کد خبر : 1197917 | 27 دی 1393 ساعت 12:48 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

خریدارها حاضر به حرف شنوی از کسی نیستند

انصاری‌فر: خریدار باید 500 میلیارد هزینه کند

عباس انصاری فر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس که بحث خصوصی سازی را پیگیری می کند. معتقد است که رقم منطقی برای فروش باشگاه بین 100 تا 120 میلیارد بود.

انصاری‌فر: خریدار باید 500 میلیارد هزینه کند
انصاری فر در گفت و گو با "ورزش سه"، گفت: هر کسی باشگاه را بخرد باید بداند که فقط تا سه سال باید وقت صرف کند و 150 میلیارد هم هزینه کند. تا بتواند باشگاه را به جایگاه اصلی اش بازگرداند و بتوان از نام پرسپولیس به عنوان یک برند، سود برد.

جلسه خصوصی سازی

من در این هفته در رابطه با بحث خصوصی سازی جلسه ای با مسئولین مربوط دارم. متاسفانه الان شرایط برای واگذاری باشگاه مناسب نیست و هر کسی این مسئولیت را بپذیرد باید بداند که زمانی معادل سه سال نیاز است که تیم دوباره بتواند در ایران و آسیا صاحب جایگاه شود و بتوان از برند آن استفاده کرد.

خریدار نباید ضرر کند

قیمت گذاری به این صورت انجام شده است که باشگاه مبلغ 100 میلیارد و 190 میلیارد هم برند باشگاه باشد. اما باید بدانیم کسی که دارد پرسپولیس را می خرد شاید اصلا زمین باشگاه را نخواهد و یا برنامه های جدیدی در زمینه ساختمان باشگاه داشته باشد. هر کسی می اید باید بداند که اول باید از شر بدهی های آن خلاص شود و آن را به جایگاهی رساند که دوباره برند آن پول ساز شود. به هر حال قرار نیست که خریدار باشگاه هم ضرر کند.

باشگاه برای سودهی به سال زمان نیاز دارد

برداشت خود من این بود که قیمت گذاری عددی بین 100 تا 120 میلیارد خواهد بود. البته من تا قبل از این با کسانی که برای خرید باشگاه داوطلب شده بودند صحبت کردم و همه شرایط را با آنها مورد بحث قرار دادم که این باشگاه به این زودی به سود دهی نمی رد. چند سال زمان نیاز هست که تیم بتواند در ایران و آسیا جایگاه خوبی داشته باشد. بر آورد من این است که با قیمت اعلام شده برای باشگاهها باید رقمی حدود 500 میلیار برای بازگشت باشگاه هزینه شود . چون برند یک باشگاه ورزشی در مستطیل سبز رقم می خورد و هیچ کس برای تیم هفتم و هشتم جدول هزینه نمی کند.

خریدارها حاضر به حرف شنوی از کسی نیستند

مشکل بعدی این است که گفته شده هرکس باشگاه را می خرد باید زیر نظر هیات مدیره و وزارت ورزش، فعالیت کند. در حالی که کسی که دارد یک چنین هزینه میلیاردی را خرج کند، نمی آید در بحث سیاست گذاری از فرد یا افراد دیگری حرف شنوی داشته باشد. من امیدوارم که این موضوع به خیر بگذرد و این موضوع برای خریداران قابل انجام شود. اما در درجه اول بهتر است که من پس از جلسه با مسئولین خصوصی سازی و روشن شدن پاره ای از ابهامات در این مورد گفتگو کنم.

دیدگاه‌ها