کد خبر : 1007246 | 03 اردیبهشت 1392 ساعت 01:45 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایلگنر:‌ بایرن و رئال به دیدار فینال راه می‌یابند

دروازه‌بان تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 گفت: مانوئل نویر بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان است و بایرن و رئال راهی دیدار فینال در ومبلی لندن خواهند شد.

ایلگنر:‌ بایرن و رئال به دیدار فینال راه می‌یابند
 بودو ایلگنر در گفت‌وگویی با هفته‌نامه کیکر اظهار داشت: بی‌شک مانوئل نویر از بایرن بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان است. اینکه چرا او را انتخاب کردم، کافیست بازی بایرن و یووه را در تورین به یاد آورید که با چه قدرتی ضربه آزاد آندرا پیرلو را مهار کرد.
به گزارش فارس، این چهره 46 ساله که در سال‌های 1996 تا 2001 برای رئال مادرید بازی کرد، در این مصاحبه نقطه نظرش را در مورد 4 تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از منظر یک دروازه‌بان بیان کرده است.
ایلگنر که دروازه‌بان تیم ملی آلمان در جام جهانی منجر به قهرمانی 1990 ایتالیا بود، افزود: واقعا کمتر دروازه‌بانی می‌تواند آن توپ را مهار کند. فقط دروازه‌بان‌های بزرگ می‌توانستند مهارکننده آن توپ باشند.
وی دراین مصاحبه به نکاتی اشاره کرده که چنین است:
*آقای ایلگنر، به عنوان یک آلمانی از رویارویی رئال با دورتموند چه احساسی دارید؟
نه فقط از این رویارویی بلکه همچنین از مصاف بایرن و بارسا، نیز خیلی خوشحالم. خوشبختانه امسال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا 4 تیم بسیار خوب قاره رسیدند. البته فکر می‌کنم یک دلیل عمده راهیابی‌شان به این مرحله، حضور درواز‌ه‌بانانی بزرگ در درون سنگرشان بوده است.
*در بین دروازه‌بان‌های حاضر در این مرحله کدامیک بهتر از دیگران کار کرده؟
بی‌شک مانوئل نویر از بایرن. اینکه چرا او را انتخاب کردم، کافیست بازی بایرن و یووه را در تورین به یاد آورید که با چه قدرتی ضربه آزاد آندرا پیرلو را مهار کرد. واقعا کمتر دروازه‌بانی می‌تواند آن توپ را مهار کند. البته او پیشرفت خیلی خوبی هم در بازی‌ها داشت.
*اما نویر بعضی اوقات در بازی رو به عقب کمی دچار مشکل می‌شود؟
بله. این مشکل در بازی‌اش هست. اما مانوئل در ساختار بازی هجومی بایرن نقش بسزایی دارد.
*ویکتور والدس، سنگربان بارسلونا چطور؟ آیا او اینگونه نیست؟
در تیم بارسلونا با وجود والدس، فوتبال متفاوتی اجرا می‌شود. برخلاف بایرن و نویر، در تیم کاتالان‌ها دروازه‌بان شروع کننده حمله نیست. هرچند که والدس جزو سنگربانان خوب جهان است. من فکر می‌کنم در محوطه جریمه تسلط خوبی دارد. اما مثل کریستیانو رونالدو بدشانس است.
*بدشانس؟
رونالدو بدشانس است که با وجود قدرت و قابلیت فراوان همزمان با ظهور یک اعجوبه استثنایی به اسم لیونل مسی است. با وجود مسی،‌ افتخاری باقی نمی‌ماند که به او برسد. والدس هم شبیه به او است. او بدشانس بوده که با ایکر کاسیاس،‌ هم‌دوره‌ای شده است.
*اما همین والدس، ‌مورد انتقاد رسانه‌ها نیز قرار گرفته، به طوریکه تحت این فشارها از احتمال ترک بارسا حرف زده است.
من هم شنیده‌ام.  فکر می‌کنم تابستان این احتمال هست که بارسلونا را ترک کند.
*فکر می‌کنید مقابل دورتموند مورینیو همچنان از دیگو لوپز استفاده کند و کاسیاس اسطوره‌ای را روی نیمکت بنشاند؟
در این مورد نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. اما اگر مورینیو باز به سراغ لوپز برود، فکر می‌کنم چیز عجیب و غیرمنتظره‌ای رخ نداده است. چون به نظر می‌رسد مورینیو واقعا به لوپز اکنون اعتقاد پیدا کرده است.
*پس کاسیاس برای بازگشت شانس کمی دارد؟
فکر می‌کنم اگر مورینیو می‌خواست مقابل دورتموند از کاسیاس استفاده کند،‌ در آخرین بازی تیمش مقابل بیلبائو باید او را در درون دروازه می‌گذاشت. چون حتی دروازه‌بان‌های بزرگ جهان مثل کاسیاس، به 2، 3 بازی نیاز دارند تا ریتم بازی واقعی خود را کسب کنند.
*در این گفت‌وگو در مورد وضعیت دروازه‌بانی بایرن، بارسا و رئال حرف زدید. در مورد وایدن فالر در درون سنگر دورتموند چه نظری دارید؟
فکر می‌کنم قضیه سنگربان دورتموند اصلا شبیه به رئالی‌ها نیست. در دورتموند همه چیز در مورد درون دروازه مشخص و آشکار است. یعنی رومان وایدن‌ فالر درون دروازه حاضر می‌شود. او در فصل جاری چه در بوندس‌لیگا و چه در لیگ قهرمانان،‌ عملکرد عالی داشته است. به نظرم رومان با تجربه‌اش می‌تواند نقطه اتکای خوبی برای دورتموندی‌ها در بازی با رئال باشد و کمک کند دورتموند به فینال راه پیدا کند.
*دوست دارید فینال لیگ قهرمانان، با راهیابی احتمالی بایرن و دورتموند تمام آلمانی باشد؟
نه. نه تمام آلمانی و نه تمام اسپانیایی. بلکه یک تیم آلمانی و یک تیم اسپانیایی. اینگونه بازی نهایی هیجان انگیزتر است.
*آن‌وقت دوست دارید در فینال مورخ 25 ماه مه، کدام تیم‌ها برگزار کننده بازی فینال شوند؟
احساسم به من می‌گوید رئال و بایرن برگزار کننده بازی نهایی لیگ قهرمانان خواهند بود.

دیدگاه‌ها