کد خبر : 1117246 | 12 خرداد 1393 ساعت 11:22 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

بن‌همام نقشی در میزبانی قطر نداشت

مسئولان برگزاری بیست‌ودومین دوره جام جهانی در قطر، خود را از تمام اتهاماتی که به آنها برای کسب امتیاز میزبانی این رقابت‌ها نسبت داده می‌شود مبرا دانستند.

بن‌همام نقشی در میزبانی قطر نداشت
به نقل از رویترز، کمیته سازماندهی جام جهانی 2022 قطر صریحاً اتهاماتی که از سوی یک نشریه انگلیسی به قطری‌ها برای پرداخت رشوه جهت کسب امتیاز میزبانی این رقابت‌‌ها نسبت داده شده است را تکذیب کرد.
دو روز پیش نشریه تایمز لندن ادعا کرد که محمد بن‌همام، نایب رئیس قطری پیشین فیفا و رئیس قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مبلغی در حدود پنج میلیون یورو به برخی از اعضای کمیته اجرایی فیفا پرداخت کرده و به نوعی رأی آنها را برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 خریده است.
به دنبال انتشار این گزارش،‌ جیم بویس، نایب رئیس فیفا اعلام کرد که بررسی صحت و سقم ادعای مطرح شده توسط نشریه تایمز در دستور کار کمیته اخلاقی فیفا قرار خواهد گرفت و در صورت اثبات آن امکان رأی‌گیری مجدد برای تعیین میزبان رقابت‌ها وجود دارد.
قطری‌ها که ظاهراً از واکنش نایب رئیس فیفا به این اتفاق احساس خطر کرده‌اند،‌ اتهامات نسبت داده شده به کمیته سازماندهی این کشور را رد و تأکید کرده‌اند که امتیاز میزبانی از جام جهانی 2022 را با ارائه بهترین پیشنهاد به دست آورده‌اند نه با پرداخت رشوه.
در بیانیه کمیته سازماندهی جام جهانی 2022 آمده است: پیشنهاد قطری‌ها برای کسب امتیاز میزبانی 2022 همیشه از بالاترین استاندارهای اخلاقی و فنی برخوردار بوده است. در خصوص ادعای مطرح شده توسط نشریه تایمز ما باید یک بار دیگر اعلام کنیم که محمد بن‌همام هیچ نقش رسمی یا غیررسمی در پیشنهاد قطر برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 نداشته است.
در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: همانند دیگر اعضای کمیته اجرایی فیفا، تیم ارائه کننده پیشنهاد میزبانی قطر از جام جهانی 2022 باید آقای بن‌همام را متقاعد می‌کرد. کمیته سازماندهی جام جهانی 2022 آمادگی کامل خود را برای همکاری با آقای مایکل گارسیا (رئیس کمیته بازرسی و مبارزه با فساد فیفا) جهت بررسی ادعاهای مطرح شده اعلام می‌کند و اطمینان دارد که هرگونه اتهام نسبت داده شده به ما منصفانه بررسی خواهد شد. ما هرگونه اقدام لازم را برای دفاع از تمامیت و اعتبار پیشنهاد میزبانی قطر انجام می‌دهیم.

دیدگاه‌ها