کد خبر : 1005248 | 11 فروردين 1392 ساعت 16:24 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

دلیل رفتن ارسلان کاظمی از دانشگاه رایس

سایت خبری sportsillustrated.com درگزارشی از دلایل اصلی انتقال ارسلان کاظمی از رایس به اورگن پرده برداشت.

دلیل رفتن ارسلان کاظمی از دانشگاه رایس
ارسلان کاظمی ملی پوش بسکتبال ایران از سه سال گذشته با حضور در دانشگاه رایس فعالیتش در لیگ بسکتبال دانشگاه های آمریکا را آغاز کرد. او در فصل جاری از رایس به اورگن آمد که دلیلش را شرایط بهتر بازی عنوان کرده بود اما حالا سایت sportsillustrated.com از دلایل اصلی این انتقال پرده برداشته است.
به نفل از ایسنا، دراین گزارش آمده است:
ارسلان کاظمی نقش کلیدی در رسیدن تیم "اورگن داکس" به جمع 16 تیم پایانیNCAA داشت اما زمانی که او در تیم "رایس" (2009 تا 2012) بازی می کرد، مدعی شد که "ریک گرینزپن" مدیر ورزشی دانشگاهش بارها نسبت به او و دو بازیکن دیگر خاورمیانه‌ای این تیم و همچنین کمک مربی سابق تیم بی حرمتی کرده و تبعیض قائل شده است. این موضوع باعث شد تا کاظمی درخواست کسب مجوز برای تغییر دانشگاه و دریافت مجوز بازی در این فصل از NCAA داده است.
بر طبق مستنداتی که در اختیار SI.com قرار گرفته است، کاظمی که اولین ایرانی در لیگ یک NCAA است درخواست hardship waiver کرده تا بتواند دانشگاهش را تغییر دهد.(Hardship waiver قانونی در آمریکا است که طبق آن ارگانها می‌توانند به خاطر برخی وقایع یا مشکلات، در مورد یک فرد استثنا قائل شوند که کاظمی بر طبق همین موضوع توانسته است دانشگاهش را تغییر دهد.)
انجمن ورزشکاران دانشگاه های ملی آمریکا(NCAA) این مجوز را تنها در شرایط خاصی می‌دهد که در این زمینه مجوز به کاظمی و هم تیمی اش عمر اورابی مصری داده شده که این دو توانستند دانشگاه و تیم خود را تغییر دهند.
کاظمی در اظهاراتش برای دریافت این مجوز آورده است که مدیر ورزش آنها نسبت به او و دو هم تیمی‌اش الفاظ موهنی مربوط به القاعده و محور شرارت به زبان آورده است.
کاظمی در این فصل برای تیم اورگن مهره کارآمدی بوده و تا به حال میانگین 9.3 امتیاز و 9.9 ریباند در هر بازی را به جای گذاشته تا بهترین ریباندر تیمش باشد.
این سایت همچنین در مورد ادعای کاظمی نسبت به رفتار مدیر ورزشی دانشگاه رایس گفته که قصد صحبت در مورد این موضوع را ندارد. اما گرینزپن که اتهامات متوجه او است تمامی اتهامات وارده از سوی کاظمی را رد کرده است. وی گفته است: " من خوشحالم که او فصل موفقی داشته است اما ما در دانشگاه تمامی ادعاها مبنی بر بی حرمتی و رفتار تبعیض آمیز را رد می کنیم. "
بازیکن ایرانی سابق تیم رایس همچنین در ادعاهای خود مطرح کرده بوده که "گرینزپن" دائما نسبت به او، دو بازیکن دیگر (اورابی و احمد ابراهیم) و کمک مربی سابق توهین قومیتی و مذهبی کرده است.
کمک مربی سابق تیم رایس نیز که مصری است سال قبل قراردادش تمدید نشد که او به خاطر این مسائل و بی حرمتی، از دانشگاه رایس شکایت کرده بود. این مربی مدعی شده که وقتی او با بازیکنان دیگر عربی حرف می زده، گرینزپن گفته از آنها سوال کن "آیا با القاعده جلسه داشته اند؟"
کاظمی همچنین در درخواست کسب مجوز تغییر دانشگاهش مدعی شده بود که گرینزپن به مربی سابق رایس در موارد مختلف گفته "تروریست های بیشتری استخدام کن!". کاظمی مطرح کرده که وقتی در جشن هالووین مربی اش لباس سنتی خاورمیانه پوشیده بوده، گرینزپن به او گفته "تو فقط یک کوله پشتی کم داری تا مدرسه را با بمب منفجر کنی". این بسکتبالیست ایرانی در بخشی دیگر از اظهاراتش آورده که گرینزپن در زمان سفر با هواپیما از ماموران امنیتی فرودگاه خواسته تا ساک های او و دو بازیکن عرب را به خوبی بگردند چون آنها از خاور میانه هستند.
دیگر ادعاهایی که کاظمی مطرح کرده در ادامه آمده است:
- در ژانویه 2012 گرینزپن به او و سایر بازیکنان گفته "تنها یک نفر دیگر لازم داریم تا محور شرارت تکمیل شود".
- زمانی که آنها و مربی شان به زبان دیگر صحبت می کردند گرینزپن گفته " صحبت به این زبان را متوقف کنید چون شاید بخواهید علیه ما توطئه کنید."
- کاظمی گفته از سرمربی تیمش خواسته بوده تا با گرینزپن به خاطر اظهاراتش صحبت کنند. او همچنین عنوان کرده که کادر فنی تیم برای او محل تسهیلات ویژه برای امور مذهبی وی از جمله نماز خواندن و غذا خوردن فراهم نکرده اند.
در حالی که مسئولان دانشگاه رایس ادعاهای ارسلان کاظمی را رد کرده اند، آنتونی ابراهیم که کاظمی را به آمریکا آورده می‌گوید: در مورد این جریانات آگاهی داشتم و فکر می کنم حرفهای کاظمی درست باشد. دلیلی ندارد که او دروغ بگوید.

دیدگاه‌ها