کد خبر : 1165423 | 13 مرداد 1393 ساعت 16:07 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

پشت پرده‌ی جعل مدارک معافیت

دهکردی: با حیثیت و اعتبار فولاد بازی کردند

سیف الله دهکردی مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان سخت ترین دوره حرفه ای خود را در این باشگاه می‌ گذراند.

دهکردی: با حیثیت و اعتبار فولاد بازی کردند
این مدیر نام آشنا و مربی سابق و خوش نام تیم های خوزستانی، در دو هفته گذشته با اتهام جعل سازماندهی شده مدارک برای دریافت برای دریافت معافیت بازیکنانش روبه‌رو است. اتفاقی که خود می‌ گوید روحش هم از آن خبر نداشته است.
گفت‌وگوی "ورزش سه"، با دهکردی از همین جا آغاز می‌ شود. از موضوع داغ این روزها؛ بختیار رحمانی و مصدومیت ناگهانی اش. دهکردی می‌گوید: امروز خواندم که نوشته بودند بختیار خودش را به مصدومیت زده در حالی که گواهی کمیسیون پزشکی درباره این بازیکن موجود است و خود ما هم باور نمی‌ کردیم که مصدومیت بختیار اینقدر جدی باشد. ما این مدارک را حتما در رسانه ها منتشر می‌ کنیم تا این حجم بی پایان اتهامات به باشگاه فولاد کمی تعدیل بشود. رحمانی بازیکن ممتازی در فوتبال ایران است و امکان ندارد حیثیت خود را به مسائلی از این دست بفروشد.
*وقتی یازدهم شدیم، بختیار رحمانی مشکلی نداشت؟
دهکردی درباره موضوع جعل مدارک برای دریافت کارت پایان خدمت هم می‌ گوید: بختیار رحمانی 6 است که برای فولاد بازی می‌ کند و از همان ابتدا هم کارت معافیت داشت. وقتی که ما یازدهم شدیم کسی در این باره حرف نزد، وقتی هشتم و ششم شدیم یا آن سالی که در نیم فصل دوم در لیگ‌برتر ماندیم هیچ کس در این باره حرفی نزد. حتی وقتی که سوم شدیم و به آسیا رفتیم بحثی در این باره وجود نداشت. اما تا وقتی قهرمان شدیم مشکلاتمان آغاز شد. ما باشگاه فولاد هستیم، باشگاهی که در ایران به کار با جوان ها و خوشنامی معروف است. این آدم ها بدون توجه به سابقه ما با ذهنیت خودشان هر چه می‌ خواستند علیه ما نوشتند و هرکاری که می‌ خواستند با حیثیت ما کردند در حالی که فولاد کاری جز خدمت به جوان ها و استان خوزستان انجام نداده است و نیازی به گفته های من هم نیست. این باور در مورد فولاد وجود دارد و ظاهرا همین مسئله هم هست که باعث ناراحتی دوستان شد است و آنها از یک روزنه تمام تلاش خود را برای خراب کردن ما انجام داده اند.
*سازمان لیگ خواست مدارک انصاری را تایید کنم!
دهکردی ادامه می‌ دهد: امروز از سازمان لیگ نامه ای برای ما ارسال شده که طبق آن به بنده اعلام شده اگر صحت مدارک معافیت ساسان انصاری را تایید می‌ کنم و مسئولیت ماجرا را برعهده می‌ گیرم، ساسان می‌ تواند در هفته بعد به میدان برود. من با آقای تاج تماس گرفتم و گفتم که مگر من که هستم که بتوان صحت مدارک معافی یک بازیکن را تصدیق یا رد کنم. در مورد ساسان، حوزه خدمت او شهرستان ممسنی است و او معافیت کفالت دارد. نامه هایش هم با مدارک کامل هست اما من چطور می‌ توانم به طور قطع این مسئله را تایید یا رد کنم؟
*چرا تراکتور و ملوان نظامی محسوب میشوند؟
دهکردی در لابه لای حرف هایش به یک موضوع مهم هم اشاره می‌ کند: مثلا درباره بختیار رحمانی یک تیم نظامی از مدت ها پیش بیخیال استخدام آخرین بازیکن تیمش شده و یک جا در لیست خالی گذاشته است و جالب اینکه به رحمانی گفته شده برای خدمت به همان حوزه نظام وظیفه برود تا در تقسیم در همین باشگاه خاص بازی کند. چیزی که به نظر هدایت شده می‌ آید.
مدیرعامل فولاد ادامه می‌ دهد: حرف در مورد موضوع سربازی بسیار است اما صرف نظر از اینکه اتهامات ناجوانمردانه ای به ما وارد شده و در عین حال پای پسر من هم بی دلیل وسط کشیده شده دوستان باید به یک نکته توجه کنند، اینکه اساسا چرا باید تراکتورسازی که به یک کارخانه صنعتی وابسته است نظامی تلقی شود یا اینکه مگر آقای محجوب به عنوان شخص ملوان را نخرید؟ پس فرق بین ایشان و فولاد خوزستان چیست که آنها نظامی تلقی می‌ شوند و ما نه؟
*ماجرای سرباز شدن یک ستاره فولاد
حرف های دهکردی کاملا منطقی است و نکته مهم دیگر در لابه لای حرف های او این است که موضوع سربازی چه تاثیری می‌ تواند روی بحث سازندگی باشگاهی مثل فولاد داشته باشد... باشگاهی که تمام سرمایه گذاری خود را روی جوانان متمرکز می‌ کند. اما بعد ممکن است یک روز مربی معروف یک تیم نظامی در زمان حضور در آن تیم با مهمترین مهاجم تیم او تماس بگیرد و بگوید خود را سرباز کن و با 800 میلیون تومان به تیم ما بپیوند. این موضوع مهمی است که باید در سطح وزارت ورزش و البته سازمان نظام وظیفه و فدراسیون مورد تحلیل و بررسی بیشتر قرار بگیرد، چیزی که وزیر ورزش 3 هفته پیش در دیدار با روزنامه نگاران ورزشی وعده اش را داده است ...
*چاره ای جز بازی در ورزشگاه غدیر نداریم
سوال دیگر ما از دهکردی در مورد نحوه یارگیری فولاد دراین فصل است که او می‌ گوید: امیدواریم در روزهای باقیمانده تیم را ترمیم کنیم. او همچنین در پاسخ به این سوال که بازی پرسپولیس و فولاد در کدام ورزشگاه برگزار می‌ شود می‌ گوید: چاره ای نیست جز اینکه این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود، ورزشگاهی که زمانی چمن خوبی داشت اما متاسفانه وضعیت چمن این ورزشگاه بسیار تاسف بار است. در حالی که ما سال گذشته در همین روزها چمن خیلی سبزی در ورزشگاه غدیر داشتیم.
دهکردی می‌ گوید: وضعیت نورافکن های ورزشگاه تختی مناسب نیست و بازی باید در همان ورزشگاه غدیر برگزار شود.

دیدگاه‌ها