کد خبر : 999704 | 06 بهمن 1391 ساعت 18:18 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

حاشیه‌های کامل دیدار استقلال و پرسپولیس

دربی 76 پایتخت گرچه گل نداشت اما با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

 به نقل از خبرگزاری فارس، دیدار هفتاد و ششم استقلال و پرسپولیس ساعت 15 امروز آغاز شد. این بازی با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانیم:
* متاسفانه با وجود جلسات فراوان با مسئولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال متاسفانه امروز شاهد ناهماهنگی بین حراست ورزشگاه آزادی و حراست وزارت بودیم و خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه با مشکلاتی روبرو بودند.
* بازدید بدنی از خبرنگاران و همچنین ممانعت از ورود خودروی خبرنگاران به ورزشگاه بخشی از این مشکلات بود. پیش از این طیبی، مسئول حراست ورزشگاه آزادی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود هر کسی کارت پارکینگ داشته باشد می تواند به داخل ورزشگاه برود اما به خبرنگاران کارت پارکینگی داده نشده بود و برخورداری مسئول حراست وزارت ورزش مانع از ارائه کارت پارکینگ به خبرنگاران شد.
* درهای ورزشگاه از ساعت 6:30 باز شده بود.
* روی اسکوربورد این ورزشگاه این نوشته دیده می‌شد «با احترام به تیم مقابل با تمام وجود از تیم خود حمایت کنید.»
* تمام افرادی که بیرون ورزشگاه مشغول به دست‌فروشی و فروختن ساندویچ بودند، از اطراف ورزشگاه پراکنده شدند و فقط بوفه‌هایی که مخصوص به این کار در نظر گرفته شده اند به هواداران خدمات ارائه می‌کنند.
* برخی از افراد در ورزشگاه حضور داشتند که با پوشیدن کاورهای مخصوص همیار هواداران، به تماشاگران کمک می‌کردند. روحانیون نیز بیرون ورزشگاه با برخی از هواداران صحبت می‌کردند و درباره مسائل اجتماعی با آنها حرف می‌زدند.
* ماموران حراست ورزشگاه اجازه هیچگونه تبلیغاتی را به افراد نمی‌دادند و کاغذها را جمع آوری می کردند.
* در ورزشگاه از ابتدای صبح برخی موزیک‌های آزاردهنده پخش می‌شد که هواداران نسبت به آن معترض بودند.
* اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با حضور در ورزشگاه و با در دست داشتن کاغذ مشغول به یادداشت برداری از اتفاقات رخ داده بود.
* محسن بنگر که روز گذشته اعلام شده بود در لیست 18 نفره پرسپولیس قرار ندارد با تصمیم یحیی گل‌محمدی به اردوی تیم بازگشت و برای بازی با استقلال در لیست 18 نفره قرار گرفت.
* داریوش ارجمند هنرپیشه سینما و تلویزیون نیز یکی از میهمانان ویژه اردوی استقلال بود.
* گروه گزارشگران تلویزیون‌های خارجی و داخلی در بیرون از ورزشگاه حضور تماشاگران را پوشش تصویری می‌دادند و حتی با آنها مصاحبه می‌کردند.
* تماشاگران حاضر در ورزشگاه از همان ابتدای حضورشان در آزادی، کری خوانی را شروع کردند و هواداران استقلال تا شماره 4 می‌شمردند که نمایانگر پیروزی در 4 دربی متوالی است و هواداران پرسپولیس تا شماره 6 می‌شمردند که منظورشان پیروزی تاریخی 6 بر صفر سال 52 آنها برابر استقلال است.
* امیر قلعه‌نویی از سوی تماشاگران استقلال به شدت تشویق می‌شد و هواداران پرسپولیس علی کریمی را که حتی در لیست 18 نفره این تیم قرار ندارد، مورد تشویق قرار می‌دادند.
* تماشاگران دو تیم موج مکزیکی در ورزشگاه به راه انداختند. برخی تماشاگران هم برای در امان ماندن از سرما با پتو به ورزشگاه آمده‌ بودند.
* تعدادی از هواداران استقلال با پوشیدن پیراهن فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان و هواداران پرسپولیس با پیراهن علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در ورزشگاه حضور داشتند.
* در حالی که روز گذشته مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده بودند فقط 70 هزار تماشاگر اجازه حضور در ورزشگاه را دارند، در فاصله 3 ساعت و نیم مانده به آغاز دربی 76 حدود 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی مستقر شده‌ بودند.
* در دقایقی تماشاگران دو تیم علیه یکدیگر شروع به فحاشی کردند که اسکوربورد ورزشگاه در این لحظه نوشت «تماشاگر با فرهنگ ایرانی از واژه رکیک استفاده نمی‌کند.»
* برخی از روحانیون و مبلغان مذهبی تلاش می‌کردند بین تماشاگرانی که با یکدیگر جر و بحث می‌کنند، آشتی برقرار کنند.
* در بازار سیاه دربی بلیت‌هایی به فروش می‌رسید که روی آن نوشته شده بود «غیرقابل فروش».
* تماشاگران فقط اجازه داشتند ساندویچ با خود به ورزشگاه ببرند و بطری آب از آنها گرفته می‌شد.
* کادر فنی استقلال کیانوش رحمتی، میثم بائو و هاشم بیک‌زاده را از فهرست استقلال کنار گذاشتند و این نفرات در فهرست 18 نفره استقلال حضور نداشتند. استقلال با 21 بازیکن به اردوی شبانه‌روزی رفته بود.
* پرچم 200 متری در ورزشگاه آزادی در دست هواداران استقلال دیده می‌شد.
* هنگامی که هواداران استقلال امیر قلعه‌نویی را تشویق می‌کردند هواداران پرسپولیس با سوت زدن به این تشویق اعتراض می‌کردند.
* آمبولانس‌های مستقر در ورزشگاه به مداوای بیماران به صورت سرپایی اقدام می‌کردند. همچنین بیرون از ورزشگاه چادری به عنوان ستاد مبارزه با بیماری‌های فصل دیده می‌شد که به تماشاگران چای و نوشیدنی گیاهی به طور رایگان می‌دادند.
* تیم ملی نوجوانان در حالی که برای تماشای دربی در ورزشگاه آزادی حضور داشتند به علت نداشتن بلیت برای حضور در ورزشگاه و نشستن با مشکل روبرو شدند.
* «احترام به داور موجب تصمیم‌گیری عادلانه است» این شعاری است که به مراتب از طریق اسکوربورد ورزشگاه آزادی برای تماشاگران به نمایش در می‌آمد.
* عکس‌های علی کریمی با پیراهن شماره 8 بین تماشاگران پرسپولیسی پخش شد. گفته می‌شد بازیکنان پرسپولیس قرار است با عکس کریمی وارد زمین شوند.
* جلسه کانون هواداران پرسپولیس نیز با لیدر‌ها روی سکوها برگزار شد.

* هواداران استقلال با کنایه به گل‌محمدی، حمید استیلی و علی دایی را تشویق کردند و علیه سرمربی پرسپولیس شعارهایی سر دادند.
* محمد رویانیان قرار بود امروز در برنامه زنده ورزش و مردم حاضر شود، اما با وجود اینکه از 3 روز قبل با وی برای حضور در این برنامه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود به ناگاه اعلام کرد امروز جلسه دارد و نمی‌تواند در این برنامه حاضر شود. دیگر میهمان برنامه امروز ورزش و مردم علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال بود که گفته می‌شود رویانیان برای رو در رو نشدن با وی در این برنامه حضور نیافته است.
* در حالی که کمتر از سه ساعت به دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باقی مانده بود، بیش از 110 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و تماشاگرانی که بیشتر از ظرفیت ورزشگاه آمده‌ بودند به طور سرپایی در طبقه دوم مستقر شدند.
* هواداران استقلال بنری در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده «استقلال تاج آسیا».
* مسئولان سازمان لیگ به نیروی انتظامی اعلام کردند که درهای ورزشگاه را ببندند این در حالی است که پشت درهای شرقی و غربی هواداران همچنان ازدحام کرده بودند. تعداد ماموران نیروی انتظامی کم بود و به همین دلیل تعدادی مامور لباس شخصی به کمک آنها آمدند.
* علی کریمی کاپیتان مصدوم پرسپولیس که در دیدار دربی نمی‌توانست این تیم را همراهی کند پیش از آغاز بازی در اردوی سرخ‌پوشان حاضر شد. همچنین کریم باقری نیز در اردوی پرسپولیس حاضر شد و با بازیکنان خوش و بش کرد.
* محسن بنگر که حضورش در لیست 18 نفره پرسپولیس در ابهام قرار داشت سرانجام به این لیست اضافه شد و قرار شد خانزاده یا نقی‌زاده از لیست خارج شوند.
* حواشی چندین دربی گذشته سرخابی‌ها از طریق اسکوربورد ورزشگاه آزادی برای تماشاگران نمایش داده شد. این حواشی شامل گلزنی هاشمی‌نسب به پرسپولیس تا هت‌تریک ایمون زاید مقابل استقلال بود که این موضوع تماشاگران را به وجد آورده بود و باعث شد آنها به کری‌خوانی برای هم بپردازند.
* چندین درگیری نیز بین تماشاگران روی سکوها به وجود آمد که منجر به دستگیری 3 هوادار شد. دادگاه سیار نیز در تونل ورزشگاه آزادی تشکیل شده بود که به جرایم خاطیان رسیدگی می‌کرد.
* مهدی تاج سرپرست کمیته لیگ وضعیت ورزشگاه و تماشاگران را بررسی کرد. چندین هزار نفر در طبقه دوم استادیوم به علت نبود جا به صورت ایستاده حضور داشتند.
* عادل فردوسی‌پور به عنوان گزارشگر دربی 76 انتخاب شد.
* دربی 76 شباهت زیادی به دربی سال 62 داشت که حدود 120 هزار تماشاگر در آزادی حضور پیدا کردند.
* محسن قهرمانی داور دربی هفتاد و ششم به همراه حسین عسگری و میرزابیگی وارد زمین بازی شد. یک ماشین مخصوص او را تا تونل ورزشگاه اسکورت کرد.
* بارها روی اسکوربورد ورزشگاه نوشته شد که به داوران احترام بگذارید.

* علی فتح‌الله‌زاده به همراه سید مهدی علوی معاون فرهنگی باشگاه استقلال پیش از آغاز مسابقه به امامزاده صالح رفتند.
* استقلالی‌ها ساعت 13:25 وارد ورزشگاه شدند. پس از ورود آنها امیر قلعه‌نویی مورد تشویق قرار گرفت. پرسپولیسی‌ها 13:50 وارد ورزشگاه شدند.
* از تماشاگران حاضر در ورزشگاه دعوت به عمل می‌آمد که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند. همچنین بلندگوی ورزشگاه از هواداران دعوت کرد تا برای حمایت از تیم ملی مقابل لبنان به ورزشگاه بیایند.
* در اسکوربورد ورزشگاه از حوزه علمیه قم، سردار عرب‌سرخی فرمانده نیروی انتظامی و همچنین معاونت شهرداری منطقه 22 تقدیر شد.
* هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس که تا ساعت 13:30 مسائل اخلاقی را رعایت کرده بودند ناگهان علیه یکدیگر زشت‌ترین الفاظ را به کار بردند و با شعارهای رکیک چهره ورزشگاه و دربی 76 را زشت و کریه کردند. این در حالی است که بارها از بلندگوهای ورزشگاه از تماشاگران خواسته شد تا فرهنگ ایرانی- اسلامی را رعایت کنند و استفاده از این الفاظ ناشایست پرهیز کرده و محیط ورزشی را آلوده نکنند.
* دوقلوها با پرچم استقلال و پرسپولیس وارد زمین چمن ورزشگاه شدند. آنها پلاکاردی را با این شعار در دست داشتند. «با هم در فوتبال سالم زندگی کنیم»
* تماشاگران بادکنک‌هایی در دست داشتند که نیروی انتظامی این بادکنک‌های قرمز و آبی را گرفت و باعث اعتراض هواداران شد.
* ترکیب پرسپولیس به این شرح بود: نیلسون، سیدجلال حسینی، علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، مهدی مهدوی‌کیا، مارکو پروویچ، غلامرضا رضایی، محمد نوری و کریم انصاری‌فرد.
* ترکیب استقلال نیز به این صورت اعلام شد: سیدمهدی رحمتی، علی حمودی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حسن اشجاری، جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری، عباس‌محمد رضایی، آرش برهانی و فرزاد حاتمی.
* فرانکو باره‌سی اسطوره تیم میلان که برای تماشای دربی 76 به تهران آمده بود، ساعت 14 وارد ورزشگاه شد و جمله "حیرت زده‌ام" را بر زبان آورد.

*هادی طباطبایی، دروازه بان سابق استقلال و تیم ملی هنگام ورود به ورزشگاه مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت. همچنین جواد نکونام و مجتبی جباری هافبک‌های استقلال به شدت از سوی هواداران این تیم تشویق شدند.
*باره‌سی که با شال قرمز وارد ورزشگاه شده بود هنگام رفتن به استودیوی شبکه دچار درد سر شد. از آنجایی که این استودیو سمت تماشاگران استقلال بود، آنها ابتدا باره‌سی را نشناختند و به او اعتراض کردند که این موضوع با مشخص شدن نام باره‌سی خاتمه یافت.
* مهدی رحمتی، دروازه‌بان استقلال که برای گرم کردن به زمین آمده بود، ابتدا به سمت هواداران این تیم رفت و برای آنها دست تکان داد. وی هنگام گرم کردن در درون دروازه دعا می‌خواند. رحمتی همچنین پیش از حضور در زمین فرزند اکبر قاسمی مسئول سابق برگزاری مسابقات ورزشگاه آزادی را در بغل گرفت و با او خوش و بش کرد.
* نیلسون دروازه‌بان پرسپولیس هنگام گرم کردن با حرکات نمایشی تماشاگران این تیم را به وجد آورد.
* اولین نارنجک دست‌ساز توسط استقلالی‌ها پرتاب شد.
* حدود 5 هزار هوادار به دلیل پر شدن ظرفیت ورزشگاه آزادی نتوانستند وارد شوند و پشت درهای بسته ماندند.
* دربی هفتاد و ششم بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی آغاز شد. این بازی در صورتی که 2 تیم در جام حذفی به یکدیگر برخورد نکنند آخرین دربی مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سرخپوشان خواهد بود.
* برادر آرش برهانی را به جایگاه خبرنگاران راه ندادند، اما پدر و برادر محمد نوری در جایگاه vip حضور داشتند.
* هنگامی که بازیکنان در حال گرم کردن بودند کشتی گرفتن کلاه‌کج و خانزاده از صحنه‌هایی بود که توجه هواداران را به خود جلب کرده بود.
* فرهاد مجیدی که در ترکیب اصلی استقلال مقابل پرسپولیس جایی نداشت و نیمکت‌نشین بود، دیرتر از سایر بازیکنان این تیم از رخکتن خارج و وارد زمین چمن شد. بعد از حضور مجیدی، هواداران استقلال به شدت به تشویق این بازیکن پرداختند به طوری که ورزشگاه آزادی به اصطلاح تا آستانه انفجار پیش رفت. فرهاد مجیدی نیز با حضور مقابل هواداران آبی‌پوش به احساسات آنها پاسخ داد.
* با وجود انتشار برخی اخبار مبنی بر حضور افراد غیرمتفرقه در جایگاه خبرنگاران، این جایگاه از نظم خوبی برخوردار بود و در فاصله 30 دقیقه مانده تا آغاز مسابقه همچنان جا برای نشستن خبرنگاران وجود داشت.
* فرانکو باره‌سی بعد از پایان مصاحبه با شبکه 3 قصد حضور در جایگاه CIP را داشت که جایی برای نشستن او نبود. سپس او را برای نشستن به سمت جایگاه VIP بردند که آنجا هم جا نبود اما سرانجام با هماهنگی، وی و همراهش (مترجم) مستقر شدند.
* مسابقه پیامکی در ورزشگاه آزادی برای تماشاگران تدارک دیده شده بود که دارای سه گزینه 1- برد استقلال، 2- برد پرسپولیس و 3- مساوی بود.
* هواداران پرسپولیس با در دست داشتن پرچم بزرگی که روی آن نوشته شده است «کریمی در دربی 76 نیستی اما تو جادوگر ما هستی» علی کریمی را تشویق کردند.
* کی‌روش سرمربی تیم ملی به همراه امید نمازی در ورزشگاه حضور داشت. کی‌روش برخورد گرمی با فرانکو باره‌سی در cip داشت و با هم عکس یادگاری گرفتند.
* پس از حضور کی‌روش در ورزشگاه تماشاگران استقلال با شعار «کی‌روش یادت باشه رحمتی باید باشه» خواستار ادامه حضور رحمتی در تیم ملی شدند.
* امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی پیش از آغاز دربی 76 با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.
* مهدی پرهام معاونت اقتصادی باشگاه استقلال به همراه امیر عرب معاون اجرایی باشگاه استقلال در جایگاه ویژه حضور یافتند.
* پیش از آغاز بازی سیاوش اکبر‌پور، جواد نکونام، آرش برهانی، سید‌مهدی رحمتی به سمت یحیی گل‌محمدی رفتند و با او خوش و بش کردند. فرزاد حاتمی تنها به سمت محسن بنگر رفت و او را در آغوش گرفت. نکته جالب در حضور بازیکنان استقلال روی نیمکت پرسپولیس این بود که آنها هیچ یک به سمت شیرینی سرپرست سرخپوشان نرفتند. این واکنش آبی‌پوشان احتمالا برای صحبت‌های اخیر شیرینی علیه استقلالی‌ها بود.
* از بازیکنان پرسپولیس هم مهدی مهدوی‌کیا سید‌جلال حسینی، محمد نوری، ماهینی، غلامرضا رضایی، کریم انصاری‌فرد به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند و از او برای حضور در میدان اجازه گرفتند.
* یکی از جانبازان در کنار نیمکت پرسپولیس حضور داشت که عکس شهید همت را با خود به ورزشگاه آورده بود.
* حرکات عجیب مجیدی روی نیمکت جالب توجه بود، او در هر موقعیت خطرناک استقلال هیجان داشت. این بازیکن تا دقیقه 23 به صورت ایستاده بازی را دنبال می‌کرد.
* در صحنه‌ای که برهانی بازیکن پرسپولیس را هل داد و به زمین انداخت تماشاگران این تیم علیه او شعار دادند.
* هنگامی که تماشاگران پرسپولیس نارنجکی را در زمان زدن کرنل استقلالی‌ها به سمت زمین پرتاب می‌کردند مهدی مهدوی‌کیا از آنها خواست که با آرامش بازی را دنبال کنند.
* تماشاگران پرسپولیس پرچمی که روی آن جمله «شش_ شش_ شش، استقلال مگر می‌شود از یادمان برود» بود را با خود به ورزشگاه آورده بودند.
* بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان در اواخر نیمه اول وارد ورزشگاه شد، این وزنه‌بردار عضو باشگاه پرسپولیس است.
* پس از پایان نیمه اول هواداران استقلال به شدت فرهاد مجیدی را تشویق کردند، او به سمت هواداران رفت و از آنها خواست که او را تشویق نکنند.
* زمانی که مهدی رحمتی قصد داشت به سمت رختکن برود، زمان عبور از تونل، هواداران پرسپولیس دانیال داوری را تشویق کردند که این امر باعث شد رحمتی برای آنها دست بزند.
* در جریان نیمه اول بارها فرزاد حاتمی و رضا حقیقی با یکدیگر درگیر شدند.
* در صحنه‌هایی مهدی مهدوی کیا نسبت به پاس‌های غلامرضا رضایی به شدت اعتراض داشت.
* در صحنه‌ای که بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند پنالتی صورت گرفته، یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی به شدت نسبت به این موضوع معترض بودند و به داور چهارم اعتراض خود را نشان دادند.
* مهرداد پولادی قبل از آغاز بازی به سمت امیر قلعه‌نویی نرفت.
* در چندین صحنه امیر قلعه‌نویی نسبت به قضاوت محسن قهرمانی معترض بود که پس از تذکر قهرمانی، سرمربی استقلال دیگر اعتراض نکرد.
* پس از پایان نیمه اول، یحیی گل‌محمدی به محمد قاضی و عادل کلاه‌کج گفت که خود را گرم کنند.
* حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی المپیک 2012 در ورزشگاه حاضر شد.
* برخی تماشاگران اشیایی را به داخل زمین پرتاب می‌کردند که این موضوع بی‌نظمی‌هایی را در ورزشگاه به وجود آورده بود.
* زمانی که محسن قهرمانی داور بازی قصد داشت نیمه دوم را آغاز کند به یکباره امیر قلعه‌نویی و دستیارانش برای رفتن روی نیمکت از وسط زمین عبور کردند که این موضوع باعث تعجب همگان شد و قلعه‌نویی مجبور شد نیمی از زمین را بدود.
* در نیمه نخست فرهاد مجیدی در صحنه‌ای به داور چهارم بازی اعتراض کرد که ماجدی سرپرست استقلال به او گفت که این کار را انجام ندهد. او در این صحنه تب و تاب زیادی از خود نشان داد.
* هواداران استقلال در دقیقه 60 با تشویق‌های خود خواستار حضور فرهاد مجیدی در ترکیب این تیم بودند.
* مهدی مهدوی کیا با 59 دقیقه و 28 ثانیه آخرین دربی خود را تجربه کرد. پس از تعویض مهدوی‌کیا محمد نوری خواستار تشویق وی توسط تماشاگران شد.
* در دقیقه 67 فرهاد مجیدی خود را آماده حضور در زمین کرد. وی به جای برهانی به میدان آمد و بازوبند کاپیتانی را بست. هواداران پس از اطمینان از حضور مجیدی در ترکیب استقلال شعار دادند «قاتل دربی آمد»
* بعد از مصدومیت خسرو حیدری در میانه میدان در دقیقه 72 بازیکنان پرسپولیس در زمین استقلال توپ را به اوت زدند که این موضوع با واکنش و ناراحتی مهدوی‌کیا که عوض شده بود و روی نیمکت حضور داشت، همراه شد.
* هواداران تیم فوتبال استقلال در اواخر دربی 76 علیه شیرینی سرپرست پرسپولیس شعار دادند، در این هنگام امیر قلعه‌نویی و ماجدی از هواداران خواستار توقف شعارها شدند.
* در اواخر بازی در حالی که بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه استقلال حمله می‌کردند چهارمین نارنجک توسط پرسپولیسی‌ها به داخل زمین پرتاب شد که باعث مصدومیت کلاه‌کج، ماهینی و صادقی شد.
* بعد از تکل مهرداد پولادی روی پای خسرو حیدری، امیر قلعه‌نویی به داور چهارم اعتراض کرد و معتقد بود این تکل خطا بوده است.
* در پایان این دیدار روی اسکوربورد خطاب به تماشاگران نوشته شد: برای خروج عجله نکنید.
* کودک 10 ساله‌ای که هوادار تیم فوتبال پرسپولیس بود، اواخر بازی غش کرد.
* علی حمودی، آرش برهانی از استقلال و هادی نوروزی و خانزاده از پرسپولیس، بازیکنانی بودند که از آنها نمونه‌گیری شد.
ماموران انتظامی 110 تا 120 تماشاگر را در جریان بازی دستگیر کردند تحویل مراجع قضایی مستقر در ورزشگاه دادند.
* مسئولان قضایی به تخلفات برخی از دستگیر شدگان رسیدگی و آنها را با قید کفالت و برخی با گرفتن تعهد آزاد کردند. 15 تماشاگر نیز قرار است تحویل مراجع قضایی شوند، تخلف این افراد سنگین بوده است.
* هادی نوروزی و محمد خانزاده دو بازیکن پرسپولیس که برای تست دوپینگ رفته بودند از اتوبوس تیم جا ماندند و با ماشین دیگری از ورزشگاه رفتند.
* محسن قهرمانی داور مسابقه با اسکورت از ورزشگاه آزادی خارج شد.
دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

دیدگاه‌ها