کد خبر : 1195710 | 17 دی 1393 ساعت 11:25 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

تاثیرگذارترین بازیکنمان را از دست دادیم

اکبری: قلعه‌نویی اشباع شده است

یدالله اکبری بازیکن سابق استقلال معتقد است که در فصل نقل و انتقالات جدایی آندو و قاضی بزرگترین اشتباه استقلال بود.

اکبری: قلعه‌نویی اشباع شده است
اکبری در گفت‌وگو با "ورزش سه" گفت: من نمی‌ دانم چه کسی در استقلال تصمیم می‌ گیرد که تاثیرگذارترین بازیکن خط حمله یعنی محمد قاضی به راحتی از این تیم جدا می‌ شود و بازیکنانی به این تیم می‌ آیند که شرایط سنی شان خیلی بالاست.

شرایط بد استقلال

هر چند که من از فوتبال دور هستم اما نتایج استقلال را دنبال می‌کنم، متاسفانه ما در این فصل شرایط خوبی نداشتیم. توقعات از استقلال با این همه مهره ای که دارد خیلی بیشتر از این هاست من در مقطعی هم نسبت به این موضوع انتقاد کردم که شاید آقایان به خودشان بیایند اما خوب متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد.

چه کسی در استقلال تصمیم می‌ گیرد

من واقعا تعجب می‌ کنم که استقلال مهره هایی مثل تیموریان و قاضی را از دست داد. من نمی‌ دانم چه کسی در استقلال تصمیم می‌ گیرد که بازیکنان تاثیرگذاری مثل قاضی و بازیکن خوبی مثل تیموریان به راحتی از این تیم جدا می‌ شوند. در نهایت تنها تماشاچی استقلال است که ضرر می‌ کند و همانطور که می‌ بینید الان تماشاچی های کمی به استادیوم ها می‌ روند.

منتظر مصاحبه برعلیه عنایتی و طالب لو باشید

قطعا بازیکنانی مثل عنایتی و طالب لو با توجه به پیشکسوت بودن و حضورشان در استقلال قابل احترام هستند. اما باور کنید اگر استقلال در دو، سه بازی ابتدایی نیم فصل دوم نتیجه نگیرد، امیر قلعه‌نویی برعلیه همین دوستان صحبت می‌ کند. تجربه به من نشان داده زمان که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بوده هیچ وقت به پیشکسوت ها احترام نگذاشته است. من نمی‌ دانم در استقلال چطور تصمیم گیری می‌ شود اما واقعا نباید بازیکنان ارزشمند خودمان را در نیم فصل از دست می‌ دادیم. من از ابتدای فصل هم گفتم که سپاهان و فولاد مدعی قهرمانی هستند همانطور که دیدید فولاد در فصل نقل و انتقالات هم بسیار خوب عمل کرد و من معتقدم که استقلال با شرایطی که دارد و بازی هایی که از این تیم دیدم قهرمان نمی‌ شود. همانطور که فصل گذشته هم گفتم، استقلال پنجم هم نخواهد شد و دیدید که همین اتفاق هم افتاد و دیدید که با وجود اینکه استقلال تا هفته آخر صدرجدول بود، پنجم شد.

بحث بازوبند جو تیم را خراب کرد

من خبرهایی در مورد دادن بازوبند کاپیتانی به آقای عنایتی شنیده ام، هر دوی این بازیکنان یعنی عنایتی و صادقی همبازی من بودند. آنها برای استقلال زحمت کشیدند، امیرحسین هم بچه خوبی است اما به نظر من این کارهای آقای قلعه‌نویی جو تیم را خراب می‌ کند. به نظر من نباید این مشکلات به تیم سرایت کند و بهترین کار این است که خود امیرحسین و عنایتی بین خودشان این مساله را حل کنند. به نظر من در بحث کاپیتانی باید کسوت رعایت شود ولی متاسفانه همانطور که گفتم در تیم هایی با مربیگری آقای قلعه‌نویی هیچ وقت به پیشکسوت ها احترام گذاشته نمی‌ شود.

نباید در استقلال باندبازی کنیم

من هم خبرهایی در مورد اینکه ممکن است صادقی در نیم فصل دوم بازی نکند شنیده ام اما فکر می‌ کنم باید خصومت ها کنار گذاشته شود. در نهایت شایسته ترین فرد در زمین بازی کند، قطعا صادقی شایسته و آماده است چون ملی‌پوش است، نه اینکه ما بخواهیم بخاطر اینکه فلان بازیکن جواب ما را نداده باندبازی کنیم و از او در زمین استفاده نکنیم. چون در نهایت همه ما استقلالی ها چه کسانی که الان در تیم حضور دارند و چه کسانی که بیرون از گود هستند دوست داریم که تیم موفق شود.

قول قهرمانی گول زدن مردم است

به نظر من اینکه ما بگوییم فاصله ما با صدرجدول زیاد نیست و قهرمان می‌ شویم به نحوی گول زدن مردم است چون تیمی که بخواهد قهرمان شود باید شخصیت قهرمانی داشته باشد. من اگر بخواهم از نظر فنی بگویم استقلال تاکتیک خوبی ندارد. ما همه اش منتظریم خسرو سانتر کند یا روی ضربات ایستگاهی به گل برسیم. نمی‌ دانم چطور آقای قلعه‌نویی اشباع شده است، من یادم می‌ آید که ما با 8 بازیکن حمله می‌ کردیم و بعد به دفاع برمی گشتیم. حتی خود من که هافبک دفاعی بودم و یا هاشمی نسب در حمله شرکت می‌ کردیم اما الان من این شور و هیجان و شخصیت قهرمانی را در استقلال نمی‌ بینم.

قلعه‌نویی بلد نیست از ملی‌پوشان بازی بگیرد

من تعجب می‌ کنم که آقای قلعه‌نویی اینقدر راحت از ملی‌پوشان تیمش انتقاد می‌ کند، این ها همان بازیکنانی هستند که ما چند سال پیش لقب کهکشانی می‌ دادیم و بازیکنان بزرگی هستند. آقای قلعه‌نویی حتما خودش بلد است که با این بازیکنان نباید اینطوری صحبت کند و آنها را تحقیر کند. قطعا بازیکنی که ملی‌پوش می‌ شود از لحاظ فیزیک بدنی آماده است اما این دیگر کار مربی است که چطور از لحاظ روحی روانی بتواند از این بازیکنان بازی بگیرد چون وقتی که بازیکنی درگیر بحث و پاسخ دادن به مربی و مطبوعات باشد تمرکزش را روی کارش از دست می‌ دهد. همانطور هم که می‌ بینید این کل کل ها باعث شد آندو از استقلال برود و ما یک مهره ارزشمند را در میانه فصل از دست بدهیم.

دیدگاه‌ها