کد خبر : 1177872 | 16 مهر 1393 ساعت 10:51 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

تقیان: رستمی به راحتی طلا را از دست داد

وزنه‌بردار دسته 85 کیلوی تیم ملی گفت: مدال طلا حق کیانوش بود و او به راحتی قهرمانی این بازی‌ها را از دست داد.

تقیان: رستمی به راحتی طلا را از دست داد
رسول تقیان در خصوص عملکردش در بازی‌های آسیایی 2014 که با مقام چهارمی همراه بود گفت: بازی های آسیایی برایم با بدشانسی همراه بود. من تمام زورم را زدم اما دیگر بیشتر از عنوان چهارمی نصیبم نشد.

به نقل از فارس، وی افزود: هنوز در وزن 85 کیلوگرم جا نیافتاده‌ام البته وزنه‌ای هم نزدم و مجموع 385 برای این دسته رکورد زیادی محسوب نمی‌شود و وزنه‌برداران این دسته رکوردهای به مراتب بهتری را به ثبث می‌رسانند.

تقیان گفت: سطح رقابت‌ها نیز فشرده و بالا بود و چون من هم برای اولین‌بار در دسته 85 کیلو به رقابت می‌پرداختم، این دو عامل باعث شد نتوانم عملکرد دلخواهم را به ثبت برسانم، در واقع این رکوردهایی که من زدم برای دسته 77 کیلو بود.

وزنه‌بردار دسته 85 کیلویی کشورمان در خصوص عملکرد کیانوش رستمی گفت: واقعاً حیف شد، مدال طلا حق کیانوش بود و او به راحتی قهرمانی این بازی‌ها را از دست داد. نباید هیچگاه در وزنه برداری وزنه‌ها را راحت گرفت و باید احتمال هر اتفاقی را داد. اگر کیانوش در دوضرب وزنه 212 کیلویی را با موفقیت مهار می‌کرد، وزنه بردار چینی هم برای کسب عنوان قهرمانی به جای وزنه 218 کیلویی باید وزنه 222 کیلویی را بالای سر می‌برد که مهار آن تقریباً مهار بود.

وی افزود: از این دست رقبای چینی در همه مسابقات وجود دارند و در جهانی نیز سر و کله رقبای روس هم پیدا می‌شود که کار را برای سایر رقبل دشوار می‌کنند. این شما هستید که نباید وزنه‌ها را دست کم بگیرید.

تقیان گفت: کیانوش اگر به مدال طلا می‌رسید، مدال برنز من هم قطعی می‌شد، البته رستمی تمام تلاش خود را کرد اما نتوانست با موفقیت وزنه را مهار کند در غیر این صورت او هم دلش می‌خواست وزنه انتخابی را بالای سر ببرد تا دو مدال به کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی اضافه شود.

وی در مورد مسابقات قهرمانی جهان گفت: رقابت در جهانی قزاقستان بسیار بیشتر است. من هم تمام زورم را می‌زنم تا در کسب امتیاز برای تیم ملی نقش مهمی را ایفا کنم.

تقیان در پاسخ به این سؤال که چه زمانی به وضعیت ایده‌آل خواهد رسید، گفت: دو رقابت امسال را هم به خاطر کسب تجربه بیشتر شرکت کردم اما ان‌شالله از سال آینده به وضعیت خوب و ایده‌آل خواهم رسید و از سال آینده مطمئنا با جا افتادن بدنم در دسته 85 کیلو، دیگر این رکوردها تکرار نخواهد شد.

وزنه‌بردار تیم ملی در مورد اینکه گفته می‌شد در بازی‌های آسیایی بین اعضای تیم ملی یک دو دستگی وجود داشت و هدایت وزنه‌برداران توسط حسین رضازاده گفت: آقای رضازاده همیشه پشت صحنه می‌آید و همیشه و همه جا رئیس فدراسیون در سالن گرم و پشت صحنه بوده است و این ربطی به دودستگی ندارد ضمن اینکه حضور او می‌تواند عاملی برای روحیه بیشتر بین وزنه‌برداران تیم ملی باشد.

وی در پایان یادآور شد: در پایان از مربی تیم شهر اصفهان علی جباری که زحمات زیادی را برایم کشید، تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها