کد خبر : 63583 | 10 دی 1390 ساعت 12:11 | 853 بازدید | 0 دیدگاه

خارج از ایتالیا از نو متولد می‌شوم!

تراپاتونی: آن جیووانی دو، سه دهه قبل نیستم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایرلند گفت: آن جیووانی باطراوات دو، سه دهه قبل نیستم، اما هنوز هم لبریز از انرژی هستم.

تراپاتونی: آن جیووانی دو، سه دهه قبل نیستم

    جیووانی تراپاتونی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ منکر افزایش سن نیستم. احتمالا آن جیووانی با طراوات دو، سه دهه قبل نیستم. اما هنوز لبریز از انرژی هستم. خودم را از جنس مربیانی که به دوره بازنشستگی وارد شده‌اند، نمی‌دانم.
 
این مربی کهنه‌کار ۷۲ ساله که سابقه کار در تیم‌های بی‌شماری از جمله آ.ث‌میلان،‌ یوونتوس،‌ اینترمیلان، ‌فیورنتینا در ایتالیا و بایرن‌مونیخ آلمان، بنفیکا پرتغال، رد‌بول سالزبورگ اتریش و تیم ملی جمهوری ایرلند را در کارنامه دارد، افزود: اگر توان نداشتم و این‌قدر با انگیزه نبودم، بدیهی است به کارم ادامه نمی‌دادم.
 
وی در این مصاحبه به نکات دیگری نیز اشاره کرد که به شرح زیر است:
 
*آقای تراپاتونی، بی‌شک اولین سئوالی که هر خبرنگاری که با شما مواجه شود، می‌پرسد در مورد شرایط سنی و جسمانی شما است. اکنون واقعا با ۷۲ سال سن قصد بازنشستگی ندارید؟
خیر. اصلا دوست ندارم بازنشسته شوم. حداقل به این موضوع در مقطع کنونی فکر نمی‌کنم.
 
*اما بسیاری از مربیان جهان در شرایط سنی مشابه شما، سال‌ها است که از دوره بازنشستگی‌شان سپری شده است.
بله. متوجه هستم . اما من از جنس آن‌ها نیستم (می خندد).
 
*واقعا فکر نمی کنید که پیر شده‌اید؟
چرا. منکر افزایش سن نیستم. احتمالا آن جیووانی باطراوات دو، سه دهه قبل نیستم. اما هنوز لبریز از انرژی هستم. اگر توان نداشتم و این‌قدر با انگیزه نبودم، بدیهی است به کارم ادامه نمی‌دادم...
 
*... به عنوان سرمربی تیم ملی ایرلند؟
بله. امضا قراردادی جدید با فدراسیون فوتبال ایرلند دقیقا در همین راستا صورت گرفت.
 
*اکنون یک سئوال مهم در مورد شما این است چگونه مربی با شرایط فیزیکی و سنی شما به فعالیت پر دغدغه مربیگری ادامه می‌دهد؟
در مورد خودم می‌توانم اظهارنظر کنم و بگویم بسیار با انگیزه هستم. همین‌طور از سال‌ها کار خارج از وطنم، خیلی چیزها یاد گرفتم.
 
*منظورتان آلمان، اتریش، پرتغال و ایرلند است؟
بله. کار در این کشورها خیلی چیزها به من در فوتبال یاد داده است. چیزهای که اگر در وطن می‌ماندم، شاید به دست نمی‌آوردم و ...
 
* و دیگر چه؟
این جریان یادگیری به من شور و شوق ادامه کار می‌دهد. بطوری‌که زمان بازنشستگی‌ام را نمی‌توانم تعیین کنم. این جوری باور کنید هر بار حس می‌کنم از نو متولد می‌شوم و قدم به این دنیا می‌گذارم.
 
*در یورو ۲۰۱۲ ایرلند در گروه سوم با اسپانیا، کرواسی و تیم کشورتان یعنی ایتالیا هم‌گروه است. فکر می‌کنید این همه آموزه و تجربه برای موفقیت در گروه‌تان به کار می‌آید؟
بله، من خوش‌بین هستم. کار هرچند بسیار سخت است. اما من از همین قرعه دشوار نیز استقبال می‌کنم. زیرا نمی‌توان گفت کدام تیم بر دیگری برتری دارد یا خیر. تلاش می‌کنیم در این گروه دشوار نمایشی در خور توجه انجام دهیم.

 

دیدگاه‌ها