کد خبر : 1034721 | 04 بهمن 1392 ساعت 11:45 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

روسل: اتهامات علیه من غیرمنصفانه بود

رئیس باشگاه بارسلونا پس از استعفایش گفت: بارها خودم و خانواده‌ام تهدید شدیم.

روسل: اتهامات علیه من غیرمنصفانه بود
پس از جنجال‌هایی که بابت مبلغ انتقال نیمار به بارسلونا به وجود آمد نشست فوق‌العاده‌‌ای میان هیئت مدیره باشگاه بارسلونا برگزار شد و طی آن ساندرو روسل از سمت ریاست این باشگاه استعفا کرد و بلافاصله جوزپ ماریا بارتومئو، نایب رئیس اول باشگاه بارسلونا تا سال 2016 به عنوان جانشین روسل اعلام شد.
به گزارش تسنیم، پیش از این روزنامه اسپورت اسپانیا اعلام کرد به دنبال جنجالی که پیرامون رقم انتقال نیمار از تیم سانتوس به بارسلونا به وجود آمده، ساندرو روسل، رئیس آبی‌واناری‌های کاتالونیا قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد. چندی پیش روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا در گزارشی مدعی شد بارسلونا، نیمار را 38 میلیون یورو گران‌تر از رقمی که ادعا کرده برای انتقال او به نیوکمپ پرداخته، ‌خریده است.
روسل پس از استعفایش گفت: نزدیک به چهار سال پیش و در جریان انتخابات باشگاه در سال 2010، هزاران نفر از اعضای بارسلونا با شور و اشتیاق رای دادند و می‌خواستند از این طریق خالصانه به باشگاه کمک کنند. آن روز فراموش نشدنی بود، آن روز یک جشنواره دموکراتیک بود که باعث تقویت عظمت بارسلونا شد. در آن روز 61 درصد آرا به تیمی که من ریاستش را تا سال 2016 به عهده داشتم، داده شد. اگر در این 4 سال در خوشی‌ها و سختی‌ها در کنار تیم بودیم به این دلیل بود که ما بارسلونایی هستیم، درست همانند آبی‌واناری پوشانی که بیش از یک قرن با وجود فراز و نشیب‌ها در کنار تیم بوده‌اند.
وی ادامه داد: در تمام این سال دیده‌ایم که موفقیت‌های ما ناشی از پیروزی‌های‌مان در زمین و غلبه بر موانع بی‌حد و حصر خارج از زمین از جمله موانع سیاسی، خارجی و از همه بدتر فشاری که از محیط اطرافمان وارد می‌شود، بوده است. ما در چهار سال گذشته عناوینی از جمله یک قهرمانی لیگ قهرمانان، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان، 2 قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی سوپر جام اروپا، 3 قهرمانی سوپر جام اسپانیا و یک قهرمانی جام کاتالونیا را به دست آوردیم. علاوه بر این، دیگر تیم‌های حرفه‌ای ما پیروزمندانه پرچم بارسلونا را در سرتاسر جهان به اهتزاز درآوردند تا شخصیت باشگاه چند ورزشی را به جهانیان نشان دهند.
روسل خاطرنشان کرد: امروزه آبی‌واناری پوشان تیمی بین‌المللی شده‌اند و این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت. رهبری ورزشی ما در جهان با رونالدینیو در فینال پاریس آغاز شد و با مسی در رم و لندن ادامه پیدا کرد که حاصل مدیریت اقتصادی موثر بود که اجازه داد سختکوشی خودمان را ادامه دهیم، بدهی‌مان را کاهش دهیم و شروع به بازسازی و گسترش باشگاه کنیم. علاوه بر این، ما مفتخریم که بهترین بازیکنان در جهان از رنگ ما هستند.
رئیس مستعفی بارسلونا گفت: این دوره از موفقیت لحظات بسیار دشواری هم با خود به ارمغان داشت. در چند مورد من و خانواده‌ام مورد تهدید و حمله قرار گرفتیم که باید سکوت کنیم. تهدیدها و حملاتی که می‌شد باعث شد به این نتیجه برسم که رئیس بودن به معنای این است که خانواده‌ات می‌توانند در خطر باشند. در روزهای اخیر اتهاماتی غیرمنصفانه و بی پروا به منظور اختلاس علیه من مطرح شد که منجر به طرح دعاوی در دادگاه شد. از همان ابتدا گفته‌ام که امضای قرارداد با نیمار درست بوده ولی ظاهرا به خدمت گرفتن این بازیکن برزیلی باعث ناامیدی و حسادت برخی دشمنان ما شده است.
وی اظهار داشت: این حق اعضای باشگاه است که از باشگاه و مسائل و حقایق محرمانه بارسلونا دفاع کنند. این محرمانه بودن در دنیای فوتبال ضروری است چون در غیر اینصورت ممکن است باشگاه آسیب ببیند. هیئت مدیره، یک تیم به شمار می‌رود و این تیم است که پروژه موفقیت بزرگ تیم را به ارمغان می‌آورد. نمی‌خواهم حملات غیر منصفانه باعث تضعیف مدیریت هیئت مدیره و یا چهره باشگاه شود به همین دلیل فکر می‌کنم دوران من در بارسا به پایان رسیده است. حالا مطابق با اساسنامه باشگاه، استعفای خودم از ریاست باشکاه بارسلونا را به هیئت مدیره تقدیم می‌کنم.
روسل گفت: خدمت به بارسلونایی‌ها یک افتخار بزرگ بود و مدیریت این باشگاه امتیازی بزرگ برایم به حساب می‌آمد. برای رئیس جدید باشگاه بهترین آرزوها را دارم و از اعضای باشگاه می‌خواهم تا از او حمایت کنند. صمیمانه از کارکنان باشگاه، بازیکنان و مدیران تشکر می‌کنم. همچنین باید قدردانی ویژه‌ای از مدیرانی که در این مدت من را همراهی کردند، داشته باشم. از خانواده‌ام هم تشکر می‌کنم. آنها جوهر زندگی من هستند، آنها مهم‌ترین چیز در زندگی‌ام هستند.
رئیس مستعفی بارسلونا در پایان گفت: زنده باد بارسا و زنده باد کاتالونیا.

دیدگاه‌ها