کد خبر : 26029 | 18 مرداد 1389 ساعت 15:33 | 493 بازدید | 0 دیدگاه

ونگر:دوست دارم در آرسنال بازنشسته شوم

سرمربی آرسنال خواهان ادامه حضور خود در این تیم است.

ونگر:دوست دارم در آرسنال بازنشسته شوم

  آرسن ونگر اظهار داشت: مايل هستم قراردادم را با آرسنال تمديد کنم و همچنان در اين تيم باقي بمانم. از اينجا خاطرات خوبي دارم که به من کمک مي‌کند تا به کارم با موفقيت‌ ادامه دهم.

 اين مربي فرانسوي 61 ساله از سال 1996 زمام امور لندني‌ها را برعهده دارد که از آخرين قراردادش با تيم هنوز يک سال ديگر باقي است.

 وي افزود: اگر قرار به تصميم‌گيري باشد، من ادامه کار در آرسنال را ترجيح مي دهم زيرا دوست دارم با اين تيم به کار به عنوان مربي خاتمه دهم.

 به اعتقاد اين مربي مجرب امکان کار تا چهار سال ديگر وجود دارد. ونگر مي‌گويد: در 65 سالگي اگر شرايط جسماني‌ام اجازه ندهد بايد به فکر کاري ديگر باشم.

 ونگر متولد 22 اکتبر سال 1949 در الزاس است. در جواني فوتباليست متوسطي بوده که معروف ترين تيمش استراسبورگ است. او در زمينه تحصيلات آکادميک، مدرک کارشناسي ارشد اقتصاد دارد. در سال 1980 فوتبال را کنار گذاشت و به کار مربيگري پرداخت، بعد از چند دستياري در تيم‌هايي مانند استراسبورگ، سال 1984 سرمربي تيم نانسي شد. سال 1987 نيز سرمربيگري موناکو را پذيرفت و طي هفت سال با اين تيم درخشيد و عنوان مربي برتر سال کشورش را بدست آورد.

 سپس پيشنهاد بايرن مونيخ آلمان را رد کرد و در ژاپن مربي تيم ناگويا شد. او در سال1996 در وسط فصل به آرسنال پيوست و به جاي جورج گراهام مشغول به کار شد. در آ‌ن‌زمان فصل را با سومي به پايان برد. فصل بعد هر دو جام ليگ و حذفي را برد و مربي سال جزيره شد و در حال حاضر نيز هدايت باشگاه آرسنال را بر عهده دارد. ونگر به يافتن و پرورش استعداهاي بزرگ مانند پاتريک وي‌يرا، دنيس برگ کمپ، تيري آنري، سس فابرگاس  مشهور است. همچنين او براي علم روز و مسائل رواني تيم اهميت زيادي قائل است.

دیدگاه‌ها