کد خبر : 1178258 | 18 مهر 1393 ساعت 16:11 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه تولد دوباره آرارات در فوتبال

تیم‌ ملی ارامنه در فوتبال ایران

بد نیست بدانید اولین تیم‌ملی تاریخ فوتبال ایران که در شهریور 1320 برای انجام یک دیدار دوستانه به افغانستان رفت، بازیکن ارمنی داشت. این بازیکن آرتوش آساتوریان نام داشت. جالب تر آنکه اولین تیم منتخب فوتبال ما که در سال 1305 برای انجام دیدار دوستانه به باکو رفت هم بازیکن ارمنی به نام هراند گالوتسیان را داشت.

تیم‌ ملی ارامنه در فوتبال ایران
 به گزارش "ورزش سه" بازیکنان ارمنی زیادی در تاریخ فوتبال ملی ما پیراهن تیم‌ملی را برتن کردند، آنها پرورش آموخته گان مکتب فوتبال ارامنه و از تیم های رافی، سیپان و آرارات بودند. از جمله این نفرات می‌ توان به: آساتوریان، ژرژ مارکاریان، کنتستانت داویدخانیان، آشوت آودیان، مائیس میناسیان، کارو حق وردیان، ادموند هاراتونیان، آندرانیک اسکندریان، وازگن صفریان، باغدیک عابدیان، گارنیک شهبندری، مارکار آقاجانیان، ویگن زینلیان، ادموند اختر، ژورس غازاریان، ادموند بزیک، آلفرد ملکیان، سرژیک تیموریان، سبو شهبازیان، سامسون پتروسیان، وروژ سرکیسیان، آندرانیک تیموریان و ... دانست.

زمانی آرارات با داشتن ستارگانی بسیار در فوتبال ما خاطره‎ساز بود و حالا از حیات دوباره این مجموعه خوشحالیم و برای تسریع در بازگشت آرارات به سطح اول فوتبال دعا می‌ کنیم.

دیدگاه‌ها