کد خبر : 1059670 | 23 اسفند 1392 ساعت 18:53 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات ووشوی جوانان جهان- ترکیه

کسب 5مدال توسط ووشوکاران جوان ایران

نمایندگان ووشوی ایران در نخستین روز از مسابقات جوانان جهان 5 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

کسب  5مدال توسط ووشوکاران جوان ایران
 پنجمین دوره مسابقه های ووشو قهرمانی جوانان جهان در شهر آنتالیای ترکیه، امروز (جمعه) با درخشش نمایندگان ایران آغاز شد و ورزشکاران جوان کشورمان موفق به کسب 5 مدال طلا، نقره و برنز شدند.
به گزارش فارس، این مسابقات امروز (جمعه) با حضور تیم های 48 کشور و در بخش های تالو (نونهالان، نوجوانان و جوانان) و ساندای (جوانان) در شهر آنتالیای ترکیه آغاز شد.
جوانان ووشو ایران در بخش تالو، شروع طوفانی در این مسابقات داشتند و به یک مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دست یافتند.
ناهید پورشبانان دختر تالوکار ایران در فرم نن دائو رده سنی نوجوانان با کسب امتیاز 9،22 بر سکوی نخست تکیه زد و نخستین مدال طلای ایران را به نام خود ثبت کرد و پس از وی نفرات ویتنام با 9،15 و کره جنوبی با 9،10 امتیاز دوم و سوم شدند.
در فرم تای چی چوان رده سنی جوانان دختر، حمیده برخور با نمایشی تحسین برانگیز و کسب امتیاز 9،45 به مدال نقره دست یافت و نماینده چین با 9،70 طلایی شد. در این فرم تالوکار اهل اندونزی با 9،43 به مدال برنز دست یافت.
در فرم چانگ چوان بخش پسران و در رده سنی نونهالان، تیم ایران دو نماینده داشت که طاها بدیعی با امتیاز 8،95 به مدال نقره دست یافت و شاهین بنی طالبی با 8،90 امتیاز چهارم شد.
در این فرم نماینده هنگ کنگ با امتیاز 9 اول شد و به مدال طلا رسید و تالوکار فیلیپین با امتیاز 8،93 به مدال برنز دست یافت.
همچنین نفیسه پورگنجی در فرم دائو شو دختران و در رده سنی جوانان، با امتیاز 9،19 به مدال برنز رسید. نماینده چینی الاصل تیم آمریکا با 9،44 امتیاز به مدال طلا دست یافت و تالوکار نوجوان سنگاپور با 9،39 امتیاز مدال نقره گرفت.
در بخش ساندا (مبارزه) نیز تیم ایران یک نماینده داشت که صبا شریفی در وزن 60 کیلوگرم دختران در دو راند متوالی نماینده هند را مغلوب کرد و به دور بعدی راه یافت.
این مسابقات، امروز تا ساعاتی دیگر ادامه می یابد که 3 سانداکار و 6 تالوکار ایران به مصاف حریفان خود می روند.
رقابت های ووشو قهرمانی جوانان جهان تا روز دوشنبه هفته آینده در شهر آنتالیای ترکیه ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها