کد خبر : 1007587 | 07 اردیبهشت 1392 ساعت 09:56 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

دینورزاده:

فدراسیون در برخورد با تبانی‌کنندگان قاطع باشد

سرمربی فولاد یزد بر لزوم برخورد قاطع فدراسیون فوتبال با مرتکبان تبانی و دوپینگ در فوتبال کشور تاکید کرد.

فدراسیون در برخورد با تبانی‌کنندگان قاطع باشد
مهدی دینورزاده درباره وجود تبانی در لیگ دسته یک فوتبال کشور، اظهار کرد: افرادی که در لیگ دسته یک یا در لیگ‌های دیگر پیشنهاد تبانی می‌دهند به صورت مستقیم با بازیکن و یا مربی وارد مذاکره نمی‌شوند، بلکه از طریق افراد دیگر و با ترفندهای خاص به بازیکن نزدیک شده و پیشنهاد تبانی می‌دهند.
به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: هنگامی که بازیکنی با پیشنهاد تبانی مواجه می‌شود اگر حتی تمایلی به این کار نداشته باشد، باز هم در زمین فوتبال تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نمی‌تواند بازی خودش را به نمایش بگذارد و آن افراد نیز به دلیل مخالفت بازیکن با پیشنهادشان وی را وارد حاشیه می‌کنند.
سرمربی فولاد یزد تاکید کرد: فدراسیون فوتبال باید به طور قاطع با تبانی کنندگان برخورد کرده و چند نفر از آنها را قلع و قمع کند و از فوتبال به طور کلی بیرون کند تا دیگران نیز حساب کار دست‌شان بیاید و به سراغ تبانی نروند.
دینورزاده تصریح کرد: این که فدراسیون فوتبال با این گونه افراد مماشات کند و از یک لیگ بالاتر به لیگ پایین‌تر بفرستد درمان درد نیست، زیرا در این صورت چنین افرادی چون می‌دانند بر خورد سختی با آنان صورت نمی گیرد تشویق شده و به کار خود ادامه می‌دهند.
وی همچنین درباره وجود دوپینگ در میان بازیکنان فوتبال، اظهار کرد: متاسفانه دوپینگ هم در لیگ دسته یک و هم در لیگ برتر وجود دارد و به دلیل این که انجام آزمایش دوپینگ هزینه سنگینی برای فدراسیون دارد و از تعداد کمی در فواصل زمانی زیاد تست گرفته می‌شود برخی از بازیکنان با اختیار خود و با خیال آسوده دست به دوپینگ می‌زنند.
سرمربی فولاد یزد ، خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال باید انجام آزمایش دوپینگ را در دفعات بیشتری انجام دهد و فقط به انجام آن در نیم فصل دوم اکتفا نکند تا درصد ریسک مرتکبان به دوپینگ افزایش یافته و شاهد کاهش آن باشیم.
دینورزاده همچنین راهکار دیگر مبارزه با پدیده دوپینگ را تعامل بیشتر فدراسیون فوتبال با مدیران و مربیان باشگاهی دانست و گفت: در صورت تحقق این امر، مربیان و مدیران با مشاهده موارد مشکوک و غیر عادی در بازیکنان موضوع را به اطلاع فدراسیون برسانند تا به ریشه کن کردن این پدیده زشت کمک کنند.
وی در مورد استاندارد سازی مدیریت باشگاهی در لیگ دسته یک نیز گفت: استعلام بودجه سالیانه تیم‌ها در ابتدای فصل به وسیله فدراسیون می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌ها، درگیری‌ها و مشکلات بازیکنان و مربیان را کاهش دهد و تیم‌ها فقط به اندازه بودجه شان با بازیکنان و مربیان قرارداد ببندند که این کار بسیار مثبتی از جانب فدراسیون است.

دیدگاه‌ها