کد خبر : 1153987 | 01 مرداد 1393 ساعت 10:17 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

دونگا: برای بازگشت نیاز به کار گروهی داریم

سرمربی جدید برزیل تأکید کرد برای اینکه سلسائو به سطح اول فوتبال جهان بازگردد باید به کار گروهی بهای بیشتری بدهد.

دونگا: برای بازگشت نیاز به کار گروهی داریم
کنفدراسیون فوتبال برزیل عصر روز گذشته (سه‌شنبه) دونگا را به عنوان سرمربی جدید سلسائو معرفی کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که فیلیپه اسکولاری پس از کسب نتایج ضعیف برزیل در مراحل پایانی جام جهانی 2014 برزیل از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به نقل از تسنیم، دونگا که پیش از این بین سال‌های 2006 تا 2010 هدایت برزیل را بر عهده داشت، با حضور در کنفرانس خبری گفت: تیم ملی برزیل هنوز چیزهای بسیاری برای ارائه دادن، دارد. ما برای پیروزی بازخواهیم گشت و می‌خواهیم نشان دهیم که تا چه اندازه خوب هستیم. رسانه‌ها و هواداران مرا می‌شناسند و قطعاً برای تیم برنامه‌‌ای خواهیم داشت. نمی‌خواهم رؤیاها را به فروش برسانم و در صورتی آنها را به فروش می‌رسانم که در قبالش به واقعیت برسم. واقعیت هم این است که ما نیاز به کار زیاد داریم.
وی افزود: نمی‌خواهیم به این موضوع فکر کنیم که بهترین هستیم. باید بگویم برزیل بهترین بود. ما استعداد لازم برای بهترین شدن را داریم ولی باید به اندازه کافی فروتن باشیم و این را بدانیم که تیم‌های دیگر هم سخت تلاش کرده‌اند تا به جایی که امروز هستند، رسیدند.
سرمربی 50 ساله سلسائو با تأکید بر کار گروهی تصریح کرد: مهار توپ توسط دروازه‌بان هنر است، وقتی یک مدافع میانی هم توپ را پوشش می‌دهد نیز یک هنر است ولی برای بازگشت به سطح اول فوتبال جهان نیاز به کار گروهی داریم. نمی‌توانیم هر روز یک اسطوره داشته باشیم. برزیل همیشه بازیکنان بزرگی داشته است و برای اینکه به تعادل برسیم باید نبوغ و تواضع را با هم ترکیب کنیم.
دونگا در دوره قبلی که روی نیمکت برزیل نشست در 60 بازی 42 پیروزی و تنها 6 شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسید. او برزیل را در سال 2007 به قهرمانی کوپا آمریکا و در سال 2009 به عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها رساند ولی پس از اینکه برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2010 مقابل هلند تن به شکست داد از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد.
دونگا در اواخر ماه آگوست 2014 بازیکنان موردنظرش را به اردوی تیم ملی برزیل دعوت خواهد کرد جایی که سلسائو خود را آماده حضور در تورنمنت چهار جانبه‌ای می‌کند که تیم‌های کلمبیا، اکوادور و آمریکا در آن حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها