کد خبر : 1034754 | 04 بهمن 1392 ساعت 16:05 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

هر چه بداقبالی است سر پرسپولیس می‌آید

رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: به عنوان فردی که دلم برای پرسپولیس می‌سود و افتخار فعالیت در این تیم را داشتم از هواداران درخواست می‌کنم این شرایط حساس را درک کنند.

هر چه بداقبالی است سر پرسپولیس می‌آید
حسین مالکی در خصوص تحولات اخیر در کادر مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌دانم چرا هر چه بداقبالی و بحران است باید بر سر پرسپولیس به عنوان محبوبترین تیم ایران و آسیا بیاید. انگار هر چند وقت یک بار این سناریوی تلخ در تاریخ حیات پرسپولیس تکرار می‌شود. در تاریخ پرسپولیس در دهه‌های اخیر نشاندهنده این نکته اساسی است که برخی اتفاقات تلخ هر از چند گاهی این باشگاه را غرق در بحران و حاشیه کرده و هواداران را عذاب می‌دهد.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: ماجراهای اخیر دوباره پرسپولیس را در گرداب حواشی قرار داد. اتفاقی که مسبوق به سابقه است. بد نیست دوستان بدانند زمانی که رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بودم شرایط بسیار سختی داشتیم. از یک طرف وزیر ورزش وجوانان وقت اصرار بر تغییر مدیرعامل داشت و از سوی دیگر با سرمربیگری علی دایی در پرسپولیس مخالف بودند اما نظر اینجانب و برخی از اعضای محترم هیأت مدیره این بود که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید مصلحت نیست مدیریت باشگاه تغییر کند چرا که احتمال داشت دولت جدید نیز مدیرعاملی جدید انتخاب کند و از سوی دیگر بر این عقیده بودند که علی دایی می‌تواند تیم را بعد از شکست تلخ پرسپولیس در فینال جام حذفی مقابل سپاهان سر و سامان دهد. با این وجود آقای عباسی وزیر وقت ورزش و جوانان حضوری و تلفنی مرتبا پیگیر حذف رویانیان و عدم انتخاب دایی بود و من نمی‌دانم دلیل این همه اصرار چه بود؟!
رئیس سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: به هر حال تصمیم قاطع اینجانب و هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بر این شد که به هر طرق ممکن کیان و جایگاه ممتاز پرسپولیس حفظ شود. بر این اساس تصمیم گرفته شد دایی سرمربی شود و رویانیان مدیرعامل باقی بماند تا تیم از بحران نجات پیدا کند. صراحتا هم به آقای عباسی اعلام کردم که تغییر رویانیان آنهم در آستانه شروع به کار جناب آقای دکتر روحانی و همچنین وضعیت آشفته تیم به مصلحت نیست. هر چند که با این تصمیم منطقی وعاقلانه یعنی ابقای رویانیان و انتخاب دایی باشگاه و تیم از بحران خارج شدند و به ثبات نسبی رسیدند. هواداران عزیز به عنوان بزرگترین مشوق ما از این تصمیمات اعلام رضایت کردند. در چنین شرایطی که تصمیمات آرامش باشگاه و مردم را در پی داشت آقای عباسی در اقدامی عجیب هیأت مدیره را که برای دومین بار طی یک ماه قبل ترمیم شده بود منحل اعلام کرد و اینجانب را از ریاست هیأت مدیره عزل نمود. با این وجود همه ما خوشحال بودیم که باشگاه و تیم از وضعیت بحرانی خارج شد و در جایگاه واقعی خودش قرار گرفت. نتایج خوب تیم پرسپولیس صدرنشینی آن تا چند هفته پیش مبین همین واقعیت است.
وی افزود: با این حال اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس باعث شده تا یک بار دیگر باشگاه پرسپولیس دچار سردرگمی شود و باید با تصمیمات مدبرانه و عاقلانه مانع از بروز بحران جدید شد. البته خواسته یا ناخواسته بعضی‌ها بدشان نمی‌اید تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس هر از چند گاهی در دایره بحران قرار بگیرند و مشغول حواشی شوند. آیا حق هواداران پرسپولیس این است. از انصاف به دور است که زحمات و خدمات سردار رویانیان را فراموش کنیم و یا مدیریت دایی را در انسجام تیم نادیده بگیریم. حال به هر دلیلی تصمیم گرفته شده رویانیان مدیرعامل نبوده وعلی پروین سرپرست موقت باشگاه باشد. باید هیأت مدیره محترم با نظر وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای دکتر گودرزی که دارای اخلاق و منشی مورد احترام هستند تصمیم منطقی و اصولی بگیرند. علی پروین که یکی از محبوب‌ترین پیشکسوتان فوتبال است به خوبی می‌داند که مدیرعاملی پرسپولیس آنهم در این شرایط حساس بسیار سخت و طاقت‌فرساست. شاید خود علی‌آقا این واقعیت را بداند که می‌بایست کسی در راس این باشگاه پرهزینه قرار بگیرد که بتواند علاوه بر نگاه کلان مدیریتی زمینه‌های جذب سرمایه و درآمدزایی را برای سرپا نگه داشتن باشگاه بزرگ پرسپولیس فراهم کند و رضایت خیل عظیم هواداران پرشور و با احساس پرسپولیس را تضمین نموده و بتواند در این مقطع حساس پرسپولیس را به سمت خصوصی‌سازی سوق دهد تا زمانی که تصمیم نهایی توسط وزیر ورزش و جوانان و هیأت مدیره گرفته شود.
مالکی ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم که بخش اقتصادی باشگاه پرسپولیس مستقیما بر عهده سردار رویانیان قرار بگیرد تا ضمن پاسخگویی درباره مسائل مالی باشگاه بتواند از ظرفیت بالای اقتصادی که در ایشان سراغ دارم در جهت ارتقاء سطح سرمایه‌گذاری همه جانبه باشگاه استفاده نماید. مضافا اینکه بعد از شکست ناباورانه در تبریز و همچنین کناره‌گیری رویانیان این خطر احساس می‌شود که مجددا تیم و بازیکنان وارد حاشیه شده و در شرایطی که شانس قهرمانی جام حذفی و همچنین موفقیت در لیگ برتر وجود دارد زمین، توپ و امتیاز را به رقبا واگذار نکند. این شرایط هنرمندانه علی دایی را می‌طلب که به هیچ وجه اجازه ندهد بازیکنان به جز بازی و کسب حداکثر امتیازات و سربلندی هواداران دلسوز و وفادار به چیز دیگری بیندیشند.
رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت:‌ من به عنوان فردی که دلم برای پرسپولیس می‌سود و افتخار فعالیت در این تیم را داشتم از هواداران درخواست می‌کنم این شرایط حساس را درک کرده و پشتیبان و حامی تیم محبوب‌شان باشند تا پرسپولیس از گرداب حواشی خارج شود. به خوبی واقف هستم که علی دایی می‌تواند تیم را از شرایط فعی خارج کند و برای پروین هم آرزوی موفقیت دارم.در پایان باید پذیرفت که باشگاه‌های بزرگ تغییرات زیادی در خود می‌بینند و آدم‌ها میآیند و می‌روند اما باشگاه نباید در امواج تغییرات قرار بگیرد و مهمتر اینکه نباید آینده باشگاه را فدای سلایق فردی، صنفی و مصلحتی کرد.

دیدگاه‌ها