کد خبر : 1034203 | 29 دی 1392 ساعت 08:47 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

حلالی: در فوتبال ایران ستاره‌ای وجود ندارد

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: دربی یک درصد هم فنی نبود و نمی‌توانیم در مورد این بازی فنی صحبت کنیم.

حلالی: در فوتبال ایران ستاره‌ای وجود ندارد
اسماعیل حلالی در گفت و گو با فارس در مورد عملکرد پرسپولیس و استقلال در دربی 78 گفت:‌ وضعیت فوتبال ایران روز به روز بدتر می‌شود و بعد از کناره‌گیری فرهاد مجیدی، کریم باقری و علی کریمی دیگر در فوتبال ستاره‌ای نخواهیم داشت. بازیکنانی که در این میان توانایی بهتری نسبت به سایر بازیکنان دارند نمی‌توانند آن جذابیت زیاد را به وجود بیاورند.
وی افزود: فوتبال یک هنر است ما بازیکن هنرمند کم داریم. شما اگر نیم‌ساعت از دربی را تماشا نمی‌کردید چیز خاصی را از دست نمی‌دادید. درست است که بازیکنان دو تیم ترس از نباختن دارند اما بازیکنی که توانمند باشد و بتواند در این شرایط به تیم کمک کند در فوتبال ایران حضور ندارد.
پیشکسوت پرسپولیس تأکید کرد: باید برای این شرایط چاره‌ای اندیشید بازی پرسپولیس و استقلال کاملاً بدون موقعیت بود و هیچ کدام از دو تیم عملکرد قابل قبولی نداشتند. مسئله دیگر آماده نبودن بازیکنان از لحاظ روحی بود مشخص بود که فوتبال زیبا اصلاً برای آنها اهمیتی ندارد و اگر هزار نفر هم به ورزشگاه می‌آمدند چندان برایشان مهم نبود.
حلالی در مورد اینکه نقش مربیان را در این عدم مشاهده بازی زیبا چقدر مؤثر می‌بیند، خاطرنشان کرد: با خبر هستم که علی دایی قبل از بازی و بین دو نیمه در رختکن به بازیکنان پرسپولیس اعلام کرده بود برای پیروزی به میدان بروند. پرسپولیس در دقایقی هم حریف را تحت فشار قرار داد اما استقلال بسیار بسته بازی می‌کرد و تیم از فراهم کردن موقعیت ناتوان بود. پرسپولیس برای این شرایط که حریف با تمامی نفرات به دفاع می‌رود باید راهکاری داشته باشد شما می‌دانید مقابل تیمی مثل بارسلونا تمامی حریفان با تمام قوا دفاع می‌کنند اما این تیم در هر مسابقه کمتر از 5 گل به ثمر نمی‌رساند ما باید حمله را یاد بگیریم و بازیکنان نحوه سرعت دادن به بازی و باز کردن دفاع حریف را آموزش ببیند.
پشکسوت پرسپولیس در پایان تأکید کرد: دربی 78 یک درصد هم فنی نبود و نمی‌توان از لحاظ فنی این مسئله را مورد ارزیابی قرار داد. استقلال هم در این میان مقصر بود چرا که کاملاً بسته بازی می‌کرد و قصد داشت از روی تک موقعیت‌ها گل بسازد که در این امر موفق نبود. شما مطمئن باشید اگر 30 سال دیگر هم بازی ادامه داشت هواداران گلی را مشاهده نمی‌کردند. امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود که دربی‌های بهتری را مشاهده کنیم.

دیدگاه‌ها