کد خبر : 1022732 | 30 شهریور 1392 ساعت 10:55 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

آمادگی انگلیس برای میزبانی از فینال یورو 2020

سه کشور انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز در کنار ایرلند جنوبی آمادگی خود برای میزبانی از بازی‌های مراحل پایانی رقابت‌‌های جام ملت‌های اروپا در سال 2020 را به اتحادیه فوتبال قاره سبز اعلام کردند.

آمادگی انگلیس برای میزبانی از فینال یورو 2020
اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) اعلام کرد در راستای مصوبه این سازمان برای برگزاری رقابت‌های یورو 2020 در 13 شهر در سراسر قاره سبز، 32 عضو آن برای میزبانی از این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که سه کشور بریتانیایی انگلیس، ولز و اسکاتلند و همچنین ایرلند جنوبی آخرین آنها بوده‌اند.
به گزارش تسنیم، طبق اعلام یوفا، انگلیس شهر لندن، اسکاتلند شهر گلاسکو، ولز شهر کاردیف و ایرلند جنوبی شهر دوبلین را به عنوان شهر‌های میزبان بازی‌ها به یوفا اعلام کرده‌اند. اعلام آمادگی بریتانیایی‌ها و ایرلند برای میزبانی از تعدادی از بازی‌های یورو 2020 در شرایطی است که پیش از آنها قدرت‌های سنتی فوتبال اروپا همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا نیز برای میزبانی از این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده بودند.
کشورهایی که خواستار میزبانی از بازی‌ها هستند می‌توانند شهر پیشنهادی اول خود را تغییر دهند اما تا ماه اردیبهشت سال آینده باید گزینه نهایی خود را اعلام کنند.
از قرار معلوم بریتانیایی‌ها برای میزبانی از بازی‌های مراحل پایانی ابراز تمایل کرده‌اند و قصد دارند نظر یوفا را برای صدور مجوز برگزاری فینال یورو 2020 را در ورزشگاه ومبلی لندن متقاعد کنند. برگزاری سه بازی در مرحله گروهی و یکی در مرحله حذفی نیز پیشنهاد دیگر بریتانیایی‌ها به یوفا است. این در حالی است که میشل پلاتینی، رئیس یوفا از میزبانی استانبول از بازی فینال رقابت‌ها در صورت شکست ترکیه برای کسب میزبانی المپیک 2020 خبر داده بود.
امتیاز میزبانی المپیک 2020 به توکیوی ژاپن تقدیم شد و به این ترتیب شهری که پلاتینی از آن برای میزبانی از فینال یورو حمایت کرده بود آمادگی بیشتری برای انجام این کار خواهد داشت.
یوفا سوم مهر اسامی 13 شهری که از بازی‌های جام ملت‌های اروپای سال 2020 میزبانی خواهند کرد را اعلام می‌کند. پراکندگی بازی‌های یورو در سطح قاره اروپا در شرایطی صورت خواهد گرفت که این رقابت‌ها تاکنون به میزبانی یک و یا حداکثر دو کشور به صورت مشترک برگزار شده است.
تغییر ساختار در شیوه برگزاری بازی‌‌های یورو 2020 بدین نحو است که 12 شهر، هر یک از 3 بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله حذفی (یک هشتم و یک چهارم) میزبانی خواهند کرد و امتیاز میزبانی از سه بازی باقیمانده در نیمه نهایی و فینال به شهر سیزدهم داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها