کد خبر : 1106121 | 31 اردیبهشت 1393 ساعت 12:11 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

انیاما: نیجریه به نیمه نهایی می‌رسد

دروازه‌بان «عقاب‌ها» ادعا کرد تیمش در این دوره از رقابت‌های جام جهانی یکی از چهار تیم برتر مسابقات خواهد بود.

انیاما: نیجریه به نیمه نهایی می‌رسد
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، وینسنت انیاما، دروازه‌بان تیم ملی نیجریه امسال به همراه عقاب‌ها به برزیل پرواز خواهد کرد تا برای سومین بار در دوران بازیگری‌اش حضور در جام جهانی را تجربه کند. او که هفته گذشته جایزه مارک ویوین فوئه را به عنوان بهترین بازیکن آفریقایی فوتبال باشگاهی فرانسه کسب کرد و در جام جهانی 2010 هم عملکرد قابل قبولی داشت، این بار توقع زیادی از کشورش در جام جهانی دارد.
نیجریه در دو حضور قبلی‌اش در جام جهانی نمایش ضعیفی داشته است اما با این وجود دروازه‌بان تیم لیل فرانسه معتقد است تیمش نه تنها از گروه خود که در آن تیم‌های ملی ایران، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین حضور دارند، صعود می‌کند بلکه در جمع چهار تیم برتر جام جهانی هم قرار می‌گیرد.
به نقل از تسنیم، انیاما به سایت فیفا گفت: فکر می‌کنم که ما این بار پیشروی خوبی در جام جهانی خواهیم داشت. ما روی این رقابت‌ها تمرکز کرده‌ایم و می‌خواهیم کاری کنیم که تمام آفریقایی‌ها به خود ببالند. غنا چهار سال پیش تقریباً به جمع چهار تیم پایانی رسیده بود اما ما امسال برای کسب نتیجه‌ای بهتر به جام جهانی می‌رویم تا اولین تیم آفریقایی باشیم که در نیمه نهایی یک جام جهانی حضور پیدا می‌کند.
انیامای 31 ساله که در جام جهانی 2002 کره و ژاپن هم حضور داشته است، نسبت به حضور حضور تیمش در مرحله حذفی جام جهانی 2014 بسیار خوشبین است. نیجریه در صورت صعود ممکن است با تیم‌های فرانسه و سوئیس که احتمال صعود آنها از گروه E بیشتر است، روبه‌رو شود. انیاما شناخت خوبی از فوتبال فرانسه دارد و به همین دلیل رو‌به‌رو شدن با خروس‌ها برای او اتفاق جالبی خواهد بود.
سنگربان قهرمان جام ملت‌های آفریقا در این خصوص عنوان کرد: دوست دارم در اولین مرحله حذفی جام جهانی با فرانسه روبه‌رو شویم اما اگر با سوئیس هم رو‌به‌رو شویم جالب می‌شود. با این حال مهمترین چیز این است که صعود کنیم.
انیاما و هم‌تیمی‌‌های او اولین حریف تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 هستند. تیم‌های ملی ایران و نیجریه 26 خرداد در کوریتیبای برزیل به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدگاه‌ها