کد خبر : 1185022 | 24 آبان 1393 ساعت 12:19 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

فیبا: بچیروویچ، عامل پیشرفت ایران است

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نوشت: بچیروویچ، عامل پیشرفت فعلی ایران و تبدیل شدن این تیم به ابرقدرت بسکتبال آسیاست.

فیبا: بچیروویچ، عامل پیشرفت ایران است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، فصل جاری زمان استخدام یا به اصطلاح شکار مربی در قاره آسیاست. بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در پیش است و تیم‌های قاره کهن برای کسب بالاترین عنوان و راهیابی به المپیک 2016 ریو با هم رقابت خواهند کرد. جذب یک سرمربی خوب در فرصت باقی‌مانده می‌تواند احتمال حضور تیم‌های مدعی آسیا را در المپیک بالا ببرد.

در این بین عامل مهمی وجود دارد که در استخدام سرمربی مورد توجه یک فدراسیون قرار می‌گیرد. بودجه، تأثیر زیادی روی انتخاب سرمربی دارد. سرمربی، مهم‌ترین و گران‌ترین عضو تیم ملی یک کشور است، بنابرین پولی که یک فدراسیون برای مذاکره روی میز می‌گذارد، نسبت مستقیم با کیفیت سرمربی استخدامی دارد. البته در این مورد خاص نباید زیاد صرفه‌جویی کرد چون به نوعی بهترین سرمایه گذاری برای بسکتبال یک کشور به حساب می‎‎‌آید.

در حال حاضر فقط تکلیف 2 کشور برای ادامه همکاری با سرمربیان تیم‌های ملی خود مشخص شده است. قطری‌ها با «واسیلیوس فراگکیاس» یونانی و مصر با «اسکات فلمینگ» آمریکایی در رقابت‌های پیش رو حاضر می‌شوند.

تکلیف تیم‌های ملی اردن و ایران هم تا حد زیادی مشخص است. رایکو ترومن، سرمربی صربی که با ایران به عنوان قهرمانی بیست وچهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2007 ژاپن رسید، هدایت تیم اردن را به عهده دارد. اگر او منابعی را که در ایران در اختیار داشت در اردن هم داشته باشد، شاید بتواند با این تیم هم کارهایی انجام دهد.

ممی بچیروویچ، عامل پیشرفت فعلی ایران و تبدیل شدن این تیم به ابرقدرت بسکتبال آسیاست. انتظار می‌رود قرارداد او با ایران تمدید شود. هنوز چیزی از توافق برای ادامه همکاری 2 طرف شنیده نشده اما هیچ‌کدام هم چیزی از قطع همکاری نگفته‌اند. تیم ملی ایران با هدایت بچیروویچ فقط یک بازی آسیایی خود را به باخته است. بنابرین اگر او از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شود، دلیلی غیر بسکتبالی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها