کد خبر : 1921223 | 26 فروردين 1402 ساعت 22:50 | 104.6K بازدید | 115 دیدگاه

مورایس سخت‌ترین حریف در مسیر قهرمانی را برد

سپاهان ۲ - 0 مس رفسنجان: نقش جهان باشکوه

سپاهان در دقیقه 86 با گل زیبای امید نورافکن پیروزی بزرگش مقابل مس را قطعی کرد.

سپاهان ۲ - 0 مس رفسنجان: نقش جهان باشکوه

به گزارش "ورزش سه" زردپوشان سپاهان موفق شدند گام بلندی در مسیر قهرمانی بردارند. تیم منسجم و قدرتمند سپاهان در یک نمایش بی‌نقص موفق شد بهترین خط دفاعی لیگ را مقهور خود کند. شاگردان مورایس از همان ابتدای بازی با پرس و فشار شدید بازیکنان مس را به اشتباه انداختند و اولین گل در ۱۵ دقیقه ابتدایی در این فصل، وارد دروازه آنها کردند. در ادامه هم توپ و میدان بیشتر در اختیار سپاهان بود و بازیکنان میهمان با وجود داشتن چند موقعیت مناسب، نتوانستند به خوبی از آنها استفاده و دروازه نیازمند را باز کنند. سپاهان تا پایان بازی به حمله ادامه داد تا اینکه در دقیقه ۸۵ امید نورافکن با یک ضربه غیر قابل مهار، دروازه شاگردان ربیعی را برای بار دوم باز کرد تا خیال اصفهانی‌ها از پیروزی، راحت شود. حالا با این پیروزی ۲ بر صفر، سپاهان با خیال راحت به صدر جدول تکیه کرده است.

ویدئو: 297900

هفته ۲۶ لیگ برتر؛ شنبه ۱۴۰۲/۱/۲۶ -  ساعت ۲۰:۴۵ 
ورزشگاه: نقش جهان (اصفهان) / تماشاگر: حدود ۶۰ هزار
داور: مرتضی منصوریان؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان؛ داور چهارم: میثم حیدری؛ ناظر داوری: مسعود مرادی

🟨 کارت زرد:
 سپاهان: شهریار مغانلو (۲۳)
مس رفسنجان: فرشید باقری (۴۹)- حسن جعفری (۵۱)- شاهین توکلی (۶۳)

ترکیب سپاهان: 
پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، امید نورافکن، عیسی مرادی (۴۶- ایگور کاتاتو)، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو (۹۶ محمد قربانی)
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، میثم تیموری، رامتین سلیمان‌زاده، شاهین توکلی، جفرسون باهیا، حسن جعفری، مهدی ترکمان، فرشید باقری، محسن آذرباد (۶۶ - مهرداد رضایی)، فراز امامعلی (۶۲ - محمد مهدی محبی)، لوسیانو پریرا (۶۲ گادوین منشا)
سرمربی: محمد ربیعی

⚽️ شرح گل: 
دقیقه ۵: کار ترکیبی زیبای بازیکنان سپاهان با فرار رامین رضاییان از جناح راست شروع شد. رامین پا به توپ وارد محوطه شد و پاس بی‌نقص رضاییان در دهانه دروازه به شهریار مغانلو رسید و شهریار با بغل پای بی‌نقص دروازه لک را باز کرد تا زردپوشان در کمتر از پنج دقیقه از حریف پیش بیفتند.

ویدئو: 297859

دقیقه ۸۵: امید نورافکن از نیمه‌های زمین مس رفسنجان پا به توپ شد و بعد از چند قدم با شلیک پای چپ دقیق توپ را به نقطه غیرقابل مهار فرستاد و سپاهان را به گل دوم رساند.

ویدئو: 297892

⏱ لحظات حساس
دقیقه ۹: سپاهان همچنان توپ و میدان را در اختیار دارد. پاس قطری دقیق رامین رضاییان در گوشه محوطه مس، با ضربه سر به مغانلو رسید و او هم با یک ضربه والی دروازه مس را هدف گرفت اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: فراز امامعلی با یک ضربه سر محسن آذرباد را در موقعیت تک به تک قرار داد. نیازمند با خروج به موقع توپ را به بیرون از زمین مشایعت کرد و داور ضربه دروازه اعلام کرد اما در تصاویر تلویزیونی مشخص شد توپ پیش از خروج از زمین با پیام برخورد داشت.

دقیقه ۲۹: پاس بلند از میانه‌های میدان برای رضاییان، در گوشه راست محوطه به او رسید و جلال علی‌محمدی به سرعت خود را به توپ رساند و به سمت دروازه لک شلیک کرد، اما حامد توپ را با مشت برگشت داد.

دقیقه ۳۰: باز هم حامد لک ناجی دروازه مس شد. فرار مرادی از جناح چپ محوطه مس او را در موقعیت تک به تک با سنگربان مس قرار داد، اما حامد لک با خروج به موقع ضربه او را با بدن خود دفع کرد.
دقیقه ۳۳: پاس در عمق باقری در گوشه محوطه شش قدم سپاهان به ترکمان رسید و مهدی با ضربه پای چپ دروازه نیازمند را هدف گرفت، اما دروازه‌بان سپاهان توپ را به کرنر فرستاد. روی ضربه کرنر هم چیزی نمانده بود امامعلی دروازه زردپوشان را باز کند، اما ضربه او بعد از برخورد با مدافع سپاهان با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: باز هم علی‌محمدی شانس خود را با یک ضربه پای راست امتحان کرد، اما حامد لک هوشیار، توپ را با دو دست دور کرد و در ادامه توپ به اوت رفت. ارسال بلند به محوطه سپاهان لک را مجبور به خروج از دروازه و دفع توپ با یک دست کرد. توپ در موقعیت خوبی به زکی‌پور رسید و دروازه مس خالی بود، اما ضربه زکی‌پور از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: ارسال محمد کریمی به گوشه‌های محوطه شش قدم با ضربه سر برای احمدزاده و نزدیکی‌های نقطه پنالتی فرستاده شد، اما بعد از چند تلاش برای بلاک توپ توسط مدافعان مس، ضربه آخر زردپوشان فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه ۴۶: اولین خطر جدی در نیمه دوم را لوسیانو پریرا با یک ضربه سر خلق کرد. حسن جعفری چسبیده به خط محوطه سپاهان توپ را به نزدیکی‌های محوطه شش قدم فرستاد. لوسیانو روی هوا بلند شد و بالاتر از مدافعین سپاهان ضربه سر خود را به سمت دروازه نیازمند زد اما توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: توپ‌ربایی فوق‌العاده رامین رضاییان او را در موقعیت ضد حمله قرار داد. رامین به سرعت پا به توپ خودش را به محوطه مس نزدیک کرد، اما فرشید باقری پیش از رسیدن او به محوطه با یک تکل و تنها به قصد پای رضاییان، او را سرنگون کرد.

دقیقه ۵۴: روی ارسال کرنر و دفع توپ ناقص بازیکنان سپاهان، توپ مقابل فراز امامعلی افتاد و او در محوطه شش قدم با نیازمند تک به تک شد. ضربه فراز بعد از برخورد با دروازه‌بان سپاهان به کرنر رفت. در ادامه ضربه کرنر به شکل خطرناکی در نزدیکی‌های نقطه پنالتی به فرشید باقری رسید اما ضربه سر او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷: پاس زیبای زمینی احمدزاده از بین مدافعان مس به کاتاتائو رسید. او در موقعیت دو به تک وارد محوطه مس شد و با ضربه پای چپ دروازه مس را هدف گرفت اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: پاس رو به جلوی حسن جعفری درون محوطه به منشا رسید. گادوین با ضربه بغل پای سر ضرب توپ را به تور کنار دروازه پیام نیازمند زد تا این موقعیت به شکل خطرناکی برای مس از دست برود.

دقیقه ۷۸: فرشاد احمدزاده کرنر بلندی را به محوطه مس رفسنجان فرستاد. ایگور با پرواز بلند بالاتر از دیگران ضربه سر زد اما توپ او درست به جایی رفت که لک انتظار آن را می‌کشید.

🥇 بهترین بازیکن:
رامین رضاییان در این دیدار بارها و بارها با کمک تکنیک و سرعت بالای خود خط دفاعی مس را آزار داد و در عین حال با عملکرد فوق العاده دفاعی اجازه خلق موقعیت را به بازیکنان رفسنجان نداد. در کنار این گل اول بازی در دقیقه ۵ روی پاس دقیق رامین به دست آمد تا بدون شک، بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.
📌 اتفاق ویژه:
حضور بیش از ۶۰ هزار هوادار و طرح‌های جذاب هواداری از پیراهن شماره ۱۲ عظیم تا طلایی شدن تمام ورزشگاه، اتفاق ویژه این دیدار بود.

🔴 در حاشیه:
* حساس‌ترین بازی هفته ۲۶، قربانی تقویم شلوغ. دیدار دو تیم سپاهان و مس رفسنجان فقط از طریق شبکه اصفهان پخش خواهد شد.
* بلیت‌های این دیدار برای هواداران توسط باشگاه رایگان اعلام شد تا شرایط برای طوفان زرد در ورزشگاه فراهم شود.
* هر دو تیم در طول فصل و تا این دیدار در صورت زدن گل اول بازی، بازنده از زمین خارج نشدند.
* بازی با تاخیر چنددقیقه‌ای آغاز شد.
* هواداران سپاهان در ابتدای بازی با نمایش طرح بزرگی از پیراهن شماره ۱۲ جو زیبایی را با همراهی دودهای زرد خلق کردند.
* گزارشگر شبکه اصفهان با اشاره به برابر بودن تعداد کلین‌شیت‌های نیازمند و لک در عدد ۱۱ پیش از آن بازی، به مصاحبه اخیر حقیقی طعنه زد و کلین‌شیت را یکی از عناصر مهم فوتبال دانست.
* در دقیقه ۲۳ و روی ارسال برای مغانلو درون محوطه مس، بین حامد لک و شهریار برخورد صورت گرفت و بازی برای دقایقی متوقف شد.
* در دقیقه ۴۳ حامد لک و عیسی مرادی برخوردی روی خط عرضی زمین داشتند ولی به سرعت دو بازیکن با یکدیگر خوش و بش کردند و بازی ادامه پیدا کرد.
* در دقایق پایانی نیمه اول فرشاد احمدزاده برخورد شدیدی با رامتین سلیمان زاده داشت، اما این برخورد از چشم داور دور ماند.
* در دقیقه ۶۰ و چسبیده به خط طولی زمین، توپ رضاییان بعد از برخورد با بازیکن مس به بیرون رفت. رامین به کمک داور معترض شد و اعتقاد داشت توپ با دست بازیکن مس برخورد داشته است. داور به دلیل اعتراض به رضاییان کارت زرد نشان داد.
* پیش از آغاز بازی به شهدای ارتش توسط اعضای دو تیم ادای احترام شد.
* باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان برای دومین بار در ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار افطاری را بین هواداران توزیع کرد.
* در دقیقه ۷۲ هواداران سپاهان با کمک باشگاه تمام ورزشگاه را مملو از نورهای زرد و سفید کردند تا فضای دیدنی‌ای در نقش جهان خلق شود.
* اعتراض شدید بازیکنان مس و مهرداد رضایی باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود.
* گزارشگر بازی بعد از ضربه فوق‌العاده نورافکن با اشاره به توانایی فنی این بازیکن به دعوت نشدن او به تیم ملی طعنه زد.
* امید نورافکن حالا با سه گل بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم مس و سپاهان است.
* بعد از گل زیبای نورافکن یک هوادار ترقه‌ای را به زمین مسابقه پرتاب کرد و بازی برای لحظاتی متوقف شد. نیروی انتظامی به سرعت وارد عمل شد و موفق به شناسایی این هوادار شد.

دیدگاه‌ها