کد خبر : 1195483 | 16 دی 1393 ساعت 09:11 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

آبدی پله، گوهری و یونس محمود را بردیم

بهترین نتایج تاریخ تیم‌ملی با ذخیره‌ها

تیم‌ملی ایران با ترکیب ذخیره هایش توانست برابر عراق یک ـ صفر برنده شود. پیش از این بارها و بارها شاهد موفقیت فوتبال ایران با تیم‌ملی ذخیره ها یا تیم‌ملی ب بوده ایم که برخی از این نتایج را با هم مرور می‌ کنیم.

بهترین نتایج تاریخ تیم‌ملی با ذخیره‌ها
به گزارش "ورزش سه"، به برخی از این نتایج توجه کنید:

1. ایران 3 ـ مصر1؛ در مسابقات جام ایران در سال 54 تیم‌ملی ب به کاپیتانی ذولفقارنسب و حضور اله وردی، شهبندری، نورایی و ... به فینال رسید اما تیم الف حذف شد، ایران ـ مصر را 3 ـ یک برد، در تیم مصر محمود الگوهری هم بازی می‌ کرد ...

2. ایران 2 ـ کویت یک؛ بعد از قطعی شدن صعود به جام‌جهانی 1978، در روز 11 آذر 56 با تیم ذخیره ها که تنها قاسمپور را از تیم اصلی داشت 2 ـ یک برنده شدیم.

3. ایران 3 ـ غنا صفر؛ در حالی که تیم‌ملی برای تدارک قدرتمند شدن در جام‌جهانی 1978 در فرانسه بود تیم‌ملی غنا به مصاف ایران ب تحت مربیگری محمود یاوری رفت، ایران با مایلی‌کهن، کمال خلیلیان (همسر نسرین مقانلو)، پرویز مظلومی، دادگان، مسلم خانی و 3 ـ صفر برنده شد.

4. ایران 3 ـ غنا صفر؛ تیم‌ملی غنا در مسابقات جام دهه فجر بهمن سال 64 به مصاف ایران آمد، آنها آبدی پله و آنتونی یبوآ، در بازی اول 3 ـ صفر به تیم‌ملی ب ما باختند، غنایی ها سپس به خود آمده و از گروه خود صعود کردند، ایران ب مردانی چون فریبا، پیوس، صیامی، نعمت زاده، حاج خلیل، حمیدرضا منصوری، انصاری‌فرد و ... را داشت.

5. ایران 3 ـ لهستان صفر؛ در سال 1369 و قبل از بازی های آسیایی 1990 پکن، تیم لهستان به ایران آمد و 2 بازی با تیم اصلی و ذخیره ها برگزار کرد. جالب آنکه تیمی که به نظر ذخیره می‌ آمد 3 ـ صفر و تیم پرستاره یک ـ صفر برنده شدند اما 8 بازیکن از تیم ذخیره ها مردان ثابت ایران در پکن شدند ...

6. ایران یک ـ عراق صفر؛ در مسابقات غرب آسیا 2007 با تیم ب عراق را یک ـ صفر بردیم. عراق که مغلوب تیم دوم ما شد، یک ماه بعد قهرمان جام ملت های 2007 شد.

7. ایران 3 ـ امارات صفر؛ بعد از کسب 2 برد عراق و کره شمالی در حالی که صعودمان به مرحله یک چهارم جام ملت ها قطعی شده بود با همه یاران ذخیره به مصاف امارات رفتیم و این حریف را با پیروزی خوب 3 ـ صفر کنار زدیم. این بازی در جام ملت های 2011 قطر انجام شد.

8. ایران یک ـ عراق صفر؛ روز 14 دی یکی دیگر از بردهای خوبمان را ثبت کردیم، آن هم برابر عراق ... تیمی که از جمله قدرتمندان حال حاضر آسیاست.

دیدگاه‌ها