کد خبر : 1186654 | 02 آذر 1393 ساعت 12:50 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسیلوویچ: 50 روز جنگ در پیش داریم

استیون مسیلوویچ سرمربی ملوان انزلی که با وجود شکست مقابل نفت‌مسجدسلیمان در پست خود ابقا شده است. در مصاحبه ای خبر از کار سخت خود و تیمش در 50 روز تعطیلی لیگ‌برتر می‌ دهد.

مسیلوویچ: 50 روز جنگ در پیش داریم
به گزارش "ورزش سه" مسیلوویچ که از 5 بازی گذشته تنها یک تساوی به دست آورده و در حال حاضر شرایط مناسبی در انزلی ندارد، در این گفت‌وگو علاوه بر امید به آینده، تعریف از مالک باشگاه ملوان و ... بازیکنان را نیز ترغیب به کار و تلاش بیشتر کرده است. این مصاحبه را به نقل از سایت باشگاه ملوان بخوانید. مصاحبه ای که در جای جای آن از مردم انزلی تعریف شده که البته این مساله از قواعد کار خارجی ها در شهرهایی مثل انزلی است که تیم هایش هواداران پروپاقرص دارد.

*عملکرد خود را در این مدت چگونه ارزیابی می کنید ؟
در این مدت اگرچه کار بسیار زیادی را انجام دادیم، اما نتوانسته ایم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم . کسب تنها یک امتیاز از ۳ دیداری که در لیگ داشته ایم به هیچ وجه پاسخگوی تلاش های بسیار ما در مجموعه ملوان نبوده و نیست.

*مشکل را در کجا می بینید؟
واقعیت این است که شدت تمرینات من زیاد است، چرا که ما برای رسیدن به هدف بزرگی که داریم باید تلاش بیشتری کنیم. اما در همین راستا هستند کسانی که به تمرینات ایراد گرفته و اعتقاد دارند که بازیکنان ایرانی هنوز به انجام کار زیاد و تمرینات سخت عادت نکرده اند، که من این حرف را قبول ندارم. چرا که در همین فوتبال ایران بازیکنان بسیاری بوده و هستند که برای موفقیت خود تلاش و زحمت بسیاری را متحمل شده و می شوند و امروز هم دارای جایگاه بسیار خوبی در فوتبال آسیا و جهان هستند.

من اعتقاد داشته و دارم که برای رسیدن به موفقیت باید بیشتر از اینها کار کنیم و اطمینان داشته باشید که این کار را انجام خواهیم داد. من منتظر پایان بازیهای هفته شانزدهم و هفدهم لیگ هستم تا در آن ۵۰ و چند روز تعطیلات به همراه بازیکنان جدیدی که به ما اضافه خواهند شد، تیم متحول شده ای را بسازیم، تیمی که قطعا در آن مدت ۵۰ و چند روز با تمرینات با حجم کار بالا و شدت تمرینات بسیار برای رسیدن به موفقیت کنار بیاید .

*ایراد کار را در کجا می دانید ؟
ماقریب ۴۰روز است که با مجموعه ملوان در کنار هم بوده و کار می کنیم. ما در این ۳ بازی (بدون احتساب بازی با نفت مسجد سلیمان) ۳گل زدیم، در حالیکه می توانستیم گلهای بیشتری به ثمر برسانیم. شاید اگر می توانستیم از آن ۳ باز ی گذشته ۳ تا ۴ امتیاز کسب کنیم الان نوع سوالات و نوع حرف ها با هم تفاوت می کرد. برای یادآوری باید بگویم، ما وقتی با حساب ۲ بر ۱ از ذوب آهن عقب بودیم ۱ گل صد در صد را زدیم اما داور آنرا قبول نکرد، در شرایطی که اگر آن گل پذیرفته می شد حالا شرایط فرق می کرد. در مقابل نفت تهران تا زمانی که ۱۰ نفره نشده بودیم، می توانستیم برنده بازی باشیم که متاسفانه نشد. در اهواز و در مقابل فولاد در نیمه اول می توانستیم ۲ یا ۳ گل از حریف خود جلو بیفتیم که این اتفاق نیفتاد. ما متاسفانه علیرغم زحمات بسیاری که می کشیم کمتر نتیجه می گیریم. ما زیاد کار می کنیم اما این کافی نیست و ما باید برای رسیدن به هدف اصلی خود که همانا حضور قدرتمندانه ملوان در لیگ برتر است باید تلاش خودمان را چند برابر کنیم. من تمام ارتباطاتی که مربوط به فوتبال می شود را می فهمم. من تا زمانی که ملوان نتیجه دلخواه را نگیرد آرامش نخواهم داشت. این حق من است که دوست داشته باشم که بچه های تیم من همانطور که من دوست دارم فوتبال بازی کرده و به نتیجه برسند .

*پس چرا این اتفاق نمیفتد ؟
همانطور که به دفعات گفته و می گویم، من دوست دارم همانطور که می گویم، بچه ها خوب و اصولی تمرین کنند، اما واقعیت این است که در این مدت هنوز بچه ها به انجام تمرینات پر فشار عادت نکرده اند که آن هم کاملا قابل درک است و امیدوارم که با این شرایط باشگاه هم مرا درک کند که اطمینان دارم که تا امروز این اتفاق افتاده است. من ۲۰ سال است که دارم کار مربیگری می کنم و در این ۲۰ سال صراحتا می گویم که مدیری به علاقمندی و خوشفکری آقای محجوب ندیدم. مدیری که می تواند ملوان را به روزهای اوجش باز گرداند. البته شاید هم اشکال از من باشد، چرا که من آدمی هستم که دوست دارم همه کارها با سرعت اتفاق بیفتد، اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. البته فراموش نکنید که بحران ایجاد شده در ملوان یک شبه وارد این تیم نشده و قرار هم نیست که یک شبه به پایان برسد، اما اینها نباید بهانه ای برای تسلیم شدن ما شود، چرا که ما تصمیم خود مان را گرفته و تا پای جان می خواهیم از اعتبار ملوان و مردم فوتبال دوست انزلی دفاع کنیم .

*چه برنامه ای برای تعطیلات ۵۰ روزه لیگ دارید؟
ما از بعد از بازی با صبای قم، یک اردوی ۵۰ روزه را باید برگزار کنیم تا دوباره برای حضور قدرتمندانه در لیگ آماده شویم که این اتفاق قرار است با حضور بازیکنان جدیدی که به مجموعه تیم ما اضافه خواهند شد بیفتد. این زمان ۵۰ روزه همان زمانی است که ما به آن نیاز داشته و داریم . در این مدت بازیکنان جدید و بازیکنان دیگر ما باید با شرایط موجود به هماهنگی صددرصد برسند و اطمینان داشته باشید که این اتفاق خواهد افتاد .

*اینطور استنباط می شود که شما هنوز نتوانسته اید با غربت و تنهایی کنار بیائید ، این ادعا را می پذیرید ؟
در این مدت زمان کوتاه غریبی و تنهایی من طبیعی بنظر می رسد. من تازه دارم خیلی از واقعیت ها را در ملوان متوجه می شوم. من تازه امشب (شب قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان) فهمیدم که آقای قدیر بحری و آقا مهدی برای نخستین سال است که دستیاری در لیگ برتر را دارند تجربه می کنند. شما ببینید آنها هم در لیگ برتر جدید الورودند و نیاز به کسب تجربه بیشتر دارند، که همین مسئله هم کار را سخت تر خواهد کرد .

*فکر می کنید برخورد سخت در فوتبال ایران جواب می دهد؟

باور کنید من همین برخورد را نیز در ارتباط با پسرانم که از همه چیز و همه کس برایم عزیزتر هستند، انجام می دهم. چرا که من در قبال آنها مسئولیتی دارم و باید آنها را با واقعیت های زندگی و کار حرفه ای شان آشنا کنم. آنها باید بدانند که زمان کار باید کار کرد و زمان تفریح، تفریح. در زمان تحصیل باید به بهترین شکل ممکن درس بخوانند و در زندگی هم باید یک انسان سخت کوش باشند آنها باید بپذیرند که در فوتبال همه چیز جدی است و این واقعیتی است که بچه های ما باید آن را با گوشت و پوست خود لمس کنند . ما باید بپذیریم که بیرون از زمین فوتبال همه با هم رفیق و دوست هستیم اما در زمین فوتبال مانند یک سرباز باید بجنگیم تا موفق شویم .

واقعیتی را باید برایتان بازگو کنم و آن اینکه همه بازیکنان ملوان پسران فوتبالی من هستند و هیچ کس به اندازه من آنها را دوست ندارد. من دوست دارم که آنها همیشه در زمره بهترین ها باشند چرا که سرنوشت فوتبالی من به نوعی به سرنوشت آنها گره خورده است. پس من بخاطر سرنوشت خودم هم که شده باید مانند پسرانم آنها را دوست داشته باشم .

*پس اینطور ادعا می کنید که به بچه ها نزدیک و با آنها صمیمی شده اید، اینطور نیست؟
دقیقا همینطور است که شما می گوئید. من در این مدت جلسات دوستانه و صمیمانه بسیاری با بچه ها داشته ام که هیچ کس از آنها خبر ندارد. من به همراه کادر فنی خیلی به بچه ها نزدیک تر از آن چیزی هستیم که خیلی ها فکر می کنند . من چهره پسرانم را در چهره آنها می بینم و به خوبی متوجه این واقعیت شده ام که آنها هم مرا دوست دارند. همین ارتباط صمیمی خارج از فوتبال وقتی وارد فوتبال می شود معنای دیگری پیدا می کند. باور کنید من هم مثل شما یک انسان کاملا عاطفی هستم. این را هم باید بگویم که در این مدت ۴۰ و چند روزی که در انزلی زندگی می کنم، شرمنده محبت های بی دریغ مردم و میهمان نوازی گرم آنها شده ام. من آنقدر به انزلی و مردمش علاقه مند شده ام که چنانچه بخواهم همین فردا هم از ایران بروم تا آخر عمر همه جا از بزرگی آنها به نیکی یاد خواهم کرد .

* نسخه شفا بخش شما برای ملوان در آینده نزدیک چیست ؟
قبل از هر چیز تیم را کامل، ترمیم و بازسازی و همه بازیکنانی که مد نظرمان هستند را حفظ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که از جمع ما جدا شوند. در همین مدت ۶ تا ۷ بازیکن امید زیر ۲۱ سال را به مجموعه تیم اضافه خواهیم کرد و تعداد بازیکنان حاضر در تمرینات را افزایش خواهیم داد. در مدت زمان تعطیلات نیم فصل اول فقط کار و تلاش کرده و با هیچ کس هم شوخی نخواهیم داشت. ما در آن ۵۰ روز یک جنگ تمام عیار خواهیم داشت و هر کس هم بخواهد مقاومت کرده و در روند پیشرفت تیم مشکلی بوجود بیاورد قطعا از جمع ما جدا خواهد شد. در جنگ تمام عیار مورد نظر ما بهترین و اسمی ترین بازیکنان در کنار جوانتر ها خواهند بود و پیشرفت مورد نظر را نشان خواهند داد.

*اگر بنا باشد برای مرخصی یا هر مورد دیگری از ایران و انزلی بروید ، بهترین سوغات شما برای خانواده و مردم کشورتان چه چیزی خواهد بود ؟
باور کنید هر وقت نامی از ایران بیاید، من بلافاصله به یاد انزلی و مردم خوب آن خواهم افتاد چرا که برای من ایران یعنی انزلی. مطمئن باشید در همان زمان آهی خواهم کشید و اشکی خواهم ریخت و درباره ایران و انزلی حرف خواهم زد. باور کنید در حال حاضر من بدون اغراق خودم را یک شهروند انزلی که در صربستان زندگی می کند می دانم.

دیدگاه‌ها