کد خبر : 1167062 | 24 مرداد 1393 ساعت 10:43 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

مارتینو: کارهای سابیا را ادامه می‌دهم

سرمربی پیشین بارسلونا از قبول مسئولیت هدایت آلبی سلسته و جانشینی آلخاندرو سابیا ابراز رضایت کرد و گفت کاری که آغاز شده را ادامه می‌دهد.

مارتینو: کارهای سابیا را ادامه می‌دهم
مراسم معارفه خراردو مارتینو، سرمربی جدید تیم ملی آرژانتین که هفته گذشته به عنوان جانشین آلخاندرو سابیا در نیمکت آلبی سلسته معرفی شد، در مقر اتحادیه فوتبال آرژانتین در شهر بوئینس آیرس برگزار شد تا این مربی 51 ساله رسماً فعالیت خود را آغاز کند.
به نقل از تسنیم، مارتینو در این مراسم گفت: توضیح اینکه من چقدر از قبول این مسئولیت و اعتماد اتحادیه فوتبال آرژانتین احساس غرور می‌کنم، سخت است. از اکنون به بعد ما باید کار کنیم تا تیم را در سطحی که قرار دارد حفظ کنیم.
وی تابستان سال گذشته با قراردادی دو ساله به بارسلونا رفت اما در اولین فصل حضورش در این تیم نتوانست جامی کسب کند و به همین دلیل برکنار شد هرچند او زودتر از آنچه تصور می‌شد به دنیای فوتبال برگشت و به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد تا این تیم را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا) آماده کند.
مارتینو افزود: پس از بازگشتم از بارسلونا، تصمیم داشتم برای مدتی استراحت کنم. مشخصاً هدایت تیم ملی آرژانتین فرصتی نیست که هر روز دست بدهد. این یک تعهد احساسی است، کاری که هر کسی آرزویش را دارد و به همین دلیل سبب شد در تصمیمم تجدید نظر کنم. هدف ما این است که کارهای آلخاندرو سابیا را در تیم ملی ادامه دهیم.
اولین بازی تیم ملی آرژانتین به همراه خراردو مارتینو، سوم سپتامبر (12 شهریور)، در دیداری دوستانه برابر تیم ملی آلمان، تیمی که در فینال جام جهانی 2014 به آن باخت، خواهد بود.‌
هدایت آرژانتین، دومین تجربه مارتینو از مربیگری در یک تیم ملی است. او پیش از این به عنوان سرمربی تیم ملی پاراگوئه (از 2006 تا 2011) توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد زمانی که این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 و پس از آن به فینال رقابت‌های جام کوپا آمه‌ریکای سال 2011 رساند.

دیدگاه‌ها