کد خبر : 1177484 | 14 مهر 1393 ساعت 08:49 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهرعلیزاده: به برنامه‌ریزی بلندمدت عادت نکرده‌ایم

رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی می‌گوید ما هنوز به برنامه‌ریزی بلند مدت عادت نکرده‌ایم، لازم است برای المپیک آینده از همین حالا ستاد ویژه تشکیل شود.

مهرعلیزاده: به برنامه‌ریزی بلندمدت عادت نکرده‌ایم
محسن مهرعلیزاده درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: نتایج در مجموع مثبت و خوب بود و ورزشکاران در حد انتظار ظاهر شدند. اگرچه رتبه پایین‌تر بود، اما از نظر رنگ مدال‌ها، خوب بودیم و می‌توانستیم بهتر از این باشیم.

به نقل از فارس، وی درباره اینکه برخی از کارشناسان اعتقاد دارند نتایج این دوره برای ما زنگ خطر است، چرا که هر جا با قزاقستان روبه‌رو شدیم شکست خوردیم، اظهار داشت: فقط ایران برای مسابقات کار نمی‌کند، همه کشورها کار می‌کنند. منابع تخصیص داده شده نسبت به دوره قبل کمتر بوده، اما لازم است برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم. ما استحقاق بالاتر از این را داریم؛ حتی مقابل تیم‌های اول تا سوم در برخی رشته‌ها بالاتریم.

رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی با بیان اینکه ما هنوز عادت نکرده‌ایم برنامه‌ریزی دراز مدت داشته باشیم، عنوان کرد: فارغ از مسائل مدیریت کلان، هنوز عادت نکردیم روی برنامه درازمدت کار کنیم. هر رئیسی که می‌آید با مسائل خاص آن روز مواجه است، ادعاهای مختلفی وجود دارد و اختلاف سلایق هم هست همین مسائل باعث می‌شود انرژی‌ها گرفته شود، اما مسئولان باید برنامه‌ریزی داشته باشند و علاقمندی مردم را به ورزش بیشتر کنند.

مهرعلیزاده در ادامه این مصاحبه به عملکرد خوب بانوان اشاره کرد و گفت: آنها سهم قابل توجهی در کسب مدال داشتند. به بانوان تبریک می‌گویم. نشان دادند اگر فضا را باز کنیم و در شرایط مساوی امکانات را توزیع کنیم می‌توانند نتیجه بگیرند. بیشتر از این جا دارد به بانوان اهمیت بدهیم در این صورت نسبت مدال‌های آنها بیشتر از مردان می‌شود.

وی درباره حذف فوتبال از بازی‌های آسیایی تصریح کرد: واقعا حیف شد. فوتبال را با دوره خودم مقایسه می‌کردم که چگونه آن را با چنگ و دندان حفظ کردیم و به بازی‌های آسیایی بردیم. آن موقع روسای فدراسیون‌ها به من تبریک می‌گفتند که با آمدن فوتبال ما بُرد کردیم. حضور فوتبال تاثیر روانی دارد. واقعا حیف شد. این رشته برنامه‌‌ریزی دقیق می‌خواهد. متاسفانه فوتبال دستخوش حواشی است، اگرچه منابع زیادی به آن می‌دهند و طرفدار دارد اما سخت است حاشیه‌ها را کنترل کنیم. حذف این تیم جای تاسف داشت.

رئیس جهانی فدراسیون زورخانه‌ای با بیان اینکه لازم است برای المپیک آینده از همین حالا ستاد ویژه تشکیل شود، عنوان کرد: مسئولان شب امتحان را رها کنند. همه چیز پول نیست. ستاد ویژه تشکیل دهند و با دقت و توجه برنامه‌‌ریزی کنند. مسابقات مختلف را تحلیل کرده و کار را شروع کنند.

دیدگاه‌ها