دارند که بتوانند به اروپا بیایند و خودشان را نشان بدهند و برای پرچم ایران افتخار آفرینی کنند.

 

* اعتماد به نفس بیشتری دارم
نسبت به پارسال اعتماد به نفس بیشتری دارم و راحت تر می‌توانم بازی کنم. با بازیکنان چون یک سال و نیم است الان با آنها زندگی می‌کنم و حکم فامیل من را در اینجا دارند؛ ارتباطمان خیلی نزدیک تر شده و همین هم در فوتبال بازی کردنم تاثیرگذار است و این اعتماد به نفس و انگیزه باعث می‌شود که بهتر کار کنم. با بچه ها ام خیلی هماهنگ تر شدم و خدا را شکر تیم‌مان هم روی نوار پیروزی است و خیلی خوب نتیجه می‌گیرد. همه چیز تا اینجای کار خوب بوده و امیدوارم ادامه دار باشد که بتوانیم امسال قهرمانی لیگ را به دست بیاوریم و همچنین بتوانیم در لیگ اروپا هم اتفاقاتی رقم بزنیم.

 

* پورتو تصمیم‌گیر آینده من است
من تحت قرارداد باشگاه پورتو هستم و تصمیم گیری با باشگاه پورتو است اما من اینجا خیلی خوشحالم و همه چیز روی روال است و زندگی خیلی خوب و آرامی دارم و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد اما من تحت نظر باشگاه پورتو هستم و تصمیم گیرنده باشگاه پورتو است. من تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم هر جا که هستم بهترین عملکردم را داشته باشم و بتوانم خوب کار کنم و چیزی که در چیزی که واقعا دوستش دارم بهترین باشم.

 

* هرکسی لژیونر است باید به فکر بقیه باشد
از همان روزهای اولی که من به پورتو پیوستم کاملا مشخص بود و حس می‌کردند که مردم ما خیلی نسبت به حضور من در باشگاه پورتو لطف داشتند و حمایت هایی که در این یک سال و نیم از من کردند واقعا تاثیرگذار بوده و صد در صد چنین حسی را باشگاه پورتو کرده و هم باعث غرور و افتخار من است و هم این حمایت های مردم به من اعتماد به نفسی می‌دهد که بتوانم بهتر باشم و فکر می‌کنم که بهترین اتفاق این است که هر کسی که به کشور پرتغال می‌آید باید انقدر خوب کار کنند که راه برای بقیه هم باز شود چون یکی از اهداف من همین است و من تمام تلاشم را می‌کنم که کسانی که لیاقت دارند که زیاد هم هستند و ما پتانسیل های زیادی داریم به اینجا بیایند و خودشان را ثابت کنند. من می‌بینم پتانسیل های زیادی داریم که اگر به اینجا بیایند می‌توانند خودشان را نشان بدهند. همینکه باعث افتخار ایران بشوند برای من کافی است.

 

* باید چهار بازی را ببریم و در سید دوم قرار بگیریم
خدا را شکر تیم ملی تا الان خیلی خوب نتیجه گرفته و ما فقط یک امتیاز می‌خواهیم که به مرحله بعد صعود کنیم ولی باید تمام تمرکزمان را بگذاریم که بتوانیم چهار بازی که داریم را ببریم. شاید این برد ها باعث شود که ما بتوانیم در سید بندی جام جهانی بتوانیم در سید خوبی قرار بگیریم و این نیست که بگوییم که چون تقریبا به جام جهانی صعود کرده‌ایم بقیه بازی ها را دست کم بگیریم. باید تلاشمان را دو برابر کنیم که بتوانیم همه بازی ها را ببریم و در سید بندی خوبی در جام جهانی قرار بگیریم.

 

* در ماجرای من و اسکوچیچ شیطنت شد
یک سوتفاهمی بود که حل شد و طی صحبتی که من با آقای اسکوچیچ انجام دادم. مشکلی نبود و نمی‌دانم چرا همه به شکل مشکل و بحث و دعوا دیدند. چنین چیزی اصلا وجود نداشت. یک سری مسائل بود که خیلی دوستانه و نرمال با هم صحبت کردیم. تصمیمی هم گرفته شد که من در آن تایم به تیم ملی نیایم اما دوتایی صحبت کردیم و حل شد و هیچ مشکلی هم از نظر من نبوده و نیست. سوتفاهم به آن شکل نه که من یک توییتی زدم و ایشان همچین کاری کردند. در آن حد نبود. یک سری چیزها پشت داستان است که صحبت کردیم و حل شد و هیچ مشکلی از اول نبود فقط اینکه یک سری محبت کردند شیطنت کردند اما هیچ اتفاق خاصی نبود.

 

1683556

 

* می‌توانیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم
تمام لیگ و مسابقاتی که در هر کشوری است به جام جهانی ختم می‌شود. همه تلاش می‌کنند که به این مرحله برسند که تیم ملی به جام جهانی برود. تمام بازی هایی که در لیگ انجام می‌شود و بازیکنان تمام افتخارشان این است که بتوانند در جام جهانی بازی کنند. خدا را شکر ما توانستیم به احتمال ۹۹ درصد این کار را انجام بدهیم و فکر می‌کنم باید یک برنامه ریزی دقیق تر داشته باشیم برای اینکه بتوانیم بعد از سالها یک اتفاق بهتر در جام جهانی رقم بزنیم. ما چند بار به جام جهانی رفته‌ایم و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و فقط رفتیم و یک دوره هایی خوب کار کردیم و همه به به و چه چه کردند اما فکر می‌کنم می‌توانیم یک اتفاقی را رقم بزنیم که بهتر از به به و چه چه خوب کار کردن در مرحله گروهی باشد و بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. قول دادنی نیست چون همه این پروسه یک برنامه ریزی خیلی قوی می‌خواهد که باید از فدراسیون شروع شود و به بازیکنان و کسانی که برای فدراسیون کار می‌کنند و مربیان و همه و حتی کل لیگ برسد. سازماندهی باید از کل لیگ شروع شود و این نظم و انضباط را اگر بتوانیم وارد لیگ کنیم و فدراسیون بتواند نظم و انضباط را وارد لیگ کند ما می‌توانیم در جام جهانی هم خودمان را خیلی بهتر نشان بدهیم که البته این مساله زمانبر است اما می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق و منظم این کار را کنیم و حتی می‌‌توانیم به مراحل بعد صعود کنیم. مگر ما چه چیزی کمتر از باشگاه های شرق آسیا مثل کره جنوبی و ژاپن داریم که به مرحله بعد صعود کرده‌اند؟  ما هم پتانسیلی که داریم فقط نظم و انضباط و برنامه ریزی دقیق می‌خواهیم که بتوانیم چنین اتفاقی را رقم بزنیم و انشاالله که بتوانیم این کار را انجام بدهیم که دل مردم را شاد کنیم.

 

* چرا تیم ملی نباید لباس داشته باشد؟
شفاف سازی بهترین چیز است. ما هر بار به جام جهانی صعود می‌کنیم مبالغی گیر فدراسیون می‌آید. ما با صعود به جام جهانی می‌توانیم فوتبال‌مان را توسعه بدهیم. الان یک سری هز باشگاه ها مجوز حرفه ای نداشتند؛ این پول هایی که وارد فدراسیون می‌شود و  ما با صعود به جام جهانی یا باشگاه ها از طریق بازی های آسیایی می‌توانند به دست بیاورند مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و شفاف سازی است. ما اگر بتوانیم شفاف با مردم صحبت کنیم و شفاف برنامه ها و نظم و انضباطی که می‌خواهیم انجام بدهیم را با مردم مطرح کنیم بهترین راه است. وقتی همه چیز شفاف باشد و همه کارشان را بدانند و بدانند باید چه کار کنند، فوتبال می‌تواند پیشرفت کند؛ چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی ولی وقتی این داستان در ما ضعیف است طبیعتا به مشکل می‌خوریم. مثل اتفاقاتی که در اردوی قبلی تیم ملی افتاد و بچه ها ناراحت بودند. چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ همه چیز به برنامه ریزی و نظم و انضباط و سازماندهی که باید انجام شود برمی‌گردد که بازیکن باید کار خودش را بکند و درگیری ذهنی در مسائلی مثل لباس و پول نداشته باشد. فدراسیون بداند که باید کار خودش را انجام بدهد؛ از لحاظ منابع مالی و سازماندهی لیگ و هر چیزی دیگر و باشگاه ها هم کار خودشان را انجام بدهند به نحوی که در بخش مجوز حرفه ای کار ها را بتوانند خوب انجام بدهند که اگر یک روزی به یک جایی برسیم؛ برای مثال الان باشگاه پرسپولیس در آسیا دو بار در چهار سال اخیر دو بار به فینال آسیا رفته چرا نباید امسال برود؟ حتی باشگاه استقلال یا سپاهان با باشگاه های بزرگی که داریم. این خیلی بدیهی است که باشگاه یک باشگاه ها یک سازماندهی کوچک داشته باشند و بتوانند به این اتفاق دست پیدا کنند. با این برنامه ریزی حتی تیم های باشگاهی می‌توانند قهرمان آسیا شوند. تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت ها شود.

 

* اگر فدراسیون پول ندارد، بگوید
وقتی اعتماد دو طرفه باشد، انرژی مثبت کمک می‌کند. این بردهایی که ما می‌آوریم بخاطر اعتمادی است که بین همه اعضا وجود دارد اما وقتی این اعتماد شکسته شود نمی‌تواند کارساز باشد. انرژی مثبت بین اعضایی که کار می‌کنند نمی‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین نظر من این است که اگر برای مثال یک روز فدراسیون پول ندارد که پاداش بازیکنان را بدهد بگوید فلان تاریخ پاداش را می‌دهم. من الان با بازیکنان در ارتباطم و بحث همه این است. نمی‌گویم باید زور بزنیم که همین الان پول را بدهید، من می‌گویم چه فدراسیون، چه بازیکن، چه مربی وقتی قولی می‌دهیم انجام بدهیم. اگر نمی‌تواند انجام بدهد قول ندهد. این نظر شخصی من است. من وقتی می‌گویم خدا کمک کند که در این بازی گل بزنم یا بهترین عملکردم را انجام بدهم، دست خودم است. من می‌توانم تمام تلاشم را کنم که این اتفاق رخ بدهد. اگر چیزی دست من نیست نباید بگویم‌. وقتی نمی‌توانم انجام بدهم نباید بگویم. منظور من از شفاف سازی این است. عمل کردن به قول می‌تواند خیلی برای فوتبال ایران خوب باشد؛ چیزی که در فوتبال ایران خیلی کم است.

 

* با فوتبال می‌توانیم مردم را خوشحال کنیم
این خوشحالی در انتها برای مردم است. همه این برنامه ریزی ها را ما می‌کنیم که مردم خوشحال شوند. تمام پیکره دولت یا هر رشته دیگری، در هر زمینه ای همه تلاش می‌کنند که مردم خوشحال باشند و بتوانند یک زندگی با رفاه داشته باشند ولی ما در بحث فوتبال فقط می‌توانیم مردم را خوشحال‌ کنیم. این برنامه ریزی ها لازم است که ما بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. انشاالله که بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

 

1683683

 

* تیم‌های آسیایی نسل عوض کردند و ضعیف شدند
ما بیست و سوم بازی داریم و بیست چهارم به سمت ایران پرواز دارم. من فکر می‌کنم که فوتبال آسیا نسبت به سالهای قبل ضعیف تر شده است. شاید بخاطر تغییراتی است که به وجود آمده و نسل جدیدی که آمده است ولی خدا را شکر نسل ما یک نسل خوب و باکیفیت و با توان فنی بالا است و ما توانستیم آن نسل را حفظ کنیم و بخاطر همین می‌توانیم از همه تیم های آسیایی سر تر باشیم و در آن دوره که ما به جام جهانی صعود کردیم بازی ها و تیم ها کمی سخت تر بودند. البته الان تیم های قوی ترین حضور دارند اما نسبت به نسلی که عوض کردند کل تیم های آسیایی کمی ضعیف تر شدند. نمی‌شود مقایسه کرد. هر دوره تفاوت هایی دارد که شما باید برنامه ریزی و بازی هایتان نسبت به آن تایم باشد ولی فکر می‌کنم دو دوره تقریبا شبیه هم بوده و اختلاف آنچنانی وجود ندارد.

 

* صعود شیرینی به جام جهانی داریم
ما پیش تر تفاوت را رقم زدیم چون با یک امتیاز در سه بازی مانده به انتهای بازی ها ما به جام جهانی رفتیم و این یک اتفاق مثبت است و نشان می‌دهد تیم ما یک تیم خوب با توان فنی بالاست و همه چیز خیلی خوب است. این اتفاقات همینطوری نیست و قطعا یک برنامه ریزی پشت آن بوده است؛ حالا از طریق فدراسیون، کادر مربیگری و بازیکنان. تفاوت را دیدید و می‌توانید به قدرت تیم پی ببرید که سه چهار بازی قبل از پایان بازی ها ما به جام جهانی صعود کردیم و فکر می‌کنم خیلی صعود شیرین و جذابی برای مردم است که اینقدر تیم ملی ایران می‌تواند قدرت داشته باشد.

 

* به بچه‌ها و کادر مربیگری اعتماد داشتم
مرحله مقدماتی نسبت به شرایط و استرسی که داشت سخت تر بود ولی من از همان روز اول به بچه های تیم گفتم ما همه را خوب می‌بریم. عراق را خوب نبردیم ولی بردیم. چون به بچه ها و شرایطی که وجود داشت و کادر مربیگری اعتماد داشتم و می‌دانستم پتانسیل این را داریم که بتوانیم چهار بازی را ببریم و اتفاق خاصی هم پیش نیاید. شرایطی هست که من نوعی که آنجا حضور داشتم می‌‌توانم حسش کنم ولی مردم چون از بیرون هستند و نمی‌توانند حس کنند. توانستیم خیلی هم خوب آن بازی ها را ببریم و به این مرحله رسیدیم و تا اینجا هم خیلی از بازی ها را بردیم. انشاالله که اتفاقات بهتری در جام جهانی برایمان رخ بدهد.

 

* باید فوتبال را خوب ارائه دهیم
فوتبال یک زبان است. شما اگر بتوانید فوتبال را خوب ارائه بدهید و نتیجه و عملکرد خوبی داشته باشید باعث می‌شود هر جای دنیا که باشید مردم آن کشور شما را دوست داشته باشند. من هم خدا را شکر توانستم در این چند ساله خیلی خوب خودم را نشان بدهم و این هم از حمایت و از انتقادات بوده است. هر دو اینها لازم است که آدم بتواند پیشرفت کند. اگر فقط خوبی باشد هیچوقت آدم پیشرفت نمی‌کند.

 

* در ماجرای ریزه اسپور مقصر نبودم
انتقادات باعث می‌شود که آدم پیشرفت کند. اینجا جای صحبت کردن نیست و من هم فعلا نمی‌خواهم صحبت کنم اما در ماجرای ترکیه من مقصر نبودم ولی صحبت کردن با رسانه را بلد نبودم که همه چیز سر من شکسته شد اما اینجا جای این صحبت ها نیست. هر جوانی که از ایران که فوتبال بازی می‌کند و آرزویی دارد که می‌خواهد به آن برسد باید همه این سختی ها را تحمل کند و انتقادات را به جان بخرد و در خودش بریزد و این انتقادات را آجر آجر روی هم بگذارد که بتواند یک خانه خوشگل برای خودش بسازد. آدم باید خیلی سفت باشد و سخت کار کند. نمی‌گویم به انتقادات بی توجه باشد، اتفاقا گوش بدهد و هرکدام که درست است عمل کند و به هرکدام خراب است کاری نداشته باشد.

 

* ناراحت شدم که پوشکاش را نبردم
من تمام ذهنم این بود که این اتفاق برای مردم ایران بیفتد. اگر می‌توانستم این جایزه را بگیرم صد در صد برای ایران بود چون این یک اتفاق ملی است و اصلا این را برای خودم نمی‌دانستم. من واقعا ناراحت شدم و ناراحتی ام هم این است که نتوانستم این جایزه را برای مردم ایران کسب کنم.‌ تلاش می‌کنم بتوانم در اتفاقات دیگر برای ایران افتخار آفرینی کنم که پاسخ حمایت های مردم در این سال ها را داده باشم. برای آن می‌جنگم که بتوانم چنین اتفاقی را رقم بزنم.

 

1683557

 

در پایان برنامه محمدحسین میثاقی از مهدی طارمی خواست تا اگر با اسکوچیچ حرفی دارد به او بگوید که مهاجم تیم ملی گفت: از همینجا به آقای اسکوچیچ سلام می‌کنم. امیدوارم که حالشان خوب باشد. در ایران هم بهشان خوش بگذرد. البته کار زیاد می‌کنند و با کار زیاد کسی نمی‌تواند خوش گذرانی کند اما امیدوارم هر جا هستند خودشان و خانواده‌شان صحیح و سالم باشند. به امید دیدار هرچه زودتر اگر که برای تیم ملی انتخاب شویم (با خنده).

 

سپس اسکوچیچ وارد استودیو شد و با اعلام دعوت طارمی به تیم ملی اظهار داشت: خواستم با آمدن به استودیو غافلگیرت کنم و این خبر را بدهم که در لیست نهایی هستی و می‌بینیمت.

 

طارمی: مرسی، زودتر از همه متوجه شدم!

 

اسکو: می‌دانی که بازیکن مهمی برای ما هستی و توقع زیادی از تو داریم و از آنجایی که اولین نفر بودی که خبردار شدی در لیست هستی انتظار داریم بازی اول را خودت دربیاوری‌.

 

طارمی: انشاالله. همه بچه ها تلاش می‌کنند که بتوانیم بهترین اتفاقات را برای تیم ملی رقم بزنند همانطور که شما و کادرتان تلاش می‌کنید.

 

دیدگاه‌ها