کد خبر : 1153710 | 30 تیر 1393 ساعت 11:34 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

حامد آفاق: خداحافظی نکرده ام

ملی پوش تیم بسکتبال ایران با اشاره به عملکرد خوب بازیکنان جوان در کاپ آسیا از انتقادهایی که در ابتدای کاپ آسیا از عملکرد تیم ملی بسکتبال شده بود گلایه کرد.

حامد آفاق: خداحافظی نکرده ام
حامد آفاق درباره عملکرد تیم ملی در کاپ آسیا اظهار کرد: عملکرد بازیکنان در ابتدا ناهماهنگ بود. آنها تجربه نداشتند و این ترکیب کنار هم کار نکرده بود و کمی زمان برد تا به هماهنگی رسیدند. همانطور که دیدیم رفته رفته عملکرد بازیکنان خیلی بهتر شد و در نهایت قهرمان شدیم. بازیکنان جوان نشان دادند که پتانسیل بالایی دارند و می توانند به تیم ملی در شرایط حساس کمک کنند. آنها می توانند در آینده جایگزین های خوبی باشند و جایگاه بسکتبال را در عرصه بین المللی حفظ کنند.
ملی پوش تیم بسکتبال ایران با ابراز ناراحتی از انتقادهایی که از تیم ملی شد، گفت: واقعا نمی دانم چرا در بسکتبال چنین فضایی وجود دارد. چرا گزارشگران اینگونه کار می کنند. انتقادها به جا بود؟ واقعا تیمی که بازیکن جوان دارد، بدون بازی تدارکاتی وارد این تورنمنت شده و مدعی قهرمانی است شایسته این همه انتقاد و بی توجهی است؟ شما به گزارشگران والیبال دقت کرده اید؟ در هر شرایطی از نظر روانی بازیکنان تیم ملی را حمایت می کنند. حتی وقتی می بازیم انتقاد در کار نیست و همه حمایت می کنند. بعد یک گزارشگر در مرحله مقدماتی از سن بازیکنان حرف می زند و می گوید سرمربی باید تغییر کند.
مرد اخلاق لیگ برتر بسکتبال افزود: گزارشگری در بسکتبال عوض شده و متاسفانه سرد و بی روح شده است. با کوچکترین اتفاق از تیم ملی انتقاد می شود. در جریان بازی با چین به میانگین سنی چینی ها اشاره می کردند و از اینکه بسکتبالیست های ایران پیر شده اند و جایگزین ندارند. کدام بازیکن در ترکیب تیم ملی پیر بود؟ مگر همین جوانان جایگزین نیستند؟ مگر تیم ملی در مراحل تدارکاتی نیست؟ پس چرا حمایت نمی کنند؟ به جای اینکه به بازی هیجان بدهند تا تماشاگران به سمت این رشته ورزشی جذب شوند از عملکرد تیم انتقاد می کنند آن هم بعد از دو مسابقه.
بهترین پست دو لیگ برتر بسکتبال با تاکید بر ضرورت حمایت از تیم ملی بیان کرد: خیلی خوب شد که تیم ملی به قهرمانی رسید و پاسخ این انتقادها را داد. در شرایطی که حرف از تغییر مربی می زنند نتیجه خیلی خوبی کسب شد. با این حال من از حامیان تیم ملی نیز تشکر می کنم. بسکتبال در این روزها به حمایت نیاز دارد و باید همه در کنار ملی پوشان باشیم. دو تورنمنت بزرگ داریم که اگر حمایت نشویم موفق نخواهیم بود.
آفاق در پاسخ به این سوال که عملکرد بازیکنان جوان را چطور دید؟ تصریح کرد: من اشاره کردم که عملکرد خوبی داشتند و پتانسیل بالای خود را نشان دادند. با این حال این بازیکنان جایگزین های خوبی می شوند اگر از آنها حمایت کنیم. بازیکنانی چون سجاد مشایخی و بهنام یخچالی که با 19، 20 سال وارد رقابت ها می شوند جز با حمایت و اعتماد به نفس موفق نمی شوند. برای من نیز در آن سن و سال کم سخت بود وارد میدان شوم اما اندک اندک رشد کردم. مطمئنا هرچه حمایت و تدارکات از این بچه ها بیشتر باشد رشد آنها نیز بیشتر می شود.
او در پاسخ به این سوال که آیا این جوانان پتانسیل حضور در جام جهانی را دارند؟ بیان کرد: به نظر من برای بسکتبال مفید است که یکسری از این بازیکنان جوان را به اسپانیا ببریم که در این تورنمنت تجربه کسب کنند. حریفان در جام جهانی بزرگ هستند و شاید منطقا حضور بازیکنان جوان در این تورنمنت دور از ذهن باشد اما به نظر من اگر این اتفاق بیفتد به نفع بسکتبال ایران خواهد بود. خود آقای بچیروویچ نیز گفته که چنین برنامه ای دارد تا در آینده اگر یکی از مهره های کلیدی نتوانستند در ترکیب باشند بازیکنی کامل و آماده وارد رقابت شود.
ملی پوش بسکتبال ایران ادامه داد: تیم ملی بسکتبال حالا یک نیمکت بسیار قوی تر از گذشته دارد. اولین سالی که به قهرمانی آسیا رسیدیم به یاد دارم که اصلی‌ترین دلیل موفقیت ما داشتن یک نیمکت آماده و قدرتمند بود. حالا نیز این اتفاق افتاده و ما بازیکنانی جوان و با انگیزه داریم که می توانند با قدرت وارد میدان شوند.
آفاق به سوالی بر اینکه در این مدت شنیده شده که او می خواهد از تیم ملی خداحافظی کند و آیا این صحبت ها درست است؟ گفت: خیر این طور نیست. من از ابتدا به کادرفنی گفتم که از مرداد ماه می توانم در خدمت تیم باشم. مشکلاتی شخصی داشتم و کارهایم را انجام دادم و در مرحله جدید اردو وارد تمرین ها می شوم. من همیشه گفته ام که تا جایی که بتوانم و مفید باشم در خدمت تیم ملی ایران خواهم بود. ان شالله اگر مصدومیتی پیش نیاد در جام جهانی و بازی های آسیایی کنار تیم خواهم بود.
او در پایان گفت: امیدوارم از سامان ویسی حمایت شود. او سه سال قبل هم در جام ویلیام جونز آسیب دید و تا دو سال از بسکتبال دور شد و حالا نیز این اتفاق افتاده است. امیدوارم از او حمایت شود. دفعه قبل که این اتفاق نیفتاد و امیدوارم که تکرار نشود. متاسفانه وقتی ورزشکاری مصدوم می شود کسی از او خبری نمی گیرد و در شرایطی که منبع درآمدی ندارد هزینه هایش زیاد است. هم اکنون آرن داوودی نیز مصدوم است و ما باید از تمام ملی پوشانمان حمایت کنیم تا با قدرت به تیم ملی برگردند. دقیقا همان اتفاقی که برای حمزه زرینی و شهرام محمودی در والیبال افتاد. این دو بازیکن مصدوم شدند اما با حمایت های ویژه در حال آماده شدن هستند تا به تیم ملی بازگردند.

دیدگاه‌ها