کد خبر : 1189257 | 13 آذر 1393 ساعت 17:00 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

دهقان: آیین‌نامه انضباطی نیاز به بازنگری دارد

نماینده تام‌الاختیار علی دایی گفت: برای پیشگیری از برخی مشکلات باید آیین‌نامه انضباطی فدراسیون بازنگری شود.

دهقان: آیین‌نامه انضباطی نیاز به بازنگری دارد
بهمن دهقان گفت: با احترام به تدوین کنندگان آیین نامه فعلی انضباطی فدراسیون فوتبال،به نظر می رسد این آیین نامه با چالش های جدی حقوقی روبروست.

به گزارش فارس، وی افزود: مثلا قاعده تفسیر قانون به نفع متهم یک قاعده کلی در همه دنیاست و بر اساس آن در هیچ قانونی نمی شود به ضرر تجدیدنظر خواه رای داد اما در ماده 34 آیین نامه فدراسیون ما آمده که می شود علیه تجدیدنظر خواه رای بدوی را تغییر داد.درماده 258 آیین دادرسی کیفری قدیم و 458 آیین دادرسی کیفری جدید کشور به صراحت آمده که حتی اگر رای بدوی کمتر از حد قانونی باشد ولی طرف مقابل به آن اعتراض نکند نمی شود رای را علیه تجدید نظر خواه تغییر داد.

دهقان ادامه داد: بارها به اشتباه اعلام شده آیین نامه انضباطی ایران با آیین نامه فیفا مطابقت دارد این در حالی است که اتفاقا این ماده دقیقا خلاف ماده 125 آیین نامه فیفاست که در بند سوم آن می گوید

یعنی امکان ندارد تصمیمات به ضرر فرد معترض و تجدیدنظر خواه اصلاح شود.من معنای این تناقض آشکار که با بدیهیات حقوقی در تضاد است را واقعا نمی فهمم.

او درباره رای صادره پیرامون انجام بازی بدون تماشاگر برای پرسپولیس گفت: آیین نامه فدراسیون ایران در ماده 79 گفته که از بازی بعدی محروم می شوند و این یک قید تام و کلی است که شکافته و تفسیر نشده اما در ماده 38 آیین نامه انضباطی فیفا آمده که به عنوان قانونی کلی محرومیت هر مسابقه باید در همان مسابقات لحاظ شود و به اعتبار همین تفسیر محرومیت پرسپولیس باید در لیگ برتر اجرا شود نه در جام حذفی.

وی در پایان گفت: مواردی مثل «منع اظهار نظر درباره داور» در هیچ جا وجود ندارد واکنون که معایب این آیین نامه خود را نشان داده باید برای پیشگیری از مشکلات بعدی درصدد اصلاح و بازنگری آن برآمد.

دیدگاه‌ها