کد خبر : 1017131 | 05 مرداد 1392 ساعت 11:55 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

کریمی:برای ماندن منتظر نظر فدراسیون هستم

سرمربی تیم ملی تکواندو پس از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی مکزیک و در پی انتقادات مربوط به وزن پنج، گفت: در انتخاب حجی زواره در این وزن شکی نکرده و نخواهم کرد.

کریمی:برای ماندن منتظر نظر فدراسیون هستم
مرتضی کریمی در مورد این انتقاد که گفته می‌شود اگر علیرضا نصر در وزن پنجم انتخاب می‌شد شاید تیم ملی قهرمان می‌شد، اظهار کرد: خیلی دوست داشتم که این مطلب باز شود و به تمام مردم بگویم. من هیچ کس را از تیم ملی کنار نگذاشته‌ام و دوست هم نداشتم که کسی از تیم ملی کنار برود. از همان ابتدا تاکیدم روی شایسته سالاری بود و بر همین اساس هم نفرات را انتخاب کردم.
به نقل از ایسنا،وی افزود: ما ناخواسته به این تیم جوان رسیدیم. برخی به خاطر اعتراض به شرایط اردوها کنار رفتند، برخی دیگر در انتخابی‌ها شکست خوردند و برخی‌ها هم نیز خودشان از تیم جدا شدند. در این دوره از مسابقه‌های جهانی شاهد بودیم که بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک شکست خوردند و حذف شدند. بیش از 80 درصد مدال آوران نفرات جدید بودند که با این وجود هیچ ضمانتی نبود اگر ما علیرضا نصر را هم در وزن پنجم انتخاب می‌کردیم، او مدال می‌گرفت!
سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید بر این که روی انتخابش یعنی مسعود حجی زواره در وزن پنجم شکی نمی‌کند، گفت: او مبارزات خوبی انجام داد و زحمت زیادی کشید، اما واقعا دیدید که مسابقات مکزیک قتلگاه بزرگان تکواندو بود. علیرضا نصر در تمام تمرینات پذیرفته بود که در وزن چهارم مبارزه کند. اما نمی‌دانم که در روزهای آخر چه شد. چه بسا اگر این قدیمی‌هایی که شما می‌گوید در تیم ملی بودند نتیجه‌ای که گرفته‌ایم بدتر از این می‌شد.
وی ادامه داد: بهنام اسبقی در وزن چهارم عالی کار کرد و طلا گرفت. از روز اول هم گفته بودم که او شانس زیادی دارد. او آنقدر خوب تمرین کرد و به خود باوری رسید که همه حریفان را به راحتی شکست داد. اسبقی بعد از این که حضورش در تیم ملی قطعی شد، حتی شب‌ها سی دی مبارزات حریفان را می دید. این نشان می‌دهد که او چه توانایی داشت و چه هدفی را دنبال می‌کرد.
کریمی با اشاره به این که تیم ایران مستحق کسب عنوان قهرمانی بود، گفت: ملی‌پوشان ما زحمات زیادی کشیدند، اما قسمت این بود که دوم شویم. ملی‌پوشان ما خیلی بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم ظاهر شدند. خدا کمک کرد و دعای مردم بود که توانستیم این نایب قهرمانی را کسب کنیم.
وی افزود: این نایب قهرمانی حاصل یک کار گروهی بود. از کادر فنی گرفته تا مسئولان فدراسیون، مربیانی که با ما تماس گرفتند و حتی رسانه‌های گروهی که ملی‌پوشان ما را دلگرم کردند.
کریمی یادآور شد: به واسطه بی‌تجربگی و چند اشتباه فردی قهرمانی را از دست دادیم. اگر مسعود حجی زواره و مهدی خدابخش در مبارزات خود دقت بیشتری می‌کردند و در روز آخر هم داوران آن بلا را سر عمیدی در نمی‌آوردند اکنون شرایط فرق می‌کرد. به طور کل از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم، چرا که آنها زحمت زیادی کشیدند.
وی افزود: از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند، اما امیدوارم آنها این تیم را رها نکنند و باز هم از این تیم جوان حمایت کنند. این تیم اگر حمایت شود می‌تواند در آینده مقام‌های بهتری کسب کند.
سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که اکنون برنامه اش برای حضور در تیم ملی چیست؟ گفت: قرارداد همکاری ما در پایان هر مسابقه تمام می‌شود و اکنون هم قراردادم تمام شده، منتظرم ببینم که نظر فدراسیون در مورد همکاری با من چیست. فعلا که تازه از سفر باز گشته‌ایم و استراحت می‌کنم. نه من تماسی با فدراسیون داشتم و نه آنها تماسی گرفته‌اند. منتظرم ببینم در آینده چه می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خودش تمایل دارد با فدراسیون همکاری کند و همچنان سرمربی تیم ملی باشد؟ گفت: باید ببینم که شرایط چطور است و فدراسیون چه می‌خواهد. من یک سرباز هستم و هر جا که آنها صلاح بدانند به تکواندو خدمت می‌کنم. کارم سازندگی است و با افتخار این کار را انجام می‌دهم. مهم نیست که در تیم ملی باشم و یا در تیم باشگاهی.
کریمی یادآور شد: اگر در خدمت تیم ملی بودم که کارها را ادامه می‌دهیم و قطعا باز هم همان رویه قبل را در پیش می‌گیریم که بهترین‌ها در انتخابی‌ها گزینش می‌شوند. اگر من در تیم بودم، باز هم باید همه در انتخابی‌ها شرکت کنند.

دیدگاه‌ها