کد خبر : 1016366 | 29 تیر 1392 ساعت 11:31 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

ذوالقدر:

تکواندوی ایران با نفرات جوان نتایج خوبی گرفته

تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک سه مدال کسب کرده است، دبیر فدراسیون گفت: با این تیم جوانی به مسابقات آورده‌ایم نتیجه‌ خوبی گرفته‌ایم.

تکواندوی ایران با نفرات جوان نتایج خوبی گرفته
غلامحسن ذوالقدر که همراه تیم ملی در مکزیک است در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان از کیفیت و کمیت بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که انتظار می‌رفت جوانان ما با انگیزه ظاهر شدند و با استعدادی که داشتند و نشان دادند تا این جای کار نتیجه‌ خوبی کسب کرده‌اند.
وی افزود: امیدوارم این جوانان با تاکید بر استعداد و انگیزه‌ای که دارند در ادامه مسابقات هم عملکرد خوبی داشته باشند. تیم ایران با جوانانی که به مکزیک آورده همه تیم‌ها را شگفت زده کرده است. این تیم ما هیچ یک از چهره‌های قدیمی خود را در اختیار ندارد، اما همین جوانان قابلیت‌های خوبی از خود نشان دادند.
دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به این که تا اینجای کار مسابقات جهانی تیم ایران در بخش مردان در مکان دوم قرار دارد، گفت: تیم‌های برتر مسابقات جهانی بر اساس مرغوبیت مدال انتخاب نمی‌شوند، بلکه امتیاز تیم‌ها و نفرات است که مهم است. تیم ایران تا اینجای کار حدود 40 امتیاز دارد و در جای دوم است. کره‌ای‌ها هم با 46 امتیاز صدرنشین هستند.
وی در مورد عملکرد مسعود حجی زواره، کاپیتان تیم ملی که با شکست مقابل نماینده روسیه از کسب مدال باز ماند، یادآور شد: او آن طور که باید و شاید از قابلیت‌هایش استفاده نکرد. توانایی او بیشتر از این‌ها بود.
ذوالقدر در مورد مدال طلای بهنام اسبقی در وزن چهارم آن هم در غیاب محمد باقری معتمد، گفت: این جوان خوب تکواندوی ما علی‌رغم این که اولین حضور جهانی خود را تجربه می‌کرد عالی کار کرد و نشان داد که تکواندوی ما چه پشتوانه‌های بزرگی دارد.
دبیر فدراسیون تکواندو به مدال نقره سجاد مردانی در وزن هشتم اشاره کرد و ادامه داد: او با انگشت شکسته عملکرد خوبی داشت، هر چند که انتظارات ما بیشتر بود. تکواندوکار سنگین وزن ما در مسابقات مقدماتی خوب کار نکرد و برای هر پیروزی جان ما را به لب‌مان رساند، اما به مرور بهتر شد. او در مسابقه‌های یک چهارم و نیمه نهایی عالی بازی کرد و حریفانی را شکست داد که خیلی قوی بودند. در مبارزه فینال هم علی‌رغم زجری که به خاطر مسمومیت از ناحیه انگشت دست داشت، خوب کار کرد.
تیم ایران در بخش بانوان سه نماینده داشت که هر سه آنها با شکست تیم ایران در بخش بانوان سه نماینده داشت که هر سه آنها با شکست مقابل حریفان حذف شدند. ذوالقدری در مورد عملکرد بخش بانوان در مسابقات جهانی، گفت: فریده رشیدی در وزن اول عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست قهرمانان سرشناس از اروپا را شکست دهد. او در مبارزه سوم خود مقابل حریف تونسی مبارزه خوبی انجام می‌داد که داور با اشتباهی ناشیانه کار را به هم ریخت و بازی از دست رشیدی خارج شد.
وی ادامه داد: پریسا قربانی در وزن سوم مبارزات قابل قبولی را ارائه نکرد و نتوانست قابلیت‌هایش را نشان دهد. او حتی به خوبی فرامین کادر فنی خود سود نبرد و این به او لطمه زد. شکرانه ایزدی در وزن ششم هم مبارزه حساس و نزدیکی با حریف اسپانیایی داشت، اما در راند طلایی شکست خورد. او تجربه کمی داشت.
دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به این که بحث رای نیاوردن سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندوی ایران در شورای اجرایی فدراسیون جهانی در همان شروع جلسه رای گیری قابل پیش‌بینی بود، گفت: در همان شروع جلسه مشخص بود اتحادیه تکواندوی آسیا به خاطر همان جریانات انتخاب بهترین‌های این قاره در اندونزی و خواست ایران جبهه گرفته است. پولادگر در آنجا از حق ایران دفاع کرد و گفت که قرار دادن نام ایران در کنار نام تایلند برای بهترین فدراسیون‌ها اشتباه است. اتحادیه آسیا به خاطر همین دیدگاهی که داشت رای پولادگر در شورای اجرایی جهانی را شکست و جلوی زیاد شدن آرای او را گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این گونه برخوردهای اتحادیه تکواندوی آسیا باعث نمی‌شود آنها به فکر وارد کردن ضربات بیشتر به تکواندوی ایران باشند؟ گفت: تکواندوی ایران آنقدر قوی و توانمند است که با این گونه رفتارها لطمه نمی‌بیند. قطعا با وجود سیستم‌ بازبینی فیلم و هوگوهای الکترونیکی، اتحادیه آسیا نمی‌تواند به تکواندوی ایران لطمه بزند.

دیدگاه‌ها